Ex krijgt relatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bertus87
Mineur
Mineur

Ex krijgt relatie

Berichtdoor Bertus87 » 19 feb 2007 14:27

Het klinkt misschien raar, maar toch vind ik het verrekte moeilijk. Nadat 2 jaar geleden mijn relatie uitging, heeft mijn ex een nieuwe vriend. Ik kan dit heel erg moeilijk een plaats geven, en vind het ontzettend lastig als ik hun zie bij ons in de vriendengroep. Het zijn allebei goeie vrienden van mij, zij en hij. Ik merk ook aan mezelf dat ik me een beetje voor hun afsluit. Wie herkent die probleem? En wat zou jij doen, om het te relativeren, iets waar ik sowieso al niet goed in ben trouwens, maar afijn!
" O, Lord we need forgiveness, we've wandered far away "

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Re: Ex krijgt relatie

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2007 15:11

Bertus87 schreef: Ik merk ook aan mezelf dat ik me een beetje voor hun afsluit. !

logisch.... het kwetst jou toch... het is dus een stukje zelfbescherming. Ik denk dat namate de tijd vorderd dat het wel beter gaat.... teminste zo was et bij mij :oops:

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 19 feb 2007 15:58

Het ligt er natuurlijk aan op welke manier de relatie is uitgegaan. Wanneer je als goede vrienden uit elkaar bent gegaan, kan ik me voorstellen dat erg moeilijk is om hem of haar met een ander te zien. Ik denk dat ik het daar ook moeilijk mee zal hebben. Het zal je waarschijnlijk doen herinneren aan de dingen die je altijd samen hebt gedaan, en vanwaar je weet dat ze nu met een ander gebeuren.

Tjah, ik zou mezelf er dan ook van afsluitem, want je kijkt er niet graag tegenaan. In ieder geval sterkte Bertus!
Auf Wiedersehen!

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 19 feb 2007 16:49

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om hen samen te zien. Ik vind het niet heel vreemd dat je je op een of andere manier afsluit voor hun. Een logisch gevolg, maar het kan wel erg belemmerend zijn. Indd soort zelfbescherming.
Het is herkenbaar. Je denkt dat je het wel aan kan, maar als het er op aan komt, dan valt het enorm tegen. Ik heb geen idee hoe je tegenover hun staat. Vind je het jammer dat ze juist met een goede vriend verkering heeft? Had je gehoopt dat het ooit nog eens wat zou worden? Gun je het ze wel?
Misschien helpt het om je niet te focussen op hun. Het zal de eerste tijd vast een spanningsveld geven, van beide kanten waarschijnlijk. Weten zij dat jij het er moeilijk mee hebt?

Ik vond het wel weer 'fijn' dat mijn ex verkering kreeg. Het was wel even slikken, maar voor mezelf had ik het gevoel dat het toen ook helemaal afgesloten was. Het was apart om hun voor het eerst samen te zien, maar ik heb ook wel heel bewust bij mezelf gedacht dat ik nu gelukkig was met wat ik had, en dat het zo goed was.
Ik geloof vast dat het een stuk tijd kost. Als je het er moeilijk mee hebt, heb je dat niet in 1 weekend geaccepteerd. En natuurlijk je eigen houding. Sta je überhaupt er voor open om hun de ruimte te geven en jezelf, of ben je van plan je te blijven afsluiten?

Sterkte iig!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 feb 2007 18:18

Misschien het toch wat rationeler bekijken, dat dat helpt. Het is gewoon uit. Over. Dus moet je ook accepteren dat dat zo is.

Het enige wat nog een vreemd gevoel is is dat jullie in het verleden wat gehad hebben... maar dat is nu niet meer aan de orde. Jullie zijn apart verder gegaan, jullie hebben beiden een andere weg gekozen.

Als je dat accepteert... gun je haar ook haar geluk. En ben je blij voor haar. Waarom zou je dat niet zijn? Het verleden hoeft daarin toch geen blokkade te zijn?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 19 feb 2007 18:43

hmm das moeilijk bertus!
heb laatst ook iets 'in die richting' gehad, vond het heel rot, ontweek ze telkens, maar zie nu in dat ik me er niks mee op schiet, het zijn dan wel niet zulke geweldig goede vrienden van me, maar toch..!
tja tips heb ik eig'lijk nie....
Sterkte iig ;-)

sluisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sluisje » 24 feb 2007 11:05

Hoi Bertus,

Ik herken je verhaal. Dat is echt ontzettend moeilijk. Toch heeft dit alles met tijd te maken. In het begin is het gewoon erg moeilijk, maar daarna leer je er mee omgaan, maar alleen (zoals de anderen ook al zeggen) als je er voor open staat om hun de ruimte te geven.

Ik wens je heel veel sterkte ermee en laat snel wat van je horen!!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 24 feb 2007 12:26

Zoals het er nu voorstaat kan ik er nooit aan wennen lijkt het wel. Afgelopen donderdag gingen we met een stel vrienden zwemmen, en daar waren hun ook bij, ze waren erg klef en konden totaal niet van elkaar afblijven. Daar heb ik me ontzettend aan geërgerd, en heb me in moeten houden om gen lullige opmerkingen te maken. Gaat dat gevoel van "het niet kunnen aanzien van dat kleffe gedoe" ook weg? Of blijf je dat altijd houden.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 24 feb 2007 12:54

Hoe lang heb je een relatie met haar gehad?

sluisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sluisje » 24 feb 2007 13:10

Bertus87 schreef:Gaat dat gevoel van "het niet kunnen aanzien van dat kleffe gedoe" ook weg? Of blijf je dat altijd houden.

hmm.. dat is toch wel het ergste. vooral als het op en top klef doen is. kijk, een x een kus geven, oke.. maar klef doen? nee dat is het moeilijkste om aan te zien. maar dat kan ook voor de andere vrienden van je gelden. als het zo door gaat vraag dan aan je andere vrienden wat zij er van vinden. kan het door de beugel of niet? moet er wat van gezegd worden? neem misschien een vriend in vertrouwen en vertel dat je het er moeilijk mee heb. misschien kan die dan wel zegge, "hey kap daar is mee! wij zijn dr ook nog" (bijv.), en kan hij je helpen als je het moeilijk vindt. Dan sta je er niet alleen voor :wink:

of is dat geen optie?

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 24 feb 2007 13:21

Op en top klef.

Ze zoenden gewoon in het bubbelbad, waar iedereen bij zat. Maar arm om arm lopen heb ik zelfs al moeite mee... en dat helemaal. Ik weet hoe andere vrienden dat vinden. Dat ze zoenden in het bubbelbad. Maar ik vind het sowieso al ranzig, ook al zou ik ze niet kennen. Maar ik ga niet bij hun zeuren omdat ik het moeilijk vind, dat vind ik zeikerig staan, en zielig. Ontwijken is denk ik beter.... of niet?

sluisje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sluisje » 24 feb 2007 13:42

Bertus87 schreef:Maar ik ga niet bij hun zeuren omdat ik het moeilijk vind, dat vind ik zeikerig staan, en zielig. Ontwijken is denk ik beter.... of niet?

Aan de ene kant zou ik ja zeggen, maar aan de andere kant ook weer niet. Als je het ontwijkt los je er niets mee op. Je wordt er even niet mee geconfronteerd maar het blijft. Ze zullen er niet vanzelf mee stoppen. Dan zul je het voor altijd moeten ontwijken. En dat is zeker geen optie.

Ik weet uit ervaring dat liefde mensen blind (kunnen) maken. Ze richten zich dan zo op elkaar, zo als nu bij jou, dat ze klef doen in gezelschap van vrienden en anderen. En dat is voor niemand fijn. Voor jou niet en voor je andere vrienden niet.
Werkelijk, de enigste oplossing is om het hun te laten weten. Je hoeft het natuurlijk niet zo te doen van: "hey jongens ik vind het erg moeilijk om jullie samen te zien en zeker als jullie zo klef doen. zouden jullie ermee willen stoppen?" het kan dan zijn dat ze je zielig vinden, maar als dat zo zou zijn zou ik hun juist zielig vinden.
Omdat je ook weet wat je andere vrienden ervan vinden, want uit je verhaal maak ik op dat niemand het fijn vond, zou ik er met z'n alle wat van zeggen. Dan weten hun jullie grenzen en daar hoor je gewoon rekening mee te houden als stel. Je staat er dan niet alleen voor en het is gewoon waarheid dat je met elkaar iets makkelijker zegt dan alleen.

Je kan natuurlijk altijd wachten om te zien of het zo blijft maar dat lost voor jou niets op en voor je vrienden niet.
En wees eens eerlijk, het is toch leuker om als vrienden gewoon om te blijven gaan zoals eerst, dan dat er ineens klefheid meespeelt? Ze moeten toch wel weten dat bij vrienden zijn anders is dan alleen samen zijn? Ze zullen ergens onderscheid in moeten maken.

Enne, even los van dit alles, ik heb respect voor je! Het is zeker niet makkelijk!!

Bertus87
Mineur
Mineur

Berichtdoor Bertus87 » 24 feb 2007 13:51

Nee, je lost er misschien niets mee op, maar ik vraag me af of je het met tegen hun zeggen wel oplost. Dan moeten hun dus hun liefde voor elkaar lichamelijk onder stoelen of banken steken omdat ik het moeilijk vind.
Ik weet ook niet wat mijn vrienden ervan vonden, die doen daar volgens mij niet zo moeilijk over. Over het algemeen heb ik moeite met kleffe stelletjes, omdat ik op gebied van Relatie&Liefde geen grappige dingen heb meegemaakt. Maar nu het mijn ex betreft vind ik het extra moeilijk. Ik heb niet echt veel respect voor mezelf, omdat het 2 jaar geleden is dat mn relatie uitging, en nu na 2 jaar vind ik het dus nog steeds moeilijk. Dat vind ik niet echt Respect o.i.d. Ik heb liever dat ik dat gewoon fijn kan relativeren, maar helaas.
Je kan ook niet alles hebben, wat je wilt hebben he

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 feb 2007 21:52

Moeilijk verhaal Bertus!

Ik begrijp uit je verhaal een beetje dat je nog steeds om je ex geeft. Misschien vind je het daarom zo moeilijk? Ze behoren tot je vriendengroep, misschien zou je in een persoonlijk praatje met hen kunnen aangeven dat je er moeite mee hebt als hun zo klef doen? Je zal het ook moeilijk vinden, het is al 2 jaar uit, dus je vind van jezelf ook dat het eigenlijk over moet zijn.

Sowieso vind ik klef doen een heel irritant gezicht. Mijn broer en schoonzus zijn al een heel aantal jaar getrouwd maar nog altijd klef en daarbij heb ik ook wel eens de neiging om er wat van te zeggen, maar probeer maar het puntje van mijn tong af te bijten.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 25 feb 2007 22:00

Hippieblijhoofd schreef:Hoe lang heb je een relatie met haar gehad?

Terug naar “Archief”