zou iemand mij kunnen vertellen waar de grens / het verschil tussen kruidengeneeskunde en homeopathie ligt?
Worden de middelen van Vogel en VSM bijvoorbeeld nog steeds geschud?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Think-about-it! schreef:Optimatus schreef:Het stuk is duidelijk van internet geplukt, dat terzijde.
Ik gebruik al jaren echinaforce van Dr. Vogel. In tegenstelling tot penicelline (schrijf je dat zo?) werkt dat bij mij uitstekend, terwijl de reguliere penicelline voornamelijk diarree voorzaakt. Verder vind ik de filosofische gedachte achter een hoestdrankje weinig boeiend, ik wil maar één ding en dat is van mijn verkoudheid afkomen en dan graag het liefst zonder bijwerkingen.
Onder het artikel staat ook duidelijk van wie het afkomstig is. Dit terzijde.
Een punt: Het reikt verder dan slechts een filosofie, het is een levensovertuiging.
Als ik naar een Islamitische sjamaan toe zou gaan, omdat hij zulke goede prestaties levert tegen mijn verkoudheid, dan zullen veel christelijke mensen steigeren, of zeggen: 'zou je dat nu wel doen?', maar als ik mijn genezing vanuit de oosterse godsdiensten/New Age zou halen, knijpt men een oogje dicht en is men slechts blij met de genezing.
Het gaat om de bron waaruit je put: put je uit Christus, of niet. Volgens de Bijbel is het namelijk het een, of het ander.
Dus als ik het goed begrijp moet ik vier weken langer verkouden blijven omdat jij vindt dat ik geen water van dr. Vogel mag drinken of gun je mij een week zware diaree omdat jij vindt dat ik penicelline moet slikken?Lekkere naastenliefde... Je gunt me vier weken verkoudheid (kan ik als koordirigent niet gebruiken) of een week diaree (kan ik al helemaal niet gebruiken) of misschien wel allebei.
Het zal mij echt worst wezen hoeveel jomanda's, sjamanen of hoebahoeba-indianen er rondvliegen/zweven/springen die ook met water spelen. Ik geloof namelijk geen snars van al die bezweringsonzin.
Die druppeltoestand van Dr. Vogel heeft me altijd snel van mijn verkoudheid afgeholpen en geen enkele invloed op mijn geloofsleven gehad - toch wel - ik heb de Heer oprecht kunnen danken voor mijn snelle genezing (al dan niet middels Dr. Vogels echinaforce).
HansenMirjam schreef:De druppels van Vogel en VSM worden idd nog steeds geschud, weliswaar machinaal, maar nog steeds geschud om de "kracht: erin te krijgen.
HansenMirjam schreef:Ik ben overtuigd tegenstander van Homeopathie en andere vage alternatieve geneeswijze/therapieën. Let alsjeblieft heel goed op wat je doet en waar je je mee inmengt want het is een heel donkergrijs gebied waar (en dat meen ik serieus) de duivel als de kippen bij is.
HansenMirjam schreef:En natuurlijk verricht de reguliere geneeskunde ook geen wonderen, dat kan God alleen, maar daarin worden geen vage druppels of weet ik wat voor geschudde onzin gebruikt...
HansenMirjam schreef:Ik heb nadien het boekje: "occulte machten en bevrijding" gelezen van Mart-Jan Paul, n.av. een Studium Generale. Dat heeft wel mijn ogen geopend, sindsdien ben ik nog mmeer anti dan ik voorheen al was. Niemand krijgt mij meer richting alternatieve genezers of aan de homeopatische middelen!
Harm-J schreef:Eens mens heeft bij zijn schepping ratio gekregen om het te gebruiken.!
Aragorn schreef:Harm-J schreef:Eens mens heeft bij zijn schepping ratio gekregen om het te gebruiken.!
Ik ben anders van mening dat men zich in de moderne westerse geneeskunde veel te veel verlaat op alleen die ratio en zo de ogen sluit voor heilzame andere alternatieven. De mens wordt vaak als een soort machine gezien en volgegoten met allerhande -al dan niet chemische- middeltjes die het ene probleem oplossen en er weer een nieuw voor in de plaats brengen ipv dat men de patiënt als een levend (psychosomatisch) wezen beschouwt.
Harm-J schreef:Ik schreef al eerder: "Iemand zou mogelijk wel een b.v. een scheiding kunnen maken tussen
de b.v, de plantaardige, dierlijke of minerale oorsprong van de homeopathie ".
Eens mens heeft bij zijn schepping ratio gekregen om het te gebruiken.!
Het scheelt nogal of je een plantaardig product uit de homeopathie gebruikt, waarvan er een
bepaalde bewerking wetenschapplijk is bewezen of dat iemand met mineralen (steentjes) om
zijn nek gaat rondlopen en daar denkt een bepaalde kracht aan te ontleden.
Aragorn schreef:Harm-J schreef:Eens mens heeft bij zijn schepping ratio gekregen om het te gebruiken.!
Ik ben anders van mening dat men zich in de moderne westerse geneeskunde veel te veel verlaat op alleen die ratio en zo de ogen sluit voor heilzame andere alternatieven. De mens wordt vaak als een soort machine gezien en volgegoten met allerhande -al dan niet chemische- middeltjes die het ene probleem oplossen en er weer een nieuw voor in de plaats brengen ipv dat men de patiënt als een levend (psychosomatisch) wezen beschouwt.
Qavald schreef:De moderne westerse wetenschap sluit het placebo-effect allesbehalve uit als "heilzaam alternatief" hoor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten