Voorbede, geloof jij erin?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 05 feb 2007 09:16

rosalie83 schreef:
marrrjol3in schreef:
Riska schreef:En ik ben ook zeer huiverig voor echte gebedsgenezingsdiensten, zoals die van Zijlstra, waarin God bijna gedwongen wordt te doen wat wij vragen. Zeker als je eigenlijk te horen krijgt dat jij dan kennelijk niet genoeg gelooft of zelfs dat het misschien zou kunnen komen door een verborgen zonde. Dat het aan jou ligt dus.

Oef, dit vind ik echt zó erg! Afbeelding

Heb die verwijten ook gekregen, omdat ik niet lijk te genezen van bepaalde aandoeningen. Dat zou komen door:
1) ongeloof / te weinig geloof
2) heimelijke onbeleden zonden
3) bezetenheid
4) vervloeking (van het voorgeslacht)
5) ... vul maar in ...

Toch geloof ik dat dat zo kan zijn! Als jij ruzie hebt met iemand en je maakt het niet goed, ik noem zo maar wat, en dan verwacht je wel van God dat Hij je geneest? Ik denk dat je in het reine moet zijn met je naasten. En als jij een bepaalde zonde elke keer weer doet, bewust, dan kan dat zeker in de weg staan voor genezing! God wil onze gebeden verhoren, maar het is natuurlijk niet zo dat wij maar aan kunnen leven of zo.

Dat kunnen en mogen wij niet zeggen van de ander, van wie dan ook. Wat bedoeld wordt is dat mensen dit te horen krijgen terwijl er sprake is van een psychische ziekte, al dan niet aangeboren.
Het is heel gevaarlijk om dat toe te schrijven aan zonde, vervloeking of weet-ik-veel-wat. Je zult zelf maar ziek zijn en zo verschrikkelijk graag gewoon gezond, psychisch en lichamelijk...

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 05 feb 2007 09:24

Riska schreef:Dat kunnen en mogen wij niet zeggen van de ander, van wie dan ook. Wat bedoeld wordt is dat mensen dit te horen krijgen terwijl er sprake is van een psychische ziekte, al dan niet aangeboren.
Het is heel gevaarlijk om dat toe te schrijven aan zonde, vervloeking of weet-ik-veel-wat. Je zult zelf maar ziek zijn en zo verschrikkelijk graag gewoon gezond, psychisch en lichamelijk...

Natuurlijk mag je dat niet van een ander zeggen! Daar heb je helemaal gelijk in! Dat kun je alleen zelf onderzoeken met hulp van God! Jij noemde eerder Jan Zijlstra, maar in die diensten gebeurt dat juist niet zoals jij het beschrijft. Daar worden ook zo veel mensen verlost van psychische klachten/ziekten! Geweldig!

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 05 feb 2007 10:00

rosalie83 schreef:
Atheist1984 schreef:
Gerdien B. schreef:Je krijgt echt niet altijd wat je wilt, maar wel iets waardoor je verder kan. Bijv. geen genezing maar wel de kracht om het te kunne dragen bij een ziekte

Wat een sadist zeg :? :cry:

Pardon? Noem jij God een sadist? Sorry, maar dat vind ik dus echt te ver gaan. Hij heeft zo ontzettend het allerbeste met ons allemaal voor! Dat wij het vaak zelf verpesten, zegt niets over Hem!

je hebt helemaal gelijk!, de mens heeft er een potje van gemaakt! Maar God is zo genadig, Hij schenkt keer op keer toch nog nieuw leven, terwijl Hij weet dat wij het telkens weer verknoeien!!!!!!
Komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven!

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 05 feb 2007 10:38

Riska schreef:
rosalie83 schreef:
marrrjol3in schreef:
Riska schreef:En ik ben ook zeer huiverig voor echte gebedsgenezingsdiensten, zoals die van Zijlstra, waarin God bijna gedwongen wordt te doen wat wij vragen. Zeker als je eigenlijk te horen krijgt dat jij dan kennelijk niet genoeg gelooft of zelfs dat het misschien zou kunnen komen door een verborgen zonde. Dat het aan jou ligt dus.

