single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 feb 2007 02:13

Hehe, puur toeval! Refoweb zei je? Eh..dat is zo bestúúrd natuurlijk, maar die mensen waren er vast niet op uit :clown:

marrrjol3in

[artikel]

Berichtdoor marrrjol3in » 04 feb 2007 09:48

Verliefdheid kan uitgroeien tot iets dat je liefde of in ieder geval ‘beginnende liefde’ kunt noemen. Dat ligt niet altijd zo duidelijk en jongeren vragen zich soms af: “Houd ik wel voldoende van haar of hem? Is mijn liefde wel echt? Hoe kan ik dat nu weten?”

Het is goed om jezelf deze vragen te stellen. Niet om in het stellen van deze vragen te verzanden. Als je maar lang genoeg ergens vragen blijft stellen, kun je bijna overal aan gaan twijfelen. Dat is niet de bedoeling. Je hoeft ook niet eindeloos in jezelf te gaan wroeten, maar je doet er wel goed aan om eerlijk met jezelf en met die ander om te gaan. Speel op dit terrein nooit met de gevoelens van een ander! Sommigen ondervinden nog lang de gevolgen van een dergelijk misbruik. Dat is niet overdreven. Er zijn er die levenslang ‘verwond’ zijn, doordat ze door anderen in de maling zijn genomen, terwijl het hun ernst was.

lees verder

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 04 feb 2007 09:50

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
Smurffie schreef:
Op refoweb vind ik het vaak te anoniem.

Refoweb is dan ook geen datingsite. :wink:

Check jij het Stelletjestopic dan nog maar een keer :mrgreen: :P

Waar kan ik dat stelletjes topic vinden? Ben nieuw hier en kan het zo 1 2 3 niet opduikelen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 04 feb 2007 10:01

Jort
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Jort » 04 feb 2007 13:54

Smurffie schreef:
Op refoweb vind ik het vaak te anoniem.

Refoweb is dan ook geen datingsite. :wink:

Idd. Hoewel, als ik zo andere reacties lees... :P Maar het ging dacht ik om het idee dat je bij chatten op die site een profiel erbij kunt zien zodat je mensen meer kent. Daar zit op zich wat in.

Zelf zou ik niet zo snel op een datingsite gaan, omdat dan bijbedoelingen er erg dik bovenop liggen, aan de andere kant, tja, why not. Het is wel eerlijk en duidelijk.

@Flower Ik herken het verhaal wel dat het lastig is om spontaan contacten te leggen, zeker als er 'bijbedoelingen' bijkomen. Ik ben er zelfs helemaal mee gestopt, zo lastig vind ik het. Dat blijkt beter te werken. Ik ben te belangrijk om mij zorgen over mijzelf te gaan maken.
Je hoeft je er geen zorgen over te maken. Dat hoef je alleen als je echt een bepaalde stoornis hebt ofzo. Dat is een beetje mijn houding geworden. Ik ben de belangrijkste persoon van mijn leven en daarom goed en aardig naar mijzelf toe.

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 04 feb 2007 15:31

bah datingsites, alleen het woord al :P

Ik vind het wel goed dat ze er zijn hoor, maar mij zul je er niet tussen zien staan.
Wel begrijp ik dat sommige leeftijden 30+ moeite met eenzaamheid hebben en dit aangrijpen, maar ik vind het vooral zielig voor amper 18 jarigen enzo die via dergelijke sites op zoek zijn
When I kneel before You, them I'm defying gravity

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 04 feb 2007 16:20

spacy schreef:maar ik vind het vooral zielig voor amper 18 jarigen enzo die via dergelijke sites op zoek zijn

Inderdaad...
Niet wetende dat het leven als vrijgezel ook prima kan zijn
Niet wetende dat het geen schande is om op je 18e nog geen relatie te hebben.
Niet wetende dat je je als individu meer ontwikkelt als vrijgezel
Niet wetende dat er ook veel nadelen kleven aan een vroege relatie
Niet wetende dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over het al dan niet hebben van een relatie
Niet wetende dat het allemaal wel een keer komt, je daar ook geen zorgen over hoeft te maken.

Begrijp me goed, ik gun het iedereen van harte. Er is opzich ook niks verkeerds aan een relatie op jonge leeftijd. Maar krampachtig gaan zoeken helpt echt niet. Je focust je veel te veel op een relatie, terwijl het krijgen van een relatie over het algmeen sneller gaat als je je wat onafhankelijker opstelt.
Natuurlijk interesseert het mij wel, ik ben ook niet van steen. Maar ik heb vrede met beide situaties. Als vrijgezel omdat ik kan doen en laten wat ik wil. Als vriend van een lief meisje, omdat ik bij haar liefde, geborgenheid en vertrouwen kan vinden.

