Afslanken [deel 2]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 06 mar 2007 13:22

Dippie schreef:
Optimatus schreef:Ik vind al die afslankhypes zo verschrikkelijk onzinnig. Het lijkt wel mode. Iedereen laat zich maar van alles aanpraten.

Maar het werkt dus wel 8)

Wat is werken? :?
Gewoon je levensstijl/eetpatroon aanpassen werkt toch echt het beste. Ken ook mensen die na SBhype gewoon weer aankwamen. Ook niet zo gek, je eet niet je hele leven crackers ofzo...! Of één glas optimel 's middags.

En MissF hoe ik op gewicht blijf: is gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Niet hele dag dooreten, maar bepaalde momenten, verder eet ik nooit echt calorierijke koekjes en snoepjes, maar hou ik het bij fruit en minder vette koekjes.

Verder snap ik ook niet hoe ik zo goed op gewicht blijf, want ik ben een enorm goede eter geworden qua avondeten en eet vijf boterhammen en een cracker op een dag. Maar het scheelt denk ik dat het goede vetten zijn, en mijn lijf ook niet zo veel reservers heeft, dus alles gelijk verbruikt....! Maar ik had nooit kunnen denken dat ik nog zoveel kon eten. En gewoon 57/58 kilo bleef wegen.

Maar denk dat je gewoon moet accepteren dat je niet alles eten kan. Ik zou dat denk ik ook niet kunnen. Ik eet ook zo zelden gebak(gewoon omdat ik het niet lekker vind en er misselijk van wordt) en ook niet ijs ofzo, gewoon omdat ik dan wel dik zou worden. Dat is het denk ik dus ook, het verschilt WAT je eet....! Maaar goedd, ik weet niet wat je eet...! Sterkte iig, want leuk is anders....
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 06 mar 2007 16:17

Funlover schreef:
Dippie schreef:
Optimatus schreef:Ik vind al die afslankhypes zo verschrikkelijk onzinnig. Het lijkt wel mode. Iedereen laat zich maar van alles aanpraten.

Maar het werkt dus wel 8)

Wat is werken? :?
Gewoon je levensstijl/eetpatroon aanpassen werkt toch echt het beste. Ken ook mensen die na SBhype gewoon weer aankwamen. Ook niet zo gek, je eet niet je hele leven crackers ofzo...! Of één glas optimel 's middags.

En MissF hoe ik op gewicht blijf: is gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Niet hele dag dooreten, maar bepaalde momenten, verder eet ik nooit echt calorierijke koekjes en snoepjes, maar hou ik het bij fruit en minder vette koekjes.

Verder snap ik ook niet hoe ik zo goed op gewicht blijf, want ik ben een enorm goede eter geworden qua avondeten en eet vijf boterhammen en een cracker op een dag. Maar het scheelt denk ik dat het goede vetten zijn, en mijn lijf ook niet zo veel reservers heeft, dus alles gelijk verbruikt....! Maar ik had nooit kunnen denken dat ik nog zoveel kon eten. En gewoon 57/58 kilo bleef wegen.

Maar denk dat je gewoon moet accepteren dat je niet alles eten kan. Ik zou dat denk ik ook niet kunnen. Ik eet ook zo zelden gebak(gewoon omdat ik het niet lekker vind en er misselijk van wordt) en ook niet ijs ofzo, gewoon omdat ik dan wel dik zou worden. Dat is het denk ik dus ook, het verschilt WAT je eet....! Maaar goedd, ik weet niet wat je eet...! Sterkte iig, want leuk is anders....

