Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef::D Hoi, Caprice, dat is nou precies wat ik wilde zeggen, het staat in de bijbel, maar veel mensen pakken alleen dingen uit de bijbel wat in hun straatje past, en hun van pas komt. Of ze zeggen dat dat stukje niet meer van deze tijd is, maar ik denk dat wat er in de bijbel staat, voor alle tijden van toepassing is.Toch? Maar daarom ben je als vrouw nog niet minderwaardig....... gewoon anders! Wij zijn weer goed in andere dingen, toch?
caprice schreef:Vrouwenstandpunt...
1 Korinthe 14?
...
34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
...
Sabra schreef:caprice schreef:Vrouwenstandpunt...
1 Korinthe 14?
...
34 Dat uw vrouwen in de Gemeenten zwijgen; want het is haar niet toegelaten te spreken, maar bevolen onderworpen te zijn, gelijk ook de wet zegt.
35 En zo zij iets willen leren, laat haar te huis haar eigen mannen vragen; want het staat lelijk voor de vrouwen, dat zij in de Gemeente spreken.
...
Goed zo Caprice, dit gaat over het spreken in de gemeente, of te wel wat sommigen hier verwarren met de kerk. Dit heeft dus niets te maken met het spreken in de maatschappij. Het standpunt van de SGP is dus gebaseerd op een verkeerd geïnterpreteerde tekst.
caprice schreef:Ik weet niet of het (o.a.) hierop gebaseerd is.
Wat is volgens jou dan de Gemeente?
Volgens mij is dat wel de ker namelijk.
Sabra schreef:caprice schreef:Ik weet niet of het (o.a.) hierop gebaseerd is.
Wat is volgens jou dan de Gemeente?
Volgens mij is dat wel de kerk namelijk.
De gemeente bevindt zich wel in de kerk, maar de kerk is niet de gemeente. Maar zou je misschien ook willen ingaan op mijn punt van de foute interpretatie van de door jou aangehaalde tekst?
Melodious Tonk schreef:Tja, die 'goeie ouwe tijd' Caprice....vroeger had men ook slaven. Stonden er genoeg van in de bijbel, werd niet echt afkeurend over gesproken. Dus waarom is slavernij eigenlijk afgeschaft...?
caprice schreef:Ik denk dat we in deze tekst ook wel een lijn door kunnen trekken naar de regering. De vrouwen moeten onderdanig zijn aan hun man, en de man, de kostwinner werkt. Vroeger was het de normaalste zaak van de wereld, was iedereen het nog eens met het vrouwenstandpunt. Waarom nu veranderen? De Bijbel verandert toch ook niet?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten