Verliefd worden?? op oudere leeftijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johan4
Verkenner
Verkenner

Verliefd worden?? op oudere leeftijd

Berichtdoor johan4 » 10 feb 2007 19:08

Ik ben n.l niet meer zo jong (48jaar) en ik heb via een datingsite een meisje leren kennen en zij is ook niet meer zo jong(44jaar) .
We wonen wel een heel eind uit elkaar ,ongeveer 200 km.
We kennen elkaar nu bijna een jaar en we ontmoeten elkaar regelmatig en gaan dan leuke dingen doen,naar een concert of iets bezoeken.
Als we bij elkaar zijn dan kunnen we elkaar niet meer missen en voelen ons ook erg op ons gemak bij elkaar.
Maar als ik dan weer thuis ben, dan ebt die verliefdheid bij mij weg. Vroeger ben ik ook weleens verliefd geweest ,maar dan was dat gevoel er wel
als we elkaar niet zagen.Heeft dat soms met mijn leeftijd te maken ,dat ik dat gevoel niet meer heb.
Wat is nu verstandig,om er een eind aan die vriendschap met haar te maken of is het er toch beter er mee verder te gaan?????
.
Bij voorbaat mijn vriendelijke dank voor u eventueel antwoord.

JOHAN

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 feb 2007 19:18

Waarom zou je ermee stoppen zolang je het leuk met elkaar hebt? :)

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 10 feb 2007 19:31

Johan,

Mijn tante is 50 en heeft na haar scheiding 10 jaar geleden nu voor het eerst een man ontmoet waar ze helemaal gek van is. Ze is zóveel positiever nu en ze is er helemaal vol van.

Dat weiger je toch niet? Dat juich je toe! Dus ik zie geen enkele reden om niet verliefd te mogen worden op oudere leeftijd.

Succes ermee, en geniet van elkaar :wink: .
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Dirk
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dirk » 10 feb 2007 19:45

zomaar wat opmerkingen:
- zoek even door op dit forum: er is ook een topic over wat belangrijk is een relatie. Lees hier meer over waarde die wordt toegekend aan verliefdheid.
- liefde en verliefdheid zijn twee heel verschillende dingen. een huwelijk zonder liefde is heel moeilijk, een huwelijk zonder verliefdheid kan nog steeds heel goed zijn
- trouwen (ik besef dat jullie hier nog niet aan denken) betekent ten diepste: 'elkaar trouw beloven': dat je voor elkaar zorgt en er voor elkaar bent. je belooft uiteindelijk niet om een leven lang verliefd te zijn.
- vriendschap op zich is al heel waardevol, dus stoppen omdat er geen (bewuste) verliefdheid is, lijkt me een beetje jammer
- wat wel belangrijk is: praat hier (als jullie ook innerlijk al zo vertrouwt zijn met elkaar) samen over.
- probeer elkaar ook te ontmoeten als er andere vrienden/familie van jullie bij zijn. mogelijk dat die kunnnen helpen met het vormen van een oordeel over je relatie.
- ook dit onderwerp mag je iedere dag meenemen in je gebed (ik ga er even vanuuit dat je net als de meeste bezoekers christen bent)
Wijsheid en Intelligentie: een wereld van Verschil!!

phox
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor phox » 10 feb 2007 19:55

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Johan,

Mijn tante is 50 en heeft na haar scheiding 10 jaar geleden nu voor het eerst een man ontmoet waar ze helemaal gek van is. Ze is zóveel positiever nu en ze is er helemaal vol van.

Dat weiger je toch niet? Dat juich je toe! Dus ik zie geen enkele reden om niet verliefd te mogen worden op oudere leeftijd.

Succes ermee, en geniet van elkaar :wink: .

Volgens mij gaat het Johan niet zozeer om het wel/niet verliefd mogen zijn op latere leeftijd, maar om het wegebben van het gevoel van verliefdheid (wat hij nu wel ervaart en vroeger niet).

Ik denk niet dat dat specifiek leeftijdsgebonden is; ik heb er zelf bijv. ook eens een ervaring mee gehad (was toen 24 ofzo). Daar moet ik dan wel bij zeggen dat dat geen serieuze relatie is geworden, maar dat is natuurlijk maar een enkel voorbeeld.

Ik zou nu niet bepaald meteen gaan twijfelen, maar misschien juist proberen wat meer diepgaand met haar in gesprek te gaan over jullie en jullie relatie (even aangenomen dat jullie daar bij concertbezoeken e.d. toch niet echt aan toe komen). Sowieso zie ik geen reden om te stoppen met elkaar te zien, als jullie je daar beiden erg prettig bij voelen.
Maar de vrucht des Geestes is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, goedertierenheid, goedheid, geloof, zachtmoedigheid, matigheid. (Galaten 5:22)

Jort
Sergeant
Sergeant

Re: Verliefd worden?? op oudere leeftijd

Berichtdoor Jort » 10 feb 2007 20:59

johan4 schreef:Ik ben n.l niet meer zo jong (48jaar) en ik heb via een datingsite een meisje leren kennen en zij is ook niet meer zo jong(44jaar) .
We kennen elkaar nu bijna een jaar en we ontmoeten elkaar regelmatig en gaan dan leuke dingen doen,naar een concert of iets bezoeken.
Als we bij elkaar zijn dan kunnen we elkaar niet meer missen en voelen ons ook erg op ons gemak bij elkaar.
Maar als ik dan weer thuis ben, dan ebt die verliefdheid bij mij weg. Vroeger ben ik ook weleens verliefd geweest ,maar dan was dat gevoel er wel
als we elkaar niet zagen.Heeft dat soms met mijn leeftijd te maken ,dat ik dat gevoel niet meer heb.
Wat is nu verstandig,om er een eind aan die vriendschap met haar te maken of is het er toch beter er mee verder te gaan?????
.

JOHAN

Het woord 'meisje' doet mij glimlachen. Maar ik zou zeggen, wat fijn dat je iemand hebt gevonden die perfect bij je blijkt te passen. Ik denk dat het wegebben van dat gevoel inderdaad te maken heeft met je leeftijd. Je bent nu eenmaal meer gesettled, leeft minder naar gevoel dan vroeger, het is allemaal niet zo erg spannend etc. Zolang je je bij elkaar zo uitermate prettig bijft voelen, ook bij langere tijd omgaan met elkaar, lijkt mij helemaal niets aan de hand. Zou toch dom zijn om er dan mee te stoppen, alleen omdat je een bepaald gevoel wat je vroeger wel had, niet hebt als je je geliefde niet ziet.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 10 feb 2007 22:28

hoi Johan,
ik denk dat je je niet zo moet richten op het verliefdheidsgevoel, dat is namelijk enkel een symptoom en niet een voorwaarde. Ik zou zeggen: geniet van elkaar, dan merk je vanzelf wel of je verder wilt als vrienden of dat er ook lichamelijke aantrekkingskracht bij is.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Verliefd worden?? op oudere leeftijd

Berichtdoor Boekenlezer » 10 feb 2007 23:00

johan4 schreef:Ik ben n.l niet meer zo jong (48jaar) en ik heb via een datingsite een meisje leren kennen en zij is ook niet meer zo jong(44jaar) .
.

JOHAN

Verliefdheid die er regelmatig is, en die even regelmatig weer wegebt. Ja, ik herken dat wel.
Misschien is het dan goed om eens niet in termen van verliefdheid over die ander te denken, en de zaken genuanceerder te bekijken. En het kan ook heel goed zijn, dat je later toch meer gaat voelen. Dat kan ik nu niet voorspellen.

Ik heb niet de neiging om aan leeftijd te denken. Ik denk eerder aan: niet iedere verliefdheid is hetzelfde. Er zijn geen twee vrouwen precies hetzelfde, dus ook geen twee vrouwen waar ik precies hetzelfde voor voel.
Het lijkt mij slim om er genuanceerd mee om te gaan, en niet te massief. Richt je op de vriendschap, en fixeer je aandacht niet te sterk op de verliefdheid. Verplicht jezelf er ook niet toe om tot een vaste relatie te komen. Bekijk dat ontspannen. Dat staat het goede vrienden zijn echt niet in de weg. Integendeel zelfs, het maakt het eerder gemakkelijker dan moeilijker, denk ik. (Als de ander dat ook doet, werkt het echt helemaal!)
Verder sluit ik aan bij Lalage, die wel een goede opmerking gemaakt heeft.
Ik kan me best voorstellen, dat dit soort zaken wel eens lastige gedachten oproepen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Splash

Berichtdoor Splash » 11 feb 2007 04:04

Kan dat eveneens beamen: verliefd worden en de volgende dag is het al weer stukken minder. Doch dat heeft ook het voordeel dat je er dan niet zo lang mee bezig wordt gehouden en je dagelijkse programma in de war wordt gestuurd.

Riska

Berichtdoor Riska » 11 feb 2007 18:10

Ik kan er maar één ding over zeggen: geef jezelf en de ander de tijd. Probeer regelmatig contact met elkaar te hebben - gelukkig is er ook e-mail, maar vooral ook gewoon contact van face to face.
Wen aan elkaar, doe niet alleen "leuke" dingen, maar ook heel gewone. Als je bv. een keer niet uit eten gaat, maar voor elkaar kookt, doe dan samen de afwas. Ik noem maar wat.

Maar geef het bovenal en vooral de tijd en overhaast niks.
Dan weet je vanzelf of het goed is of niet (en luister heel goed naar wat in je opkomt, ook naar de gedachten dat je dit of dat niet zo leuk vindt).

Ik wens je een goede kennismakingstijd toe!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 11 feb 2007 22:30

Hoe vaak is elkaar regelmatig zien?

Als het eens per maand is, of een keer in de week, dat scheelt natuurlijk ook heel veel. Ik denk dat als je elkaar te weinig ziet (en dat vind ik 1 keer per maand) de liefde ook eerder wegebt. Je hebt zoveel andere dingen te doen dat je haast de liefde een beetje vergeten gaat en dat zou toch ontzettend jammer zijn!!!!!

Juist door meer en langer bij elkaar te zijn leer je elkaar kennen en ook wat nu juist de leuke en niet leuke dingen aan elkaar zijn.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”