Je spreekt jezelf tegen, want je eet dus wel degeijk elke gad een cracker, en dat hoeft bij SB nou net weer niet 8)
SB helpt je zowiezo om je eetpatroon aan te passen, en aan jou de keus of je dat dan blijft doen. Zo niet, dan kom je dus weer aan, maar dat heb jij ook!
Dus tjah...het werkt gewoon (tot nu toe) 8)
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 06 mar 2007 23:36

Mwah, zo simpel is het niet altijd hoor. Het is heel erg frustrerend dat je erg snel aankomt, en erg snel afvalt. Dat opeens je broeken te strak zijn, zonder overdreven veel te eten, gewoon net iets meer dan anders, dat je net nieuwe rokken niet meer passen omdat je weer hebt gelijnt en 3 kilo kwijt bent, en dat meteen een maatje scheelt.
Het is gewoon vervelend!

Maargoed, het schijnt anders te worden als je ouder wordt, of als je kinderen krijgt ;) Ben benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 07 mar 2007 11:39

Dippie schreef:Je spreekt jezelf tegen, want je eet dus wel degeijk elke gad een cracker, en dat hoeft bij SB nou net weer niet 8)
SB helpt je zowiezo om je eetpatroon aan te passen, en aan jou de keus of je dat dan blijft doen. Zo niet, dan kom je dus weer aan, maar dat heb jij ook!
Dus tjah...het werkt gewoon (tot nu toe) 8)

Ik had het allang niet meer over SB meid!
Heb er ook nooit aan gedaan, en eet gewoon een cracker omdat IK dat lekker vind :D
En ik doe allang niet meer aan de lijn, dus heb niets met SB te maken. En ik eet er toevallig ook nog 2 boterhammen naast. Nou volgens SB mag je maar 1 of 2 crackers 's morgens.

Maar goed genoeg gehapt. Ik ben ondertussen al 8 maanden op hetzelfde gewicht... :D Door een aanpassing van mijn eetgewoontes. En altijd gezond te blijven eten, dus niet opeens heel weinig en als je dan weer over wil op een normale etensstijl dat je dan weer brood gaat eten en dus meeeeeeeer eet! Maar goed, het werkt bij veel mensen wel, maar op langer termijn schijnt het niet te helpen. Maar ik vind het prettig voor mensen als het werkt en ze er blijvend van afvallen. Mijn ervaring is nog steeds dat je beter gewoon je etensgewoonten kan aanpassen.
Mara goed. Wie ben ik? :roll:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 mar 2007 15:51

heb je 't in je laatste stukje nu over SB dan? Ik zie dat namelijk wel als een verandering van eetpatroon. Ben niet van plan om als ik stop weer in m'n oude patroon van schaaltje yoghurt, 2 boterhammen, avondeten en wat fruit terug te vallen... ;-)

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 07 mar 2007 17:20

Jannoek schreef:heb je 't in je laatste stukje nu over SB dan? Ik zie dat namelijk wel als een verandering van eetpatroon. Ben niet van plan om als ik stop weer in m'n oude patroon van schaaltje yoghurt, 2 boterhammen, avondeten en wat fruit terug te vallen... ;-)

Als jij het menu wat SB voorschrijft je hele leven kan volhouden, is het op den duur geen SB meer, maar een aanpassing van je eetgewoonte...!
Hehe, maar dan heb je ook wel een heel vreemd eetgewoonte gehad Jannoek :P
Maar heel veel mensen blijven niet hele tijd SB eten maar gaan langzamerhand steeds meer eten, worden crackers zat, dus gaan ze weer brood eten, en dat is nogal verschil. Snap je? Zo bedoelde ik het meer....
Maar kdenk dat je wel snapt wat ik bedoel. Of niet?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 mar 2007 17:30

Tja, je eetgewoonte veranderen. Weet je, daar heb ik gewoon geen zin in eigenlijk. Ik heb dan liever dat ik wel elk weekend mn chipje en patatje eet en af en toe eens een week erg oplet om die kilo er weer af te krijgen, dan dat ik opeens minder brood ga eten, altijd, en alleen maar van die viezie lightsnoepjes ga eten.
Ik ben nou eenmaal dol op oude kaas en dropjes, en ik vind het niet echt nodig om dat op te geven voor een iets beter figuur...

En ik vind 57/58 erg weinig, voor jouw lengte, om eerlijk te zijn! Niet dat het mij aangaat hoor, maar ik vind het net iets TE ;)

Maargoed, morgenochtend ga ik beginnen met mn zwembad voornemen en 's middags een eind wandelen met mn mams. Dat wandelen vind ik stom dus ga ik niet meer doen, maar zwemmen hoop ik echt vol te houden!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

maja
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor maja » 07 mar 2007 23:54

Jahh.. bij mij is er weer -1,6 af.. :lol: :lol: :lol:

Totaal nu 13,5 kilo

JUllie deze week ook allemaal weer succes!!
als je me zoekt, ik ben in de wolken!!

loesje

- 33,3 kg

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 08 mar 2007 11:02

Hoe krijg je het voor elkaar Maja :?: :!: :?:

Wat eet jij zoal overdag..... ben ik wel ns ff nieuwschierig naar :roll: ...... heb dr nog ma n halve kg af :|

In het weekend wel extreem veel gesnoept, waren weekend op vakantie met groep jongeren..... iedere avond de frietpan aan, zakke chips op tafel. Hadde veeeel te veeeel gekocht aan snacks enzo en tmoest allemaal op :? . Zaterdag wel 20 km aan het steppen geweest...... dus dat stond er gelukkig wel tegenover :D
Wat de toekomst brengen moge........

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 08 mar 2007 13:51

Bij mij is er wwer 3 ons af, dus nu -7.3 :mrgreen:

Kben er echt onwijs tevreden mee!!! 8)

Iedereen weer veel succes!!! Jullie kunnen het!!! :lol:
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 08 mar 2007 14:48

MissF schreef:Tja, je eetgewoonte veranderen. Weet je, daar heb ik gewoon geen zin in eigenlijk. Ik heb dan liever dat ik wel elk weekend mn chipje en patatje eet en af en toe eens een week erg oplet om die kilo er weer af te krijgen, dan dat ik opeens minder brood ga eten, altijd, en alleen maar van die viezie lightsnoepjes ga eten.
Ik ben nou eenmaal dol op oude kaas en dropjes, en ik vind het niet echt nodig om dat op te geven voor een iets beter figuur...

Snap ik, maar dan moet je denk ik accepteren dat je een schommelend gewicht hebt, en dat je af en toe 3 kilo te zwaar bent voor je gevoel!!! :wink:
En brood eten hoef je echt niet minder hoor, dat zijn goede vetten.....! :D

Misschien weeg ik idd wat weinig, maar ik voel me er goed bij, het is nu al 8 maanden zo. Ik val niet meer af, ik eet meer als genoeg, en ik ben gelukkig. Wat wil je nog meer?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 08 mar 2007 18:48

Pfff, ik ga dit topic niet meer lezen.... Daar krijg ik bijna lijn-neigingen van, terwijl dat helemaal niet nodig is... :roll:
Op een of andere manier geeft lijnen me een kick... is dat raar? :?

Hadassa
Mineur
Mineur

Berichtdoor Hadassa » 09 mar 2007 17:39

Hoe houden jullie het allemaal vol, bij mij gaat het twee weken goed en dan verval ik weer in het oude patroon... :roll:
U schonk mij het leven en de liefde, Uw zorg heeft mij bewaard !

rafaell

Berichtdoor rafaell » 10 mar 2007 17:22

Acire schreef:Op een of andere manier geeft lijnen me een kick... is dat raar? :?

Ja.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 10 mar 2007 23:41

Acire schreef:Pfff, ik ga dit topic niet meer lezen.... Daar krijg ik bijna lijn-neigingen van, terwijl dat helemaal niet nodig is... :roll:
Op een of andere manier geeft lijnen me een kick... is dat raar? :?
Nee, vind ik niet raar! 't Is heel intrigerend dat je zoveel kunt bereiken met minder eten. Geeft je een gevoel van sterk-zijn en 'ik heb veel wilskracht'.. en dat is verslavend. Toch?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Terug naar “Archief”