Raido schreef:Machiavelli schreef:Jantjes schreef:Er is in de Ger.Gem.Ned. in Alblasserdam iets erg gebuurt heb ik vernomen.
Een man die zich wel op zeker hoogte uiterlijk aan de regels hield maar innerlijk een puur verrotte appel bleek te zijn. Hierin zie je maar weer dat niet alleen de uiterlijke kerk ‘De kerk’ blijkt te zijn maar de innerlijke, de geestelijke kerk de ware Kerk is. Dat de Bijbel persoonlijk voor jou Gods woord moet worden en een geestelijk groei moet doormaken in de vreze des HEEREN. ‘Doet alzo in de vreze des HEEREN, met getrouwheid en met een volkomen hart’ (2Kr 19:9). Uiterlijk zegt totaal nix, hoewel het erbij hoort. Ik heb te doen met de Ger.Gem.Ned van Alblassedam. Ik moet ze bijna condoleren, zeer verdrietig.
Dat komt overal voor.
Demas heeft de tegenwoordige wereld lief gekregen..

Daar zou je het inderdaad mee kunnen vergelijken want hij was ouderling!
Bij mij kwam 2 Peters 2 voor gedachten ik citeer alleen vers 13 en 14 Zij zullen het loon krijgen dat zij verdienen voor al het kwaad dat zij hebben gedaan.
Zij vinden het heerlijk zich overdag aan van alles te buiten te gaan. Zij zijn een schande voor God en voor u. Terwijl zij bij u aan tafel zitten, bedenken zij wat hun volgende sluwe streek zal zijn. Zij zijn altijd op zoek naar vrouwen die met hen naar bed willen; zij krijgen nooit genoeg van de zonde; zij verleiden mensen die niet zo vast in hun schoenen staan; hun hele leven wordt beheerst door de hebzucht, maar zij zullen niet aan de straf ontkomen.
Hiermee is het nog zacht uitgedrukt maar zie het tevens een waarschuwing voor ons. Spr 3:3 Dat de goedertierenheid en de trouw u niet verlaten; bind ze aan uw hals, schrijf ze op de tafel uws harten. Bind ze aan uw vingeren. Je begrijpt het gaat hier over de wet!