Moderator: Moderafo's
Wat ik wel wil duidelijk maken is: Je mag wel weg blijven voor bepaalde dominee's. Maar niet om een bepaalde dominee naar een (andere) kerk te gaan. Dat merk ik bij ons in de gemeente wel. (en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar soms ook wel aan mee doe) En dat vind ik wel erg jammer.
trijntjejohanna schreef:Wat ik wel wil duidelijk maken is: Je mag wel weg blijven voor bepaalde dominee's. Maar niet om een bepaalde dominee naar een (andere) kerk te gaan. Dat merk ik bij ons in de gemeente wel. (en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar soms ook wel aan mee doe) En dat vind ik wel erg jammer.
waarom mag dan dat ene wel en dat andere niet... ?????
Evelien schreef:trijntjejohanna schreef:Wat ik wel wil duidelijk maken is: Je mag wel weg blijven voor bepaalde dominee's. Maar niet om een bepaalde dominee naar een (andere) kerk te gaan. Dat merk ik bij ons in de gemeente wel. (en ik moet eerlijk bekennen dat ik daar soms ook wel aