Riska schreef:Heb je het gelezen?
Nee, maar mischien moet je eens naar mijn argument kijken.
Of alleen maar iets opgemaakt uit de titel bv. van het boek? Prof.Dr.Ir. A. van den Beukel is in de eerste plaats wetenschapper. Hij gaat alle dingen na die zijn broer - en dominee - te berde heeft gebracht. En komt tot de conclusie dat beide heel goed naast elkaar kunnen bestaan,
Nee niet echt. Weet je waarom niet? Omdat wetenschap en religie 2 dingen zijn die totaal verschillend zijn. Wetenschap zet modellen op en probeerd ze te ontkrachten. Dus wetenschappers moeten constant kritisch kijken en met logica redeneren. Religie is het compleet het tegenovergestelde. Je moet er vanuit gaan dat God bestaat ookal is er totaal geen bewijs voor. Erger zelfs je moet tegen het bewijs in geloven, dan ben je pas een goed gelovige.
meer nog, dat wetenschap geloof niet uitsluit.
Wetenschap kan ook niet uitsluiten dat eenhoortjes bestaat. Alleen betekend dat niet dat ze wel bestaan natuurlijk.
Maar het is - dat heb ik gemerkt - heel moeilijk, zo niet onmogelijk, in gesprek te gaan met mensen die een vooringenomen standpunt hebben en niet bereid zijn om ook maar één suggestie dat het anders zou kunnen liggen, te overwegen.
Hoor wie het zegt. jij bent hier de gelovige ik niet. Ik sta open voor bewijs, en gelovige mensen zijn dat (meestal) niet. Het is zo, klaar punt uit. Waarom? Omdat mijn heilige boek dat zegt. Einde filosofie.