Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Maar Paulus bedoelde dat wel, lees al die brieven van Paulus maar eens... het slaat echt nergens op dat vrouwen in alles de baas moeten worden, en als een jongen zoiets zegt, snap ik helemaal niks van hem, is hij soms te zwak om zelf beslissingen te nemen? Nou, als je ouder wordt kom je er zelf wel achter! Als een vrouw de macht krijgt, gaat ze op een hele gore manier heersen.........
Mariamagdalena schreef:Jopie, volgens mij mag een vrouw wel les geven, want dat is een "verzorgende" taak, en verpleegster, kinderarts, winkeljuffrouw, etc. maar ik denk niet dat het goed is, dat ze zware stenen moet sjouwen in de bouw. En ik ga ook niet graag naar een vrouwelijke tandarts, omdat ik denk, als ze me te eigenwijs vindt, neemt ze wraak op me, dat zou een man niet zo gauw doen. Vrouwen zijn ook gemener. En Jopie, het gaat niet om wel of niet werken, want ik werk ook, maar om leidinggevende functies.
Mariamagdalena schreef:Maar Paulus bedoelde dat wel, lees al die brieven van Paulus maar eens... het slaat echt nergens op dat vrouwen in alles de baas moeten worden, en als een jongen zoiets zegt, snap ik helemaal niks van hem, is hij soms te zwak om zelf beslissingen te nemen? Nou, als je ouder wordt kom je er zelf wel achter! Als een vrouw de macht krijgt, gaat ze op een hele gore manier heersen.........
Melodious Tonk schreef:Tja, die 'goeie ouwe tijd' Caprice....vroeger had men ook slaven. Stonden er genoeg van in de bijbel, werd niet echt afkeurend over gesproken. Dus waarom is slavernij eigenlijk afgeschaft...?
Je hebt gelijk als je zegt dat de bijbel niet verandert. Maar misschien verandert de manier waarop mensen met de bijbel omgaan wel in de loop der eeuwen? (en is er zo nu en dan behoefte aan een vertaling in de omgangstaal- offtopic)
Mariamagdalena schreef:Is dat zo? Als je zelf een man bent zal je dat misschien eerder merken, misschien doen mannen leuker tegen vrouwen dan tegen andere mannen, of zo?
Sabra schreef:Hoezo zijn vrouwen veel gemener? Ik zie dat niet echt. Misschien is dat één van de oerinstincten van de vrouw, ik ben het alleen niet tegengekomen. Ik heb veel vriendinnen en kan toch niet zeggen dat er vrouwen bij zijn die ik nou zo gemeen vind.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten