Hoi Hijwel,
Hier mijn reactie.. Ik hoop dat je het niet erg vind, dat ik op deze manier reageer..
Toevallig dat ik vanmiddag na moest denken over mijn 'draaipunt' in mijn leven, toen ik de opdracht kreeg om een verslag te maken over mn leven en daarin o.a. het hoogte - en dieptepunt uit mn leven te beschrijven..
Nu, nog geen uur later, lees ik wat je/jullie schreven over hoe God in je/jullie leven heeft gewerkt..
En hier komt dus mijn hoogte punt (met eraan voorafgaand dieptepunt) van mijn leven!
Ik was 14 jaar, nu 3 jaar geleden toen 'het' gebeurde.. Ik liep helemaal vast met mn leventje: thuis, school, met mezelf enz enz. Ik raakte mn beste vriend kwijt (aan een ander), thuis was het hopeloos en met mezelf al niet beter. Ik heb me nog nooit zoo eenzaam en zwak gevoeld als op dat moment: het dieptepunt van mn leven.
Ik zal het kort houden: ik zag geen uitweg meer, dan die ene waarbij alles op zou houden.
Maar God greep Persoonlijk in (dat zag ik pas achteraf), door een wonderlijke weg kwam ik in contact met een docent die me enorm geholpen heeft en dat nog steeds doet. Ook wat mn geloof betreft. Juist daardoor (door dat dieptepunt heen) heb ik God leren kennen. Want ik ben van huis uit opgevoed in het geloof, maar het was altijd maar een 'moeten': ik moet bijbel lezen, ik moet bidden, ik moet naar de kerk; het hoort er gewoon bij, het hoort bij mn leven..
Wel was ik er altijd serieus in maar ECHT geloven, dat kwam pas na het dieptepunt, nadat God me stil zette(zo voel en zie ik het echt) en naar mij toe kwam!
God was bij me, gewoon zooo duidelijk!!!!!! Ik kon alles aan (ook dat waardoor ik juist zo vastgelopen was) samen met Hem!!
met de bekende (denk ook voor jou) ups en downs, ga ik mijn weg met Hem!! Mijn Redder (misschien wel heel letterlijk toen) en Vrijspraak, mijn Vriend en Vader (die al het aardse te boven gaat!)!!!!!!!!!!!!!!
Ik wens het jullie allemaal toe!!!
hijwel schreef:God zegt:
bekeert u!
zoekt!
geloof!
nader tot mij! (voor joris

)
Wat heb jij met deze opdracht van God gedaan?
Vroeg je: wilt u mij bekeren of...
heb je je zelf proberen te bekeren....
Heb je gezocht er al vanuitgaand dat je het toch niet vind.
Of heb je gezocht met de opdracht van God in je 8ter hoofd.
Heeft God je dat geloof gegeven of..
of ben je terstond gaan geloven in Hem als jou zaligmaker
Ben je na het toe gegaan...
of is hij naar jou toegekomen...
volgens mij bedoelen we het allemaal zo ongveer het zelfde, maar iedereen heeft een andere beleving. Maar toch werkt God in ons, ondanks de manier van Geloof.
Het lijkt me goed om open te zijn tegenover elkaar, en er vanuit gaan dat God op meerdere manieren werkt in het leven van een mens.
Ik weet zeker dat ik dingen vergeet, maar vergeef het me!
One day I will wipe away every tear from your eyes and will take away every pain you have suffered on this earth.(....)
My question is: Would you be My child?
I am waiting for you...