Waarom Israel steunen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 jan 2007 14:10

Een oplossing zoek je in een dialoog niet door gebruik te maken van clusterbommen.!

Een oplossing zoek je in een dialoog, niet door gebruik te maken van zelfmoordenaars die bussen met schoolkinderen opblazen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 11 jan 2007 14:24

Katlheen schreef:Een oplossing zoek je in een dialoog, niet door gebruik te maken van zelfmoordenaars die bussen met schoolkinderen opblazen.

Met deze opmerking kan ik wel wat.

Jij hebt gelijk kathleen, dit is inderdaad een andere kant van de medaille.
Zolang dit soort zaken gebeuren zal er geen vrede komen...
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 11 jan 2007 14:30

Precies, het moet van beide kanten komen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Atje
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Atje » 11 jan 2007 15:09

Ik denk dat de steun ook komt van het schuldgevoel uit de tweede wereldoorlog. Zielige joden, ze hebben dat landje wel verdient.
Waarom is dat zo?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 28 jan 2007 23:15

Op de dag dat de gevallenen van de Holocaust herdacht werden, roerde de president van Iran weer de anti-semitische trom.

Kijk, je kunt ook te ver gaan, lijkt me. De reactie van Olmert was daarom terecht.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 29 jan 2007 09:34

Het is mij opgevallen dat er vanuit Europa zo weinig protest is geweest tegen de heer Achmedinedjad.

Louise01
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Louise01 » 05 feb 2007 21:34

Eén ding weet ik zeker dat het conflict in het middenoosten en Isreal
naar de mens gesproken niet wordt opgelost.
Maar...het is wel duidelijk dat alles zich concentreert op Israel en dit zal richting het einde van deze aarde alleen maar toenemen. (menselijk gesproken ook apart voor een landje met maar 6mln inwoners)
Israel maakt vele fouten, is een zondig volk, net als ieder volk, maar
wat hebben de Joden al niet op hun bord gekregen, wij die geloven
in de Bijbel (ja toch!) weten dat dit al sinds dat Israel een staat is al te maken heeft gehad met vervolgingen, filistijnen, egypte, romeinen etc..... balingschappen (door God te verlaten),
de joden vervolging en haat in 1938/1945, de zesdaagse oorlog waar een aantal landen (egypte, syrie en jordanie) zich op maakte Israel te verwoesten, maar door een wonder niet is gelukt, en nog steeds het anti semitisme en antipathie (haat) van moslims tegen Israel, de gematigde moslims en velen niet moslims in mindere mate.
MAAR God is zijn volk trouw gebleven ook toen de Joden verstrooid waren over de aarde (1900jaar), maar zijn verbond bleef hij trouw (net zoals het verbond wat hij middels de H Doop wil sluiten) en hij heeft op wonderbaarlijke wijze zijn volk het land Israel en Jeruzalem teruggegeven.

Elke aanval op Israel is van de Satan himself, maar zal echt niet slagen!!
Ook de media is meer en meer anti Israel, ja zelfs ´christenen´ gaan meer en meer twijfelen.

Ja Israel maakt fouten, en ja velen Joden geloven (NOG) niet in de Messias, maar nee, menselijk gesproken, Israel zal zich ten alle tijden
blijven wapenen tegen de (zeer vele) bedrijgingen want de Moslim landen
hebben nog steeds maar een ding op het oog het vernietigen van Israel!

Laten we met z´n allen bidden dat (de) vele onbekeerde Joden en Moslims
zich mogen bekeren en er een opwekking komt, ja dan zal vrede pas mogelijk zijn.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 feb 2007 22:16

Pas las ik in de Gezinsgids een interview met Wiesje de Lange en toen men vroeg of de reactie van Israël in Libanon niet wat buitenproportioneel was placht zij te zeggen: 'wat is dat nu weer voor schandelijke antisemitische opmerking?!'. Op die manier krijg ik steeds minder sympathie voor fundamentalistische Joden en hun preoccupatie met de slachtofferrol. :roll:

Louise01 schreef:Maar...het is wel duidelijk dat alles zich concentreert op Israel en dit zal richting het einde van deze aarde alleen maar toenemen. (menselijk gesproken ook apart voor een landje met maar 6mln inwoners)

Sinds wanneer concentreert alles zich op Israël? Ik vind dat behoorlijk meevallen als ik het nieuws een beetje volg.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 feb 2007 22:24

Aragorn schreef:Pas las ik in de Gezinsgids een interview met Wiesje de Lange en toen men vroeg of de reactie van Israël in Libanon niet wat buitenproportioneel was placht zij te zeggen: 'wat is dat nu weer voor schandelijke antisemitische opmerking?!'. Op die manier krijg ik steeds minder sympathie voor fundamentalistische Joden en hun preoccupatie met de slachtofferrol. :roll:

Louise01 schreef:Maar...het is wel duidelijk dat alles zich concentreert op Israel en dit zal richting het einde van deze aarde alleen maar toenemen. (menselijk gesproken ook apart voor een landje met maar 6mln inwoners)

Sinds wanneer concentreert alles zich op Israël? Ik vind dat behoorlijk meevallen als ik het nieuws een beetje volg.

Jij moet die Gezinsgids in t geheel niet lezen joh :wink:

Vraag een moslim; sunni, sji'iet of wat dan ook, wat hij van Israel vindt. Maak een lijst met twee tabellen: 'positief' en 'negatief'. En ga dan turven. Bezie vervolgens de wereldpopulatie. Je kan het nieuws van de komende jaren voorspellen ware het niet dat zoals Louise verwoordt, de Heere regeert.

Israel is bijna iedere dag in het nieuws...Kijk, wanneer ´concentreert´ iets zich rond iets anders? We kunnen minstens stellen dat het een "lastige steen der volken" is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 feb 2007 22:31

Jort schreef:
Aragorn schreef:Pas las ik in de Gezinsgids een interview met Wiesje de Lange en toen men vroeg of de reactie van Israël in Libanon niet wat buitenproportioneel was placht zij te zeggen: 'wat is dat nu weer voor schandelijke antisemitische opmerking?!'. Op die manier krijg ik steeds minder sympathie voor fundamentalistische Joden en hun preoccupatie met de slachtofferrol. :roll:

Vraag een moslim; sunni, sji'iet of wat dan ook, wat hij van Israel vindt. Maak een lijst met twee tabellen: 'positief' en 'negatief'. En ga dan turven. Bezie vervolgens de wereldpopulatie. Je kan het nieuws van de komende jaren voorspellen ware het niet dat zoals Louise verwoordt, de Heere regeert.

Wat hebben de meningen van moslims hier precies mee te maken? Dat er ook genoeg moslims zijn die er rare ideeën op nahouden en bepaald geen fan van Israël zijn is bekend (overigens hoeft een anti-zionist helemaal geen antisemiet te zijn), maar ik had mogen verwachten dat dat bij ontwikkelde mensen die in een democratie leven wel anders zou zijn. Helaas zijn daar kennelijk echter ook genoeg mensen met een enorme plaat voor hun hoofd.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 feb 2007 22:37

Aragorn schreef:
Jort schreef:

Wat hebben de meningen van moslims hier precies mee te maken? Dat er ook genoeg moslims zijn die er rare ideeën op nahouden en bepaald geen fan van Israël zijn is bekend (overigens hoeft een anti-zionist helemaal geen antisemiet te zijn), maar ik had mogen verwachten dat dat bij ontwikkelde mensen die in een democratie leven wel anders zou zijn. Helaas zijn daar kennelijk echter ook genoeg mensen met een enorme plaat voor hun hoofd.

Nou de meningen van moslims zijn in zoverre van belang, dat het een groot deel van de wereldpopulatie is, die veel invloed uitoefent en zal uitoefenen.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens, k begrijp ook niet dat onwikkelde mensen (ook veel niet-moslims) soms net zo gek denken mbt Israel als die moslims.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 feb 2007 22:38

Zoals je wellicht al wel had begrepen doelde ik op mensen als die Wiesje de Lange, die bij iedere vorm van kritiek beginnen te huilen over antisemitisme.

Ik ben benieuwd wie jij op het oog hebt.

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 05 feb 2007 22:40

Aragorn schreef:Zoals je wellicht al wel had begrepen doelde ik op mensen als die Wiesje de Lange, die bij iedere vorm van kritiek beginnen te huilen over antisemitisme.

Ik ben benieuwd wie jij op het oog hebt.

Aha. Ok. Nou laten we het dan maar houden op mensen aan allerlei kanten die de Israelische politiek niet eens volgens maatstaven kunnen beoordelen waarmee ze andere landen beoordelen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 feb 2007 22:42

Ja, daar kan ik ook niet zo goed tegen. 8)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 feb 2007 16:59

@Aragorn: Wat zei degene die haar interviewde dan, nadat ze die opmerking gemaakt had?

*Heeft thuis geen Gezindsgids.* 8)

Terug naar “Archief”