Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

topkok

Berichtdoor topkok » 12 feb 2007 12:46

Optimatus schreef:
topkok schreef:IK VIND het zonde van de vis, dat jij dat lekker vind, meot jij zelf weten hoor, maar ik vind het smerig. Van mijn part eet je het elke dag doe ik echt niet moeilijk over:P

Je praat bijna als Gollum, die lust ook alleen maar rauwe vis...

Raauwe vis is ook heel lekker, wat denk je van een heerlijk gemarineerd zalmpje??? doe maar een bak hoor kaviaar, is ook rauw, lust ik ook!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2007 12:48

Ik prefereer haring met een uitje.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

topkok

Berichtdoor topkok » 12 feb 2007 12:53

Optimatus schreef:Ik prefereer haring met een uitje.

je praat als gollum

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 14:55

Zoals jullie vast wel gemerkt hebben hou ik erg van koken :) Regelmatig probeer ik iets nieuws of anders en ik probeer van elke maaltijd iets leuks te maken. Maar ook ik heb wel eens geen zin in iets verzinnen, dus schil ik aardappels, kook ze, maak groente schoon, kook het, maak een roomsausje en bak een stukje vlees erbij. Maar het lijkt wel of dat niet goed genoeg mee is tegenwoordig. Of overdrijf ik nu? Het lijkt wel of het altijd het apartste van het apartste moet zijn...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 14:56

Hoezo niet goed genoeg? Krijg je klachten?

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2007 15:13

Hoezo is dat niet goed genoeg meer? Is je man erg kieskeurig of heb je hem teveel verwend?

Heb wel een beetje het idee (misschien wel helemaal onterecht) dat als je van elke maaltijd veel werk maakt en het super lekker is je eigenlijk te veel eet en alleen maar dikker wordt of niet? :roll:

Mijn kinderen zijn een stel ontdankbare gasten als het om warm eten gaat. Het enige wat ze daarvan lusten is ongeveer pannenkoek en patat. Mijn man had van het weekend zo zijn best gedaan op omelet te bakken met van alles erin en ze moesten er geen hap van. Ik ook niet, want ik was ziek. Als hij er niet is met eten 's avonds heb ik ook wel de neiging om dan maar voor de derde keer brood te eten, want dat lusten ze wel graag en wordt er goed gegeten. Ze krijgen wel altijd een eetlepel groenten, stukje aardappel evt. vlees als ze dat al willen. Ik ben blij als ze daar wat van opeten. Vaak lijkt het of er aan het eind van de maaltijd meer eten op hun bord ligt als opgeschept is. Ga er geen drama van maken, van dat ze hun bord leeg moeten eten enz. want dan is er helemaal geen gezelligheid aan tijdens het eten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:26

Aragorn schreef:Hoezo niet goed genoeg? Krijg je klachten?

Nou, mijn liefie is gelukkig helemaal tevreden :P

Maar laatst zaten we ergens en het gesprek ging over koken en toen ging het over aardappels, groente, vlees. Nou heeft dat mijn voorkeur ook niet, tenminste niet elke dag, maar het is geen schande! Maar zo werd het wel gebracht.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:27

*Annet* schreef:Hoezo is dat niet goed genoeg meer? Is je man erg kieskeurig of heb je hem teveel verwend?

Nou, gelukkig vind hij mijn kookkunsten helemaal geweldig! 8) Zie mijn post hierboven.

*Annet* schreef:Heb wel een beetje het idee (misschien wel helemaal onterecht) dat als je van elke maaltijd veel werk maakt en het super lekker is je eigenlijk te veel eet en alleen maar dikker wordt of niet? :roll:

Dat geloof ik niet zo eigenlijk. Het is vooral belangrijk dat het niet te vet en niet te veel is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:29

rosalie83 schreef:

Maar laatst zaten we ergens en het gesprek ging over koken en toen ging het over aardappels, groente, vlees. Nou heeft dat mijn voorkeur ook niet, tenminste niet elke dag, maar het is geen schande! Maar zo werd het wel gebracht.

Ach, mits goed gekookt kan een agv'tje minstens zo lekker zijn als de wat minder gangbare stuff. Maar ik heb de indruk dat oma's op dat gebied vaak wat beter zijn dan de huidige generatie. :P

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 feb 2007 15:33

rosalie83 schreef:Zoals jullie vast wel gemerkt hebben hou ik erg van koken :) Regelmatig probeer ik iets nieuws of anders en ik probeer van elke maaltijd iets leuks te maken. Maar ook ik heb wel eens geen zin in iets verzinnen, dus schil ik aardappels, kook ze, maak groente schoon, kook het, maak een roomsausje en bak een stukje vlees erbij. Maar het lijkt wel of dat niet goed genoeg mee is tegenwoordig. Of overdrijf ik nu? Het lijkt wel of het altijd het apartste van het apartste moet zijn...

Het hoeft niet altijd apart te zijn. Het gaat vaak om de manier van opdienen. Met wat simpele
dingen kan je een simpel gerecht opleuken

Voorbeeld: Boerenkool

Je kunt dit in een grote pan gestampt en wel op tafel zetten. Je kunt het ook bijvoorbeeld op-
dienen op een bord in een leuk vormpje. Of je doet het in een bolvorm en dient het op d.m.v.
een bord met wat sateprikkers er ingestoken met daaraan stukjes worst.

Eten gaat niet alleen om eten, het oog wil ook wat.!
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:39

Aragorn schreef:
rosalie83 schreef:

Ach, mits goed gekookt kan een agv'tje minstens zo lekker zijn als de wat minder gangbare stuff. Maar ik heb de indruk dat oma's op dat gebied vaak wat beter zijn dan de huidige generatie. :P

Dan heb jij mijn gehaktbal nog nooit geproefd :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 15:43

Nou, kom je kunsten maar eens bewijzen dan. 8)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 15:47

Aragorn schreef:Nou, kom je kunsten maar eens bewijzen dan. 8)

Grijnsss! Zo zie je maar weer: de liefde van een man... :lol:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 feb 2007 16:08

Harm-J schreef:
rosalie83 schreef:Zoals jullie vast wel gemerkt hebben hou ik erg van koken :) Regelmatig probeer ik iets nieuws of anders en ik probeer van elke maaltijd iets leuks te maken. Maar ook ik heb wel eens geen zin in iets verzinnen, dus schil ik aardappels, kook ze, maak groente schoon, kook het, maak een roomsausje en bak een stukje vlees erbij. Maar het lijkt wel of dat niet goed genoeg mee is tegenwoordig. Of overdrijf ik nu? Het lijkt wel of het altijd het apartste van het apartste moet zijn...

Het hoeft niet altijd apart te zijn. Het gaat vaak om de manier van opdienen. Met wat simpele

Je kunt dit in een grote pan gestampt en wel op tafel zetten. Je kunt het ook bijvoorbeeld op-
dienen op een bord in een leuk vormpje. Of je doet het in een bolvorm en dient het op d.m.v.

Denk je dat ik om werk en afwas verlegen zit???????????
ja, dat is mijn mening dan he.....

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 12 feb 2007 16:11

*Annet* schreef:
Harm-J schreef:

Denk je dat ik om werk en afwas verlegen zit???????????

Huh? Of je je borden nou vies maakt voordat je ze op tafel zet of pas als je aan tafel zit? Er zijn toch niet meer borden vies door zoiets?

Terug naar “Archief”