Waarom Israel steunen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 10 feb 2007 11:46

Ik denk dat als men kan garanderen dat die moskee niet beschadigd raakt, men niet zo moet zeuren over die opgravingen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 feb 2007 17:13

Sabra schreef:
Aragorn schreef:Mijn geschiedenisleraren hebben er zelfs niets over verteld, maar als jij de verdrijving van een miljoen mensen en de vernietiging van honderden dorpen een zeer klein aantal vindt heb je gelijk.

Ik krijg de indruk dat je het bovenstaande enkel zegt om een reactie te ontlokken. Daarom heb ik geen enkele zin om jouw onzin te weerleggen. Lees eerst eens een boek. Van een academicus mag toch verwacht worden dat hij toch op zijn minst de feiten kent. Hoe deze feiten geïnterpreteerd zouden kunnen worden is vraag twee.

Wellicht zegt de titel The Ethnic Cleansing of Palestine van Israëlisch historicus Ilan Pappé je iets? Ik verzin zoiets natuurlijk niet zelf.

Wbt de commotie rond die moskee in Jeruzalem, dat lijkt me een typisch staaltje Islamitisch gehuil waarbij alles aangegrepen wordt om maar verontwaardigd te kunnen reageren. Verder heb ik me er niet echt in verdiept ofzo.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 10 feb 2007 20:55

Wat in deze discussie vergeten wordt dat de Islam niet kan tolereren waar eenmaal de Islam heeft geregeerd er een andere godsdienst het heft in handen krijgt, zoals nu in Israel de Joden zich ontworsteld hebben aan de heerschappij van de islam. Dit is voor de Islam eigenlijk een onmogelijkheid. Zij kunnen niet tolereren dat de Islam daar ooit een tweede viool gaat spelen. Dr. Hans Janssen maakt dat in zijn boek "Van Jodenhaat naar zelfmoordterrorisme" heel duidelijk.
Als wij menen dat met de Islam een compromis kan worden gesloten hebben we oogkleppen op. Aragorn, Optimatus, ik snap echt niet dat jullie, intelligentie mannen zo meehuilen met de publieke opinie van het moment. Het probleem is niet Israel-Palestijnen maar Israel-Islam. De Iraniers zijn geen Arabieren maar wel Islam. Dat is het probleem.

Jullie hebben waarschijnlijk het artikel wel gelezen in het RD van 3-2-07 van Raphael Israeli "De demografische zelfmoord van Europa".

Reageer daar dan eens op. Ik kom regelmatig in Israel en ik hoor van links tot rechts "Jullie weten niet wat de Islam inhoud".
We redeneren nu nog vanuit een veilige positie omdat we denken vanuit het poldermodel. Ik hoop dat wij er niet te laat achter komen dat wij met de Islam niet kunnen polderen.
Ik begrijp van Sabra dat jullie academisch geschoold zijn en dan begrijp ik het echt niet dat jullie zo naief zijn.-

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 10 feb 2007 21:59

Als ik het goed heb is Israel bezig op de plaats die ik omcirkelt heb.

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto is genomen toen ikzelf ''naast'' de Al Asqamoskee stond. In het Davidson Center.
De zwarte streep geeft de brug aan richting het Tempelplein.

'k Hoop zo een idee te kunnen geven waarover de commotie gaat. :roll:

Iedergeval de Arabische wereld maakt van een mug een olifant.
Lijkt wel of men een aanleiding zoekt naar de volgende Intifada.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2007 00:36

waarnemer schreef:Wat in deze discussie vergeten wordt dat de Islam niet kan tolereren waar eenmaal de Islam heeft geregeerd er een andere godsdienst het heft in handen krijgt, zoals nu in Israel de Joden zich ontworsteld hebben aan de heerschappij van de islam. Dit is voor de Islam eigenlijk een onmogelijkheid. Zij kunnen niet tolereren dat de Islam daar ooit een tweede viool gaat spelen. Dr. Hans Janssen maakt dat in zijn boek "Van Jodenhaat naar zelfmoordterrorisme" heel duidelijk.
Als wij menen dat met de Islam een compromis kan worden gesloten hebben we oogkleppen op. Aragorn, Optimatus, ik snap echt niet dat jullie, intelligentie mannen zo meehuilen met de publieke opinie van het moment. Het probleem is niet Israel-Palestijnen maar Israel-Islam. De Iraniers zijn geen Arabieren maar wel Islam. Dat is het probleem.

Het ligt een stuk genuanceerder dan jij wil doen geloven. Ten eerste bestaat 'de Islam' niet -en ja, het is een cliché-, en ten tweede zijn niet alle Palestijnen en Arabieren moslim. De problemen die men heeft met het Zionisme en de staat Israël zijn lang niet alleen terug te voeren op Islamitische haat tegen alles wat niet Islamitisch is. Ook hebben de Joden zich niet ontworsteld aan de Islam; zij zijn daar gewoon gaan wonen vanuit het christelijke Europa.

Bovendien is onze positie in Europa ook niet zo veilig, aangezien we hier ook terroristische aanslagen te vrezen hebben.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 feb 2007 01:04

De weinige moslims die ik iets beter ken, beweren dat wat waarnemer schrijft, niet behoort tot hun wijze van geloven. Op dat punt steun ik Aragorns these over "De Islam" dan ook volmondig.

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 11 feb 2007 20:39

Aragorn schreef:Pas las ik in de Gezinsgids een interview met Wiesje de Lange en toen men vroeg of de reactie van Israël in Libanon niet wat buitenproportioneel was placht zij te zeggen: 'wat is dat nu weer voor schandelijke antisemitische opmerking?!'. Op die manier krijg ik steeds minder sympathie voor fundamentalistische Joden en hun preoccupatie met de slachtofferrol. :roll:

Louise01 schreef:Maar...het is wel duidelijk dat alles zich concentreert op Israel en dit zal richting het einde van deze aarde alleen maar toenemen. (menselijk gesproken ook apart voor een landje met maar 6mln inwoners)

Sinds wanneer concentreert alles zich op Israël? Ik vind dat behoorlijk meevallen als ik het nieuws een beetje volg.

Ik zou zeggen kijk nu maar eens op teletekst of nu.nl, dan wat meer dan wat minder, maar echt Israel is (ik heb niet nagerekend) de laatste decenia het middelpunt van de aarde en het nieuws

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 feb 2007 20:41

Nou, ik zou toch niet snel beweren dat het hét middelpunt van het nieuws is. Natuurlijk komt het regelmatig in het nieuws, maar daar is het dan ook een conflictregio voor, zoals momenteel ook Irak en tijdens Katrina stond New Orleans weer volop in het nieuws. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat Israël het middelpunt van het wereldgebeuren is.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 11 feb 2007 20:55

Optimatus schreef:De weinige moslims die ik iets beter ken, beweren dat wat waarnemer schrijft, niet behoort tot hun wijze van geloven. Op dat punt steun ik Aragorns these over "De Islam" dan ook volmondig.

Ik vind het toch altijd een beetje zwak, ontduik-gedrag als men zegt "dat is niet de islam" of "dat behoort niet tot de juiste wijze van geloven". Of je het nu leuk vind of niet, bepaalde zaken worden gedaan in de naam van islam. Dan kun je zeggen, dat is de islam niet, maar daarmee is het probleem niet opgelost. Overigens geld hetzelfde voor het christendom.

De commotie rondom de verbouwingen bij de Tempelberg is natuurlijk huichelachtig. Dit word met man en macht aangegrepen om de aandacht af te leiden van interne problemen.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 feb 2007 22:02

Optimatus schreef:De weinige moslims die ik iets beter ken, beweren dat wat waarnemer schrijft, niet behoort tot hun wijze van geloven. Op dat punt steun ik Aragorns these over "De Islam" dan ook volmondig.

Misschien moet je je vrienden dan eens vragen naar de Dar Al-Islam en de Dar Al-Harb en wat dit te betekenen heeft.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 11 feb 2007 22:07

Aragorn schreef:Het ligt een stuk genuanceerder dan jij wil doen geloven. Ten eerste bestaat 'de Islam' niet -en ja, het is een cliché-, en ten tweede zijn niet alle Palestijnen en Arabieren moslim.

Christelijke Arabieren zijn dan ook een stuk minder uitgesproken dan de islamitische Arabieren. De Islam bestaat natuurlijk wel, net als het christendom bestaat. Er mogen dan bepaalde stromingen binnen de Islam zijn, maar van Marokko en Nigeria tot aan Indonesië zijn alle landen Israël vijandig gezind.

