Moeder gevoelens

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 03 mar 2007 17:40

Btw, je zou een keer een weekendje kunnen 'proef draaien' ik zal voor het gemak mn kinderen geen vriendjes en vriendinnetjes laten uitnodigen, wie weet ben je in 1 weekend 'bekeerd'. Zelf in te vullen of dit positief is of negatief, enzo :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 mar 2007 17:49

Aragorn schreef:
Smurffie schreef:
Aragorn schreef:Ho! Met dát soort sentimenten wens ik dan weer niet geassocieerd te worden! :frown:

:clown:

Ik cónfronteerde je er alleen maar mee! :shock: Wie zegt dat het op jou van toepassing is 8)

Nou, als jij zegt dat je je óók weleens afvraagt of je het beste af bent als huismoedertje suggereer je toch een beetje dat ik me dat ook af zou vragen.. 8-[

Eh, geensins, heur 8) 'ook' kun je ook best anders opvatten :P

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 03 mar 2007 17:50

André schreef:Btw, je zou een keer een weekendje kunnen 'proef draaien' ik zal voor het gemak mn kinderen geen vriendjes en vriendinnetjes laten uitnodigen, wie weet ben je in 1 weekend 'bekeerd'. Zelf in te vullen of dit positief is of negatief, enzo :)

Cool! Dan sla ik de poepluiers voor het gemak maar even over 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 mar 2007 08:45

pol schreef:Vorige week was er trouwens op tv met journaal of netwerk dat er weinig adoptiekinderen meer zijn. De meeste landen proberen de kinderen "binnenlands" onder te brengen bij adoptiegezinnen. Die vrouw van die vereniging vertelde nog dat als mensen nu aanmelden voor adoptie ze waarschijnlijk te laat waren.

Dit hoort eigenlijk in het adoptietopic thuis, maar ik wil toch even antwoorden: wat jij noemt gaat over China. Er zijn nog talloze andere landen waar je kinderen kunt adopteren, en wat te denken van alle Nederlandse kinderen die aan het wachten zijn op adoptieouders...?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Moeder gevoelens

Berichtdoor Acire » 08 mar 2007 18:44

windekind schreef:
Acire schreef: een verschrikking
Stel je voor dat ze op mij lijken qua karakter, en gun je kinderen zo'n verrotte wereld, kun je ze dat aandoen? En over de bevalling nog niet gesproken. :(

Kinderen vind ik leuk, hoe vervelender hoe leuker wat mij betreft (jongetjes van tien-elf jaar: geweldig!), maar eigen kinderen.. neuh.

Heel heel herkenbaar! (Alleen dat bevallen boeit me niet)
Ik snap iedereen die kwijlt over kinderen wel, maar volgens mij zit daar een flinke portie eigenbelang bij: 'ík wil een kind....'
Ja, maar dat kind dan? Dat kind vraagt er niet om geboren te worden op een verrote wereld, maar je scheept ze er wel mee op.. en het gaat er ook niet beter op worden..... :roll:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 08 mar 2007 21:55

zo ernstig heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht. :?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 mar 2007 22:36

*Annet* schreef:zo ernstig heb ik er eigenlijk nooit over nagedacht. :?

Hm, ik wel :)
En de eerste reden die ik heb om, als ik ze krijgen kan, kinderen op de wereld te zetten is om hen lichtjes van deze wereld te laten worden. Ik hoop dat zij ook mijn Vader leren kennen en daar wat mee gaan doen in deze wereld...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2007 07:23

Tja, dan moet je zelf wel een stevig geloof hebben of vind je van niet?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 mar 2007 13:39

Lalage schreef:Tja, dan moet je zelf wel een stevig geloof hebben of vind je van niet?

Nouja, ik vind het wel een argument. Als mensen als jij en ik kinderen krijgen gaan die hoogstwaarschijnlijk wel tot de happy few der wereldbevolking horen: hogeropgeleid, welvarend en je kunt ze kansen en waarden meegeven die veel kinderen op deze aardbol moeten missen. Natuurlijk kan er nog van alles misgaan, maar het is wel zo dat zij veel meer in staat zullen zijn van deze wereld iets te maken dan de meeste andere kinderen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 mar 2007 16:15

Aragorn schreef:
Lalage schreef:Tja, dan moet je zelf wel een stevig geloof hebben of vind je van niet?

Nouja, ik vind het wel een argument. Als mensen als jij en ik kinderen krijgen gaan die hoogstwaarschijnlijk wel tot de happy few der wereldbevolking horen: hogeropgeleid, welvarend en je kunt ze kansen en waarden meegeven die veel kinderen op deze aardbol moeten missen. Natuurlijk kan er nog van alles misgaan, maar het is wel zo dat zij veel meer in staat zullen zijn van deze wereld iets te maken dan de meeste andere kinderen.

Ik denk ook wel wel dat ik mijn kinderen minstens een kans kan geven, om zich te profileren in deze wereld. En dan in maatschappelijk opzicht iets kunnen betekenen, maar voor ons geldt nog meer in geloofsopzicht. En ik denk misschien te simpel maar: mijn ouders en mijn vriends ouders hebben ons blijkbaar zo opgevoed en zijn zo'n geweldig voorbeeld geweest, dat wij absoluut kunnen zeggen dat we gelovig zijn en dat God ook onze Vader is. En als wij dat uit kunnen stralen naar onze omgeving, dan hopen en bidden we dat ook onze toekomstige kinderen (als we die krijgen) dat doen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2007 18:57

Aragorn schreef:

Nu heb je toch niets over geloof gezegd, ik heb het dus over het christelijk geloof.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 mar 2007 19:18

Lalage schreef:
Aragorn schreef:

Nu heb je toch niets over geloof gezegd, ik heb het dus over het christelijk geloof.

Aragorn liet, denk ik, zien dat het ook een argument is wanneer je niet gelooft, of niet zo'n sterk geloof hebt.

Eigenlijk had ik er nog nooit zo over nagedacht, maar ik vind het ergens wel een goed argument. Volgens mij krijg je toch altijd wel kinderen uit egoistische drijfveren (je vind het vooral leuk). Maar om kinderen te krijgen álleen uit egoisme, dat vind ik (voor mezelf) niet echt kunnen, dat zou ik niet goed vinden.

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 09 mar 2007 19:21

waarom?
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 09 mar 2007 20:52

mw schreef:

waarom?

Nou wat regelmaat, zoals elke zondag naar dezelfde kerk gaan, lijkt me wel goed voor kinderen. Ik weet niet, 't is gewoon dat het wel fijn is als je ouders op sommige basisvragen over het geloof een antwoord hebben. He sjit hoe leg je dat uit! Ik bedoel: als je zelf een nogal wisselend geloofsleven hebt, kan je dat ook niet consequent overbrengen op je kinderen... of denk je van wel? Zoals 's avonds bidden. Hmmm nu ik er zo over nadenk besef ik dat kinderen juist je geloofsleven kunnen versterken, omdat ze geloven als een kind.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 mar 2007 23:04

Ooit las ik dat een dominee zei: ik hoop dat ik veel kinderen krijg die allen kinderen van God mogen worden.

Terug naar “Archief”