Misschien dat het jullie ook tot steun kan zijn, daarom wil ik het graag met jullie delen.
Hartelijke groet, Marjolein

Moderator: Moderafo's
Hippieblijhoofd schreef:Staat er nu in dit artikel dat je niet verliefd hoeft te zijn om een relatie aan te gaan?
zekharyahu schreef:Hippieblijhoofd schreef:Staat er nu in dit artikel dat je niet verliefd hoeft te zijn om een relatie aan te gaan?
Denk dat je dat terecht concludeerd.
Helemaal terecht natuurlijkIk zie het nut van verliefdheid eigenlijk niet echt. Het liefst zou ik een relatie aangaan d.m.v. vriendschap. Eerst een goede en hechte vriendschap opbouwen, waarin je elkaar goed leert kennen. Dat lijkt me een betere basis dan wat dan ook...
zekharyahu schreef:Hippieblijhoofd schreef:Staat er nu in dit artikel dat je niet verliefd hoeft te zijn om een relatie aan te gaan?
Denk dat je dat terecht concludeerd.
Helemaal terecht natuurlijkIk zie het nut van verliefdheid eigenlijk niet echt. Het liefst zou ik een relatie aangaan d.m.v. vriendschap. Eerst een goede en hechte vriendschap opbouwen, waarin je elkaar goed leert kennen. Dat lijkt me een betere basis dan wat dan ook...
Jannoek schreef:ook met goede vrienden (van het mannelijk geslacht dan in mijn geval)kan je volgens mij wel een speciale aantrekkingskracht hebben. Zonder verliefd te zijn.
Of klinkt dit heel vaag?
Hippieblijhoofd schreef:Jannoek schreef:ook met goede vrienden (van het mannelijk geslacht dan in mijn geval)kan je volgens mij wel een speciale aantrekkingskracht hebben. Zonder verliefd te zijn.
Of klinkt dit heel vaag?
nee nee! klinkt helemaal niet vaag *herkent*
Aragorn schreef:zekharyahu schreef:Denk dat je dat terecht concludeerd.
Wat betreft het laatste ben ik het wel eens, maar het is de vraag of je dan überhaupt wel een relatie aan hoeft te gaan. Het verschil tussen een 'gewone' vriendschapsrelatie en een relatie-relatie is toch vooral de verliefdheid, het erotische, die speciale aantrekkingskracht. Als dat er niet is zul je waarschijnlijk ook niet zo snel de behoefte hebben om je hele dagelijks leven met die persoon te delen en in die zin is verliefdheid denk ik wel een noodzakelijke bijkomstigheid.
En daarbij is het natuurlijk ook gewoon leuk.Ik kan me niet voorstellen een relatie aan te gaan zonder verliefd te zijn, de extase, samen-de-wereld-veroveren, bloemetjes-bijtjes-flower-power, enfin, je kent het wel.
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Zeck: True, absoluut... marre...
*fluit Guus Meeuwis - Verliefd zijn is veel leuker
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten