Waarom Israel steunen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 13 feb 2007 14:34

reform schreef:God strijd tegen onrecht en wil niet dat er goddeloze volken wonen in het land Israël.

God strijd tegen onrecht en wou niet dat er goddeloze volken wonen in het land Israël.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 13 feb 2007 14:35

Heeft het uberhaupt zin om over de legitimiteit van de staat Israel te praten? Israel is een politieke realiteit, en here to stay.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2007 14:38

reform schreef:
Bovendien raak je met een God die genocide aanmoedigt elke morele maatstaf kwijt en ben je niets anders dan een religieuze fundamentalist. Dat vind ik allemaal prima, maar doe dan niet alsof principes als rechtvaardigheid nog een rol voor je spelen.

Wie bepaalt hier wat rechtvaardigheid is? Jij of God? Het is Gods aarde, God bepaald wat hij met z'n aarde doet. Hij moedigt zeker geen genocide aan. Het waren goddeloze volken......God strijd tegen onrecht en wil niet dat er goddeloze volken wonen in het land Israël.

Dat bepaal ik ja, en ik weiger om te geloven dat het werkelijk God is die mensen voor hun eigen politieke karretje plegen te spannen.

Genocide is gewoon een verwerpelijke misdaad, of het nu uit de naam van God gebeurt of niet, en als je dat loslaat stel je je op hetzelfde niveau als zelfmoordterroristen die een vliegtuig in een toren laten crashen of zich opblazen in een volle bus.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2007 14:39

Machiavelli schreef:Heeft het uberhaupt zin om over de legitimiteit van de staat Israel te praten? Israel is een politieke realiteit, en here to stay.

Klopt, en ik zal ook niet zeggen dat die moet verdwijnen. Maar er mag door sommige mensen weleens wat kritischer gekeken worden naar de manier waarop die tot stand is gekomen want dat is lang niet altijd zo'n mooi verhaal.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 13 feb 2007 14:44

Mijn inziens word het tijd dat mensen eens stoppen met de bijbel als een vloeipapier over de
(staat) Israel te leggen, en daar vervolgens allerlei conclusies aan verbinden.!!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 13 feb 2007 15:02

Dat bepaal ik ja, en ik weiger om te geloven dat het werkelijk God is die mensen voor hun eigen politieke karretje plegen te spannen.
Dat is nou precies het probleem....zolang mensen gaan bepalen wat rechtvaardigheid is....gaat het fout. Ieder mens interpreteert rechtvaardigheid anders. Als mensen nou eens in gaan zien...dat God rechtvaardigheid bepaald, dan zou de wereld een stuk beter er uit zien.
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2007 15:10

reform schreef:
Bovendien raak je met een God die genocide aanmoedigt elke morele maatstaf kwijt en ben je niets anders dan een religieuze fundamentalist. Dat vind ik allemaal prima, maar doe dan niet alsof principes als rechtvaardigheid nog een rol voor je spelen.

Wie bepaalt hier wat rechtvaardigheid is? Jij of God? Het is Gods aarde, God bepaald wat hij met z'n aarde doet. Hij moedigt zeker geen genocide aan. Het waren goddeloze volken......God strijd tegen onrecht en wil niet dat er goddeloze volken wonen in het land Israël.

En de Palestijnen hebben weer een andere versie van een dergelijk verhaal waarop zij menen het land voor zich op te kunnen eisen.

Face it, je kunt op grond van dergelijke geschriften geen land claimen zonder oorlog te veroorzaken. Dit soort zaken is gevaarlijk, je houdt geweld in stand en daardoor ook het doden van mensen - en degenen die deze fundamentalistische ellende steunen, zoals hier op het forum, zijn mede verantwoordelijk voor de stromen van bloed.

En dan nog durven zeggen: gij zult niet doden?

To-taal ongeloofwaardig.
Laatst gewijzigd door Optimatus op 13 feb 2007 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2007 15:10

reform schreef:
Dat is nou precies het probleem....zolang mensen gaan bepalen wat rechtvaardigheid is....gaat het fout. Ieder mens interpreteert rechtvaardigheid anders. Als mensen nou eens in gaan zien...dat God rechtvaardigheid bepaald, dan zou de wereld een stuk beter er uit zien.

Eh, zolang God (volgens bepaalde mensen dan) bepaalt wat rechtvaardig is loopt het kennelijk anders ook behoorlijk uit de hand. Of jij moet geen moeite met genocide e.d. hebben als God dat oké vindt, maar ik heb dat wel.

Het punt is: geloof je in redelijk universele standaarden voor rechtvaardigheid of mogen die door God lukraak overtreden worden als Hij daar zin in heeft? Zo ja, dan is God een grillige en willekeurige tiran en dat is iets wat niet echt strookt met mijn godsbeeld. Op het moment dat de vermeende wil van God boven alle andere waarden gaat gebeuren de vreselijkste dingen.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 13 feb 2007 15:14

Aragorn schreef:Eh, zolang God (volgens bepaalde mensen dan) bepaalt wat rechtvaardig is loopt het kennelijk anders ook behoorlijk uit de hand. Of jij moet geen moeite met genocide e.d. hebben als God dat oké vindt, maar ik heb dat wel.

Het punt is: geloof je in redelijk universele standaarden voor rechtvaardigheid of mogen die door God lukraak overtreden worden als Hij daar zin in heeft? Zo ja, dan is God een grillige en willekeurige tiran en dat is iets wat niet echt strookt met mijn godsbeeld. Op het moment dat de vermeende wil van God boven alle andere waarden gaat gebeuren de vreselijkste dingen.

God bepaalt wat de universele standaarden zijn. Als God bepaalde dingen niet rechtvaardig vindt, dan mag God daar tegen strijden. God is helemaal niet willekeurig.....mensen willen toch niet meer in hem geloven....dat kan, maar dan moet je niet gaan zeuren dat er wat minder prettige gevolgen er aan vast kleven. God is de maker...wij zijn het klei.
Als mensen naar God luisteren....ontstaan er geen problemen.
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2007 15:18

Dat is JOUW geloof.
Maar niet het geloof van de Palestijnen.

En wie bepaalt wie het WARE geloof heeft? De eerste die dat beweert, heeft weergaloze pretenties.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 feb 2007 15:25

reform schreef:
Aragorn schreef:Eh, zolang God (volgens bepaalde mensen dan) bepaalt wat rechtvaardig is loopt het kennelijk anders ook behoorlijk uit de hand. Of jij moet geen moeite met genocide e.d. hebben als God dat oké vindt, maar ik heb dat wel.

God bepaalt wat de universele standaarden zijn. Als God bepaalde dingen niet rechtvaardig vindt, dan mag God daar tegen strijden. God is helemaal niet willekeurig.....mensen willen toch niet meer in hem geloven....dat kan, maar dan moet je niet gaan zeuren dat er wat minder prettige gevolgen er aan vast kleven. God is de maker...wij zijn het klei.
Als mensen naar God luisteren....ontstaan er geen problemen.

Even concreet: vind jij genocide oké of verwerpelijk?

Optimatus schreef:Dat is JOUW geloof.
Maar niet het geloof van de Palestijnen.

Nu moet je wel weer uitkijken dat je niet alle Palestijnen op één islamitische hoop gooit. Zo woonden er in he dorp Khisas bijvoorbeeld 100 christenen en een paar 100 moslims vredig naast elkaar (totdat Zionistische soldaten rond middernacht huizen begonnen op te blazen en 15 dorpelingen doodden). Maarja, dat wilde God natuurlijk ook. :roll:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2007 15:28

Sorry, ik was even de nuance kwijtgeraakt.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 13 feb 2007 15:40

Aragorn schreef:Even concreet: vind jij genocide oké of verwerpelijk?

Als God volken vernietigd...dan zijn eht goddeloze volken die de geboorte van de Messias hebben tegengewerkt, hoereerden met hemelwezens etc. Die zijn een gevaar voor de mensheid. Een aantal van hen waren te vergelijken met de Orks van de Lord of the Rings. Als die wezens zouden hebben voortbestaan, zou de schepping een nog grote puinhoop zijn geworden. God weet heus wel wat het beste is voor z'n schepping. Jij hoeft er niet op te vertrouwen (zou wel mooi zijn), maar ik vertrouw daar wel op.
Afbeelding

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 13 feb 2007 15:44

Aragorn schreef:Nu moet je wel weer uitkijken dat je niet alle Palestijnen op één islamitische hoop gooit. Zo woonden er in he dorp Khisas bijvoorbeeld 100 christenen en een paar 100 moslims vredig naast elkaar (totdat Zionistische soldaten rond middernacht huizen begonnen op te blazen en 15 dorpelingen doodden). Maarja, dat wilde God natuurlijk ook. :roll:

Niet om het goed te praten maar je hebt ook hier oorzaak en gevolg.

The al-Khisas massacre took place in al-Khisas on December 18, 1947 near to the Syrian border and was carried out by Haganah militants, possibly from Palmach. It was a reprisal for casualties suffered in Safad and for the murder of a Jewish citizen by an Arab citizen near al-Khisas. Ten Palestinians were killed, five of them children. Five were wounded.
Bron

Waarom heb je het over Zionistische soldaten dat komt op mij negatief over, omdat op andere fora waarop ik meelees dat in negatieve zin gebruikt wordt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 feb 2007 15:44

Onder het motto "God wil het" zijn talloze massamoorden gerechtvaardigd, maar blijkbaar wil niet iedereen dit onder ogen zien.

Terug naar “Archief”