De problemen die men heeft met het Zionisme en de staat Israël zijn lang niet alleen terug te voeren op Islamitische haat tegen alles wat niet Islamitisch is.

Misschien zegt het begrip dhimmy je iets?

Bovendien is onze positie in Europa ook niet zo veilig, aangezien we hier ook terroristische aanslagen te vrezen hebben.

De islam zal niet wijken voordat de rest van de wereld is veroverd, dat is namelijk de belangrijkste opdracht binnen de islam.

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 11 feb 2007 22:18

Het is toch opvallend dat het jodendom al zolang het bestaat het uitschot van de wereld zijn. Is er wel eens een lange periode geweest dat de joden geen oorlog hebben gehad? Als je kijkt naar de laatste 50 jaar.....Israël is geen één keer begonnen met aanvallen. Altijd verdedigde ze op aanvallen van omringende landen.
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 11 feb 2007 23:38

Sabra schreef:

Misschien moet je je vrienden dan eens vragen naar de Dar Al-Islam en de Dar Al-Harb en wat dit te betekenen heeft.

Zowel in West-Afrika (de Sahellanden, Noord-Nigeria overigens uitgezonderd) als in Oost-Afrika (Tanzania en omgeving) kennen een sterke tendens naar een meer vrijzinnige islam. De islam is net zo verscheiden als het christendom, alleen schijnen veel mensen dat niet te willen verstaan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 12 feb 2007 00:37

Sabra schreef:
Aragorn schreef:Het ligt een stuk genuanceerder dan jij wil doen geloven. Ten eerste bestaat 'de Islam' niet -en ja, het is een cliché-, en ten tweede zijn niet alle Palestijnen en Arabieren moslim.

Christelijke Arabieren zijn dan ook een stuk minder uitgesproken dan de islamitische Arabieren. De Islam bestaat natuurlijk wel, net als het christendom bestaat. Er mogen dan bepaalde stromingen binnen de Islam zijn, maar van Marokko en Nigeria tot aan Indonesië zijn alle landen Israël vijandig gezind.

'Het Christendom' bestaat ook niet, in die zin dat er binnen het christendom ook grote verschillen zijn in politieke gerichtheid, geloofsbeleving, fundamentalisme etc etc. Je probeert nu alweer de weerstand tegen de staat Israël te simplificeren tot Islamitische Jodenhaat, waarmee je de diepere oorzaken van het conflict tussen Joden en Palestijnen uit de weg gaat.
Daarnaast zijn er ook genoeg Christelijke Palestijnen die grote moeite hebben met het Zionisme en de manier waarop zich dat gemanifesteerd heeft.

De problemen die men heeft met het Zionisme en de staat Israël zijn lang niet alleen terug te voeren op Islamitische haat tegen alles wat niet Islamitisch is.

Misschien zegt het begrip dhimmy je iets?

Nee, leg eens uit?

De islam zal niet wijken voordat de rest van de wereld is veroverd, dat is namelijk de belangrijkste opdracht binnen de islam.

Er zullen vast islamieten zijn die dat als hun belangrijkste opdracht zien, maar het is natuurlijk een grove generalisatie als je suggereert dat dat een eensgezind Islamitisch streven is.

Btw, neem je mijn opmerking over de schaal waarop in 1948 ethnische zuiveringen plaatsvonden ondertussen wel serieus?

reform schreef:Het is toch opvallend dat het jodendom al zolang het bestaat het uitschot van de wereld zijn. Is er wel eens een lange periode geweest dat de joden geen oorlog hebben gehad? Als je kijkt naar de laatste 50 jaar.....Israël is geen één keer begonnen met aanvallen. Altijd verdedigde ze op aanvallen van omringende landen.

Tsja, het is natuurlijk ook niet zo gek dat je aangevallen wordt als je een stuk land koloniseert, de oorspronkelijke bewoners verdrijft, met geweld een staat sticht en vervolgens zegt dat het van jou is.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2007 00:40

Ik vind het altijd zo vreemd dat de Islam altijd als een blok wordt gezien - helaas maken diverse terroristen die fout ook door orthodoxe kerken op te blazen als de paus weer wat ratelt.

*zucht*

Terug naar “Archief”