Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Nee, maar de overwinnaar bepaalt - dus als Arabische wereld Israel weet te overwinnen, bepaalt de Arabische wereld wat er met Israel gebeurt.
Overigens, toen Irak Koeweit binnenviel en overwon, bepaalde Irak dat Koeweit deel van Irak moest worden. Die bepaling werd niet geaccepteerd door wie dan ook. Waarom zouden we dan wel de bepalingen van Israel moeten accepteren?
Aragorn schreef:Ik zeg ook niet dat de Joden er nu weer op moeten hoepelen.. Maar wat je hier zegt is natuurlijk kul: als je land afgepakt is is er niets mis mee om daartegen te strijden. Alhoewel de methoden die zelfmoordterroristen menen te moeten gebruiken natuurlijk ten allen tijde verwerpelijk zijn, daar wil ik ook niets aan afdoen.
In 1948 was bijna 6% van de totale oppervlakte van Palestina in Joods bezit.
Dus als de Duitsers de oorlog gewonnen zouden hebben zou jij niet klagen over het feit dat zij hier ondertussen al zo'n 60 jaar de dienst uitmaakten?
reform schreef: Hoezo land afpakken....jijk kijkt het wel in een heel beperkt tijdsperspectief. Wie waren de oospronkelijke bewoners van Israël....dat waren toch echt de joden.
Sabra schreef:Zeggen dat de islam niet vijandig is ten opzichte van de niet-islamitische wereld maar geen idee hebben wat een begrip als dhimmy of dar al-harb inhoudt, komt mij nogal amateuristisch over.
Ik noem Aragorn niet onwetend omdat hij een andere mening heeft, ik noem hem ontwetend omdat hij bepaalde elementaire kennis niet bezit, maar wel stellingen poneert waarbij de eerder genoemde kennis noodzakelijk is.
Verder stoort het mij dat ten aanzien van Israël jij en Aragorn erg kritisch zijn, maar op geen enkele wijze refereren aan de verantwoordelijkheid en/of handelen van de Arabische landen. Tot slot vind ik het erg vervelend dat als ik opmerk dat er in Israël gediscrimineerd wordt, jij het gelijkstelt aan apartheid.
Sela schreef:numeri 14:
7 En zij spraken tot de ganse vergadering der kinderen Israëls, zeggende: Het land, door hetwelk wij getrokken zijn, om hetzelve te verspieden, is een uitermate goed land.
8 Indien de HEERE een welgevallen aan ons heeft, zo zal Hij ons in dat land brengen, en zal ons dat geven; een land, hetwelk van melk en honig is vloeiende.
9 Alleen zijt tegen den HEERE niet wederspannig! en vreest gij niet het volk dezes lands; want zij zijn ons brood! hun schaduw is van hen geweken, en de HEERE is met ons; vreest hen niet!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten