Bertus87 schreef:Maar ik ga niet bij hun zeuren omdat ik het moeilijk vind, dat vind ik zeikerig staan, en zielig. Ontwijken is denk ik beter.... of niet?
Aan de ene kant zou ik ja zeggen, maar aan de andere kant ook weer niet. Als je het ontwijkt los je er niets mee op. Je wordt er even niet mee geconfronteerd maar het blijft. Ze zullen er niet vanzelf mee stoppen. Dan zul je het voor altijd moeten ontwijken. En dat is zeker geen optie.
Ik weet uit ervaring dat liefde mensen blind (kunnen) maken. Ze richten zich dan zo op elkaar, zo als nu bij jou, dat ze klef doen in gezelschap van vrienden en anderen. En dat is voor niemand fijn. Voor jou niet en voor je andere vrienden niet.
Werkelijk, de enigste oplossing is om het hun te laten weten. Je hoeft het natuurlijk niet zo te doen van: "hey jongens ik vind het erg moeilijk om jullie samen te zien en zeker als jullie zo klef doen. zouden jullie ermee willen stoppen?" het kan dan zijn dat ze je zielig vinden, maar als dat zo zou zijn zou ik hun juist zielig vinden.
Omdat je ook weet wat je andere vrienden ervan vinden, want uit je verhaal maak ik op dat niemand het fijn vond, zou ik er met z'n alle wat van zeggen. Dan weten hun jullie grenzen en daar hoor je gewoon rekening mee te houden als stel. Je staat er dan niet alleen voor en het is gewoon waarheid dat je met elkaar iets makkelijker zegt dan alleen.
Je kan natuurlijk altijd wachten om te zien of het zo blijft maar dat lost voor jou niets op en voor je vrienden niet.
En wees eens eerlijk, het is toch leuker om als vrienden gewoon om te blijven gaan zoals eerst, dan dat er ineens klefheid meespeelt? Ze moeten toch wel weten dat bij vrienden zijn anders is dan alleen samen zijn? Ze zullen ergens onderscheid in moeten maken.
Enne, even los van dit alles, ik heb respect voor je! Het is zeker niet makkelijk!!