Ik wens iedereen veel sterkte die hiermee zit, want het ís ook niet makkelijk... het gevoel alsof je iets mist. Maar besef wel dat het niet het allerbelangrijkste in het leven is.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

André

Berichtdoor André » 04 feb 2007 16:38

spacy schreef:bah datingsites, alleen het woord al :P

Ik vind het wel goed dat ze er zijn hoor, maar mij zul je er niet tussen zien staan.
Ik denk dat je er ook niet tussen moet gaan staan met de intentie de m/v voor de rest van je leven eens even te 'scoren'
Volgens mij is het handig om vriendschappen op te bouwen, zodat je wat Spacy zegt eens even een avond met iemand kunt bellen ofzo. Of eens een keer een kop koffie kunt doen. Dat is mijn gedachte bij een 'dating' site. En mensen -in mijn geval vrouwen- die 'hopeloos' zijn die herken ik al op papier/beeldscherm. :P

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 04 feb 2007 19:05

Ik ben wel actief lid van http://www.funkyfish.nl maar dat is toch meer een vriendschapsite. Tenminste, voor mij.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 04 feb 2007 19:27

Abdijbiertje om 1:00 schreef:
spacy schreef:maar ik vind het vooral zielig voor amper 18 jarigen enzo die via dergelijke sites op zoek zijn

Inderdaad...
Niet wetende dat het leven als vrijgezel ook prima kan zijn
Niet wetende dat het geen schande is om op je 18e nog geen relatie te hebben.
Niet wetende dat je je als individu meer ontwikkelt als vrijgezel
Niet wetende dat er ook veel nadelen kleven aan een vroege relatie
Niet wetende dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over het al dan niet hebben van een relatie
Niet wetende dat het allemaal wel een keer komt, je daar ook geen zorgen over hoeft te maken.

Begrijp me goed, ik gun het iedereen van harte. Er is opzich ook niks verkeerds aan een relatie op jonge leeftijd. Maar krampachtig gaan zoeken helpt echt niet. Je focust je veel te veel op een relatie, terwijl het krijgen van een relatie over het algmeen sneller gaat als je je wat onafhankelijker opstelt.
Natuurlijk interesseert het mij wel, ik ben ook niet van steen. Maar ik heb vrede met beide situaties. Als vrijgezel omdat ik kan doen en laten wat ik wil. Als vriend van een lief meisje, omdat ik bij haar liefde, geborgenheid en vertrouwen kan vinden.

Ik wens iedereen veel sterkte die hiermee zit, want het ís ook niet makkelijk... het gevoel alsof je iets mist. Maar besef wel dat het niet het allerbelangrijkste in het leven is.
A M E N !

Eh, wanneer trouwen we? :mrgreen:
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

marrrjol3in

Berichtdoor marrrjol3in » 04 feb 2007 20:13

Jort schreef:
@Flower Ik herken het verhaal wel dat het lastig is om spontaan contacten te leggen, zeker als er 'bijbedoelingen' bijkomen. Ik ben er zelfs helemaal mee gestopt, zo lastig vind ik het. Dat blijkt beter te werken. Ik ben te belangrijk om mij zorgen over mijzelf te gaan maken.
Je hoeft je er geen zorgen over te maken. Dat hoef je alleen als je echt een bepaalde stoornis hebt ofzo. Dat is een beetje mijn houding geworden. Ik ben de belangrijkste persoon van mijn leven en daarom goed en aardig naar mijzelf toe.

Toch hoop ik dat ik ondanks mijn stoornissen uiteindelijk een partner zal vinden. Want wat ik in de loop der jaren heb geleerd is dat niemand zonder stoornissen is. Iedereen heeft wel wat. In mijn geval borderline, adhd en een eetstoornis. Maar ik bid God dat er ooit iemand op mijn pad komt, die me kan aanvaarden zoals ik ben. Afbeelding

André

Berichtdoor André » 04 feb 2007 20:34

CGK<3 schreef:Ik ben wel actief lid van http://www.funkyfish.nl maar dat is toch meer een vriendschapsite. Tenminste, voor mij.
Precies, die bedoel ik, als je maar duidelijk bent vanaf een/het begin dan werkt het wel zo'n site.

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 04 feb 2007 21:55

Wel begrijp ik dat sommige leeftijden 30+ moeite met eenzaamheid hebben en dit aangrijpen, maar ik vind het vooral zielig voor amper 18 jarigen enzo die via dergelijke sites op zoek zijn

Ai, ik ben sinds kort 30...

Kan iemand voor mij even de meest populaire christelijke datingsites op een rijtje zetten :wink: :?:

CGK<3
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor CGK<3 » 04 feb 2007 22:11

cire schreef:

Ai, ik ben sinds kort 30...

Kan iemand voor mij even de meest populaire christelijke datingsites op een rijtje zetten :wink: :?:
Ik ken alleen Funkyfish en WAYLF oid.

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 05 feb 2007 02:34

marrrjol3in schreef:
Jort schreef:

Toch hoop ik dat ik ondanks mijn stoornissen uiteindelijk een partner zal vinden. Want wat ik in de loop der jaren heb geleerd is dat niemand zonder stoornissen is. Iedereen heeft wel wat. In mijn geval borderline, adhd en een eetstoornis. Maar ik bid God dat er ooit iemand op mijn pad komt, die me kan aanvaarden zoals ik ben. Afbeelding

Auw Jort, plankje misgeslagen, en je duim bezeerd. Zullen we eerst even nadenken voordat we iets neerplempen?

@Deb. Ik heb ooit een huwelijksaanzoek van Smurffie hier geaccepteerd, maar dat is er nooit van gekomen.. dusse... volgende week vrijdag, half 11 :mrgreen: ?
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Terug naar “Archief”