Cisca schreef:columbus schreef:bidden helpt!
mn vrouw en ik vormen met een aantal mensen uit de gemeente een gebedsgroepje en onze ervaring is dat er (mensenlijkerwijs gezien)onverklaarbare wonderen gebeurt zijn na (soms aanhoudend) gebed.
Zoals?
kan een voorbeeld noemen
na jaren van tobben is mijn schoonzus zwanger geworden. op zichzelf al een wonder want het zaad van mn broer is dramatisch slecht, eigenlijk onvruchtbaar, en mn schoonzus had meer vleesbomen in haar buik als bomen in het vondelpark bwv. jarenlang medische behandelingen gevolgd maar het lukte maar niet, ook werd er nog een eierstok bij haar weggehaald.
ze besloten nog 1 poging te wagen, en dat is gelukt. (op zichzelf al een gebedsverhoring)
ze was dus zwanger maar nu kwam een ander probleem, vleesbomen en cistes van wel 15 cm dreigden af te breken en zaten de vrucht in de weg.
er was weinig hoop en opereren was ook heel risicovol ivm bloedingen enz.
toen we dat hoorden hebben we hen dagelijks in gebed opgedragen en God gevraagd om uitkomst. Altijd Uw Wil geschiede.
na iets meer als een week nadat bekend was van die vleesbomen enz waren die op wonderlijke wijze verdwenen en is alles goed gekomen.
medisch gezien kon het niet maar het is toch gebeurd en wij zien daar gebedsverhoring in. het is genade van God.
laat ik wel zeggen dat echt niet alle gebeden zo direct worden verhoord, soms loopt het anders en moeten we zeggen dat God het anders heeft geleid dan wij dachten
zo kan ik nog meer zaken opnoemen waar een wonder is gebeurt. denk niet dat wij een wondergeloof erop na houden, we verwachtten wel dat God uitkomst zou geven maar hoe wisten we meestal niet.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.