johan4 schreef:Ik ben n.l niet meer zo jong (48jaar) en ik heb via een datingsite een meisje leren kennen en zij is ook niet meer zo jong(44jaar) .
We wonen wel een heel eind uit elkaar ,ongeveer 200 km.
We kennen elkaar nu bijna een jaar en we ontmoeten elkaar regelmatig en gaan dan leuke dingen doen,naar een concert of iets bezoeken.
Als we bij elkaar zijn dan kunnen we elkaar niet meer missen en voelen ons ook erg op ons gemak bij elkaar.
Maar als ik dan weer thuis ben, dan ebt die verliefdheid bij mij weg. Vroeger ben ik ook weleens verliefd geweest ,maar dan was dat gevoel er wel
als we elkaar niet zagen.Heeft dat soms met mijn leeftijd te maken ,dat ik dat gevoel niet meer heb.
Wat is nu verstandig,om er een eind aan die vriendschap met haar te maken of is het er toch beter er mee verder te gaan?????
.
Bij voorbaat mijn vriendelijke dank voor u eventueel antwoord.
JOHAN
Verliefdheid die er regelmatig is, en die even regelmatig weer wegebt. Ja, ik herken dat wel.
Misschien is het dan goed om eens niet in termen van verliefdheid over die ander te denken, en de zaken genuanceerder te bekijken. En het kan ook heel goed zijn, dat je later toch meer gaat voelen. Dat kan ik nu niet voorspellen.
Ik heb niet de neiging om aan leeftijd te denken. Ik denk eerder aan: niet iedere verliefdheid is hetzelfde. Er zijn geen twee vrouwen precies hetzelfde, dus ook geen twee vrouwen waar ik precies hetzelfde voor voel.
Het lijkt mij slim om er genuanceerd mee om te gaan, en niet te massief. Richt je op de vriendschap, en fixeer je aandacht niet te sterk op de verliefdheid. Verplicht jezelf er ook niet toe om tot een vaste relatie te komen. Bekijk dat ontspannen. Dat staat het goede vrienden zijn echt niet in de weg. Integendeel zelfs, het maakt het eerder gemakkelijker dan moeilijker, denk ik. (Als de ander dat ook doet, werkt het echt helemaal!)
Verder sluit ik aan bij Lalage, die wel een goede opmerking gemaakt heeft.
Ik kan me best voorstellen, dat dit soort zaken wel eens lastige gedachten oproepen.