rosalie83 schreef:marrrjol3in schreef:Riska schreef:En ik ben ook zeer huiverig voor echte gebedsgenezingsdiensten, zoals die van Zijlstra, waarin God bijna gedwongen wordt te doen wat wij vragen. Zeker als je eigenlijk te horen krijgt dat jij dan kennelijk niet genoeg gelooft of zelfs dat het misschien zou kunnen komen door een verborgen zonde. Dat het aan jou ligt dus.
Oef, dit vind ik echt zó erg!
Heb die verwijten ook gekregen, omdat ik niet lijk te genezen van bepaalde aandoeningen. Dat zou komen door:
1) ongeloof / te weinig geloof
2) heimelijke onbeleden zonden
3) bezetenheid
4) vervloeking (van het voorgeslacht)
5) ... vul maar in ...
Toch geloof ik dat dat zo kan zijn! Als jij ruzie hebt met iemand en je maakt het niet goed, ik noem zo maar wat, en dan verwacht je wel van God dat Hij je geneest? Ik denk dat je in het reine moet zijn met je naasten. En als jij een bepaalde zonde elke keer weer doet, bewust, dan kan dat zeker in de weg staan voor genezing! God wil onze gebeden verhoren, maar het is natuurlijk niet zo dat wij maar aan kunnen leven of zo.
Dat kunnen en mogen wij niet zeggen van de ander, van wie dan ook. Wat bedoeld wordt is dat mensen dit te horen krijgen terwijl er sprake is van een psychische ziekte, al dan niet aangeboren.
Het is heel gevaarlijk om dat toe te schrijven aan zonde, vervloeking of weet-ik-veel-wat. Je zult zelf maar ziek zijn en zo verschrikkelijk graag gewoon gezond, psychisch en lichamelijk...