leclerc schreef:Als je je email adres pb't dan zoek ik mijn scriptie nog wel ff op. Kun je vooral je voordeel doen met de literatuurlijst
Wauw, okee! Thanks alvast!
Moderator: Moderafo's
rosalie83 schreef:Gerdien B. schreef:Stel dat we zelf geen kinderen kunnen krijgen, dan is dit zeker iets wat we denk ik zullen overwegen.
Waarom alleen als je zelf geen kinderen kan krijgen?
Ik bedoel: er zijn zo veel kinderen op de aarde, en ook in Nederland, die in een tehuis zitten te wachten op een paar die ze wil adopteren!
TheEdge schreef:rosalie83 schreef:Gerdien B. schreef:Stel dat we zelf geen kinderen kunnen krijgen, dan is dit zeker iets wat we denk ik zullen overwegen.
Waarom alleen als je zelf geen kinderen kan krijgen?
Ik bedoel: er zijn zo veel kinderen op de aarde, en ook in Nederland, die in een tehuis zitten te wachten op een paar die ze wil adopteren!
Er zijn inderdaad mensen die uit een gevoel van "rechtvaardigheid" bewust zelf geen kinderen "van eigen vlees en bloed" willen hebben, maar ze uit een kindertehuis in verweggistan halen. Het zullen er niet veel zijn, maar ze zijn er wel.
Andrea B schreef:Áls ik zou adopteren, dan iig een kindje uit NL! Zou nooit een getint kindje willen. Ik vind het mooi dat andere mensen het wel doen. Maar uit persoonlijke dinges zou ik dat iig nooit doen!
paprikameisje2 schreef:k zou niet zo snel adopteren uit een ver land.. en vooral niet uit landen zoals afrika!! China en Japan komen bij mij eerder in aanmerking.... het punt waar ikzelf over struikel is de cultuur wat deze kinderen in hun lichaam hebben.
meboy schreef:Volgens mij gaat het meer om de intentie dan de gevolgen van je actie. Wat ik zelf moeilijk zou vinden is dit: stel dat je zou optellen wat je aan een adoptie kinderleven hier in nederland spendeert. Hoeveel meer kinderen zou je, door enkel dat bedrag over te maken, een beter leven ter plaatse kunnen geven? Ik realiseer me dat ik in dit voorbeeld de liefde van jezelf tot je kind en vice versa uitschakel maar dat is altijd een vraag die bij me naar boven borrelt als je het over adoptie hebt.
Smurffie schreef:Wat ik dan niet begrijp...een vriendin was 10 weken oud toen ze naar Nederland kwam. (Oid, niet veel ouder iig) Dat kan dus nooit zo lang geduurd hebben?
Othello schreef:Je kunt financiële adoptie niet vergelijken met 'echte' adoptie, vind ik.
In het geval van financiële adoptie leven de ondersteunde kinderen doorgaans gewoon in een gezin. Een arm gezin weliswaar, maar toch. Ze gaan naar school, krijgen te eten, hebben het al-met-al nog betrekkelijk goed.
Dat is bij adoptiekinderen per definitie niet het geval. Verstoten door familie, te vondeling gelegd, wegkwijnend in tehuizen, levend in onmogelijke situaties. Als dat hun 'cultuur' is, vind ik dat geen argument om ze maar te laten zitten. Me dunkt ook dat de urgentie daar wel iets groter is.
Maar goed, dat neemt natuurlijk niet weg dat je met financiële adoptie ook hele goede dingen kunt doen. Het is alleen iets van een totaal andere orde en het heeft i.t.t. tot adoptie geen enkele impact voor jezelf.
rosalie83 schreef:Zeker als kinderen wat ouder zijn als ze hier komen en ze nog dingen weten uit hun geboorteland hebben ze eerder het gevoel eens terug te willen. Maar ja, ik geloof niet dat dat raar is, of fout. Als je als adoptieouders daar goed mee omgaat, ik hoorde van een gezin die met z'n allen naar het geboorteland geweest zijn, echt mooi!
TheEdge schreef:Als je je kinderen als baby adopteert, zit er volgens mij weinig cultuur in hun bloed hoor! Bovendien is het ook wat je er zelf van maakt. Als je ze continu met hun neus drukt op het feit dat ze geadopteerd zijn, dan zullen ze wel meer naar hun land van herkomst verlangen ja. Maar als je ze - ondanks dat hen verteld is dat ze uit het vliegtuig gekomen zijn in plaats van uit mamma - beschouwt als 100% je eigen kind en ze ook zo opvoedt, dan is de kans van slagen veel groter.
Harm-J schreef:TheEdge schreef:Als je je kinderen als baby adopteert, zit er volgens mij weinig cultuur in hun bloed hoor! Bovendien is het ook wat je er zelf van maakt. Als je ze continu met hun neus drukt op het feit dat ze geadopteerd zijn, dan zullen ze wel meer naar hun land van herkomst verlangen ja. Maar als je ze - ondanks dat hen verteld is dat ze uit het vliegtuig gekomen zijn in plaats van uit mamma - beschouwt als 100% je eigen kind en ze ook zo opvoedt, dan is de kans van slagen veel groter.
Misschien niet in het bloed.... Toch zie je wel vaak dat (kinderen) later meer willen
weten van hun natuurlijke ouders of hun oorspronkelijk vaderland. Dit gegeven kan
je toch niet zomaar uitvlakken lijkt mij.
Tijn schreef:is er nou ook een bepaalde leeftijd die je moet hebben om te kunnen adopteren? Dat hoorde ik pas, maar kon het eigenlijk niet geloven.
Mijn vrouw en ik overwegen het ook, omdat er een kans bestaat dat wij geen kinderen kunnen krijgen...
Tijn schreef:is er nou ook een bepaalde leeftijd die je moet hebben om te kunnen adopteren? Dat hoorde ik pas, maar kon het eigenlijk niet geloven.
Mijn vrouw en ik overwegen het ook, omdat er een kans bestaat dat wij geen kinderen kunnen krijgen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten