Raido schreef:Nou ja kijk, mijn twijfel gaat wat verder dan 'ik ben te zondig voor God', bij mij zit het veel meer richting 'wat is waarheid', waarom zou ik geloven in God, als Hij zich toch niet aan mij wil openbaren schijnbaar, al dat gepleit op beloften etcetra, nooit wat van gemerkt dat God is gedaan heeft.
Ach ja, dat komt natuurlijk weer door mij, ik wil het niet zien (zegt men dan).
Je bent niet de enige die hiermee worstelt! Er zijn er meer, zeker weten! Alleen al in de Bijbel staan meerdere voorbeelden: Jona, Mozes, Elia. Ook zij zagen het allemaal niet meer. Het hoefde van hun ook niet meer. En toen, juist toen openbaarde God Zich! De vragen die jij hebt kwamen ook bij hun op, maar God liet ze niet vallen, ook al zagen ze zelf niets van God en merkten ze niets van dat Hij Zich openbaarde aan de mensen.
Dat waar jij mee worstelt, dat mag je ook bij God neerleggen, als je het er ook maar laat liggen! Leg het maar bij Hem neer, ook je "waaroms en jamaars" mag je Hem vertellen. Hij weet toch hoe zwak van moed, hoe klein wij zijn van krachten! Hij heeft je Zelf gemaakt! Dan kent Hij je beter dan wie ook, toch? Wat Zijn bedoeling is, ik weet het niet. Achteraf zul je het wel zien, maar da's nu wel heel makkelijk praten....

Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!