Oef, dit vind ik echt zó erg! Afbeelding

Heb die verwijten ook gekregen, omdat ik niet lijk te genezen van bepaalde aandoeningen. Dat zou komen door:
1) ongeloof / te weinig geloof
2) heimelijke onbeleden zonden
3) bezetenheid
4) vervloeking (van het voorgeslacht)
5) ... vul maar in ...

Toch geloof ik dat dat zo kan zijn! Als jij ruzie hebt met iemand en je maakt het niet goed, ik noem zo maar wat, en dan verwacht je wel van God dat Hij je geneest? Ik denk dat je in het reine moet zijn met je naasten. En als jij een bepaalde zonde elke keer weer doet, bewust, dan kan dat zeker in de weg staan voor genezing! God wil onze gebeden verhoren, maar het is natuurlijk niet zo dat wij maar aan kunnen leven of zo.

Dat kunnen en mogen wij niet zeggen van de ander, van wie dan ook. Wat bedoeld wordt is dat mensen dit te horen krijgen terwijl er sprake is van een psychische ziekte, al dan niet aangeboren.

In sommige gevallen, wanneer iemand van zijn geboorte af aan al lijdt aan een ziekte of gehandicapt is, moeten we de mogelijkheid van karma en reincarnatie ook overwegen.

je broer
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

Riska

Berichtdoor Riska » 05 feb 2007 12:06

Carl schreef:In sommige gevallen, wanneer iemand van zijn geboorte af aan al lijdt aan een ziekte of gehandicapt is, moeten we de mogelijkheid van karma en reincarnatie ook overwegen.

Je kunt natuurlijk alles in het ridicule trekken en onderwijl mensen die bv. een personlijkheidsstoornis hebben daarmee geweldig in de kou laten staan...

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 05 feb 2007 12:36

wimvers schreef:
Als mensen dat tegen mij zou zeggen dat zou ik een verhaal vertellen en dat is, er was een man en die naar de kapper en liet zijn haar bij de kapper knippen, de kapper vloekte en de man zei wilt u alst u blieft niet vloek en weet u wel wat u zegt?? de man zeide God bestaat niet anders had hij er niet zo potje van gemaakt en is Hij wel erg waardeloos! geef maar een voorbeeld of God bestaat? de man dacht na en ging weg en zag een paar vieze zwervers op straat met lange vieze haren, de man ging weer terug naar de kapper en hij zei u bestaat niet en als u bestaat dan bent u wel erg waardeloos! nee zegt de kapper de mensen moeten naar mij toe komen om te vragen of ik hem help!, Jazegt de man zo is het ook met God, De mensen moeten ook naar God toekomen en vragen of hij je van de zonde af wil helpen en je zonde te vergeven!

Afbeelding

Die vind ik echt mooi! Die onthoud ik, dank je wel voor deze treffende vergelijking :mrgreen:

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 05 feb 2007 12:40

Carl schreef:In sommige gevallen, wanneer iemand van zijn geboorte af aan al lijdt aan een ziekte of gehandicapt is, moeten we de mogelijkheid van karma en reincarnatie ook overwegen.

je broer
Carl

Dat vind ik grote onzin.
Dat betekent dat ik aan borderline, adhd en een eetstoornis lijd als gevolg van een slecht geleefd vorig leven? Nee, echt, daar geloof ik helemaal niets van.

Adhd is een genetische afwijking en borderline een persoonlijkheidsstoornis. Is een genetische afwijking een gevolg van karma of reincarnatie? Lijkt me zeer onzinnig.

OK, we leven in een gevallen, zondige wereld, waarin (helaas) pijn, verdriet, lijden en ook ziektes voorkomen. Het is dus een gevolg van de zondeval.
Maar dat betekent toch niet dat ik - of mijn voorouders - hebben gezondigd? Dat zou toch niet eerlijk zijn dat ik daardoor als 'cadeau' mijn stoornissen heb gekregen?

Afbeelding

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 05 feb 2007 14:28

marrrjol3in schreef:

je broer
Carl

Dat vind ik grote onzin.
Dat betekent dat ik aan borderline, adhd en een eetstoornis lijd als gevolg van een slecht geleefd vorig leven? Nee, echt, daar geloof ik helemaal niets van.

Adhd is een genetische afwijking en borderline een persoonlijkheidsstoornis. Is een genetische afwijking een gevolg van karma of reincarnatie? Lijkt me zeer onzinnig.

OK, we leven in een gevallen, zondige wereld, waarin (helaas) pijn, verdriet, lijden en ook ziektes voorkomen. Het is dus een gevolg van de zondeval.
Maar dat betekent toch niet dat ik - of mijn voorouders - hebben gezondigd? Dat zou toch niet eerlijk zijn dat ik daardoor als 'cadeau' mijn stoornissen heb gekregen?

Afbeelding

het is misschien wel moeilijk als je met een handicap geboren ben, maar de HEERE vraagt niet van ons hoe ver we het hebben gebracht nee Hij vraagt of we onze talenten gebruikt hebben! Ik denk dat het geen straf van GOD is! maar God maakte de mens en God zag dat het goed was!

wimvers
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor wimvers » 05 feb 2007 14:28

marrrjol3in schreef:

je broer
Carl

Dat vind ik grote onzin.

Afbeelding

het is misschien wel moeilijk als je met een handicap geboren ben, maar de HEERE vraagt niet van ons hoe ver we het hebben gebracht nee Hij vraagt of we onze talenten gebruikt hebben! Ik denk dat het geen straf van GOD is! maar God maakte de mens en God zag dat het goed was!

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 05 feb 2007 14:32

wimvers schreef:het is misschien wel moeilijk als je met een handicap geboren ben, maar de HEERE vraagt niet van ons hoe ver we het hebben gebracht nee Hij vraagt of we onze talenten gebruikt hebben! Ik denk dat het geen straf van GOD is! maar God maakte de mens en God zag dat het goed was!

Die mening deel ik volkomen.
Ik probeer zelf God te dienen binnen mijn eigen mogelijkheden, want Hij kent mijn beperkingen. Ik probeer het optimale uit mezelf te halen en Hij geeft me daar ook kracht voor.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 05 feb 2007 14:44

Pardon? Noem jij God een sadist? Sorry, maar dat vind ik dus echt te ver gaan. Hij heeft zo ontzettend het allerbeste met ons allemaal voor! Dat wij het vaak zelf verpesten, zegt niets over Hem!

God begint met het hele project en hij weet dat de mens het gaat verpesten. Daarna gaat hij de mens straffen. Hoewel God de mens zo gemaakt heeft. Dat komt bij mij nogal sadistisch over.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 05 feb 2007 14:46

wimvers schreef:je hebt helemaal gelijk!, de mens heeft er een potje van gemaakt! Maar God is zo genadig, Hij schenkt keer op keer toch nog nieuw leven, terwijl Hij weet dat wij het telkens weer verknoeien!!!!!!

Nee hoor, God heeft er een potje van gemaakt. Omdat hij de mens zo maakte dat ze gingen zondigen. Een perfect wezen zoals God zou zoiets toch nooit doen.....

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 05 feb 2007 14:46

Dat is een hele andere vraag/discussie dan die over voorbede.
pobody's nerfect

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 05 feb 2007 14:49

Ik geloof dat we een beetje off-topic gaan :oops:

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 05 feb 2007 15:15

Atheist1984 schreef:Nee hoor, God heeft er een potje van gemaakt. Omdat hij de mens zo maakte dat ze gingen zondigen. Een perfect wezen zoals God zou zoiets toch nooit doen.....

Het lijkt me een goed idee om hier een apart topic voor te openen i.p.v. dit topic over voorbede te vernaggelen :!:

Terug naar “Archief”