Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Aragorn schreef:Mijn geschiedenisleraren hebben er zelfs niets over verteld, maar als jij de verdrijving van een miljoen mensen en de vernietiging van honderden dorpen een zeer klein aantal vindt heb je gelijk.
Ik krijg de indruk dat je het bovenstaande enkel zegt om een reactie te ontlokken. Daarom heb ik geen enkele zin om jouw onzin te weerleggen. Lees eerst eens een boek. Van een academicus mag toch verwacht worden dat hij toch op zijn minst de feiten kent. Hoe deze feiten geïnterpreteerd zouden kunnen worden is vraag twee.
waarnemer schreef:Wat in deze discussie vergeten wordt dat de Islam niet kan tolereren waar eenmaal de Islam heeft geregeerd er een andere godsdienst het heft in handen krijgt, zoals nu in Israel de Joden zich ontworsteld hebben aan de heerschappij van de islam. Dit is voor de Islam eigenlijk een onmogelijkheid. Zij kunnen niet tolereren dat de Islam daar ooit een tweede viool gaat spelen. Dr. Hans Janssen maakt dat in zijn boek "Van Jodenhaat naar zelfmoordterrorisme" heel duidelijk.
Als wij menen dat met de Islam een compromis kan worden gesloten hebben we oogkleppen op. Aragorn, Optimatus, ik snap echt niet dat jullie, intelligentie mannen zo meehuilen met de publieke opinie van het moment. Het probleem is niet Israel-Palestijnen maar Israel-Islam. De Iraniers zijn geen Arabieren maar wel Islam. Dat is het probleem.
Aragorn schreef:Pas las ik in de Gezinsgids een interview met Wiesje de Lange en toen men vroeg of de reactie van Israël in Libanon niet wat buitenproportioneel was placht zij te zeggen: 'wat is dat nu weer voor schandelijke antisemitische opmerking?!'. Op die manier krijg ik steeds minder sympathie voor fundamentalistische Joden en hun preoccupatie met de slachtofferrol.
Louise01 schreef:Maar...het is wel duidelijk dat alles zich concentreert op Israel en dit zal richting het einde van deze aarde alleen maar toenemen. (menselijk gesproken ook apart voor een landje met maar 6mln inwoners)
Sinds wanneer concentreert alles zich op Israël? Ik vind dat behoorlijk meevallen als ik het nieuws een beetje volg.
Optimatus schreef:De weinige moslims die ik iets beter ken, beweren dat wat waarnemer schrijft, niet behoort tot hun wijze van geloven. Op dat punt steun ik Aragorns these over "De Islam" dan ook volmondig.
Optimatus schreef:De weinige moslims die ik iets beter ken, beweren dat wat waarnemer schrijft, niet behoort tot hun wijze van geloven. Op dat punt steun ik Aragorns these over "De Islam" dan ook volmondig.
Aragorn schreef:Het ligt een stuk genuanceerder dan jij wil doen geloven. Ten eerste bestaat 'de Islam' niet -en ja, het is een cliché-, en ten tweede zijn niet alle Palestijnen en Arabieren moslim.
De problemen die men heeft met het Zionisme en de staat Israël zijn lang niet alleen terug te voeren op Islamitische haat tegen alles wat niet Islamitisch is.
Bovendien is onze positie in Europa ook niet zo veilig, aangezien we hier ook terroristische aanslagen te vrezen hebben.
Sabra schreef:Optimatus schreef:De weinige moslims die ik iets beter ken, beweren dat wat waarnemer schrijft, niet behoort tot hun wijze van geloven. Op dat punt steun ik Aragorns these over "De Islam" dan ook volmondig.
Misschien moet je je vrienden dan eens vragen naar de Dar Al-Islam en de Dar Al-Harb en wat dit te betekenen heeft.
Sabra schreef:Aragorn schreef:Het ligt een stuk genuanceerder dan jij wil doen geloven. Ten eerste bestaat 'de Islam' niet -en ja, het is een cliché-, en ten tweede zijn niet alle Palestijnen en Arabieren moslim.
Christelijke Arabieren zijn dan ook een stuk minder uitgesproken dan de islamitische Arabieren. De Islam bestaat natuurlijk wel, net als het christendom bestaat. Er mogen dan bepaalde stromingen binnen de Islam zijn, maar van Marokko en Nigeria tot aan Indonesië zijn alle landen Israël vijandig gezind.
De problemen die men heeft met het Zionisme en de staat Israël zijn lang niet alleen terug te voeren op Islamitische haat tegen alles wat niet Islamitisch is.
Misschien zegt het begrip dhimmy je iets?
Bovendien is onze positie in Europa ook niet zo veilig, aangezien we hier ook terroristische aanslagen te vrezen hebben.
De islam zal niet wijken voordat de rest van de wereld is veroverd, dat is namelijk de belangrijkste opdracht binnen de islam.
reform schreef:Het is toch opvallend dat het jodendom al zolang het bestaat het uitschot van de wereld zijn. Is er wel eens een lange periode geweest dat de joden geen oorlog hebben gehad? Als je kijkt naar de laatste 50 jaar.....Israël is geen één keer begonnen met aanvallen. Altijd verdedigde ze op aanvallen van omringende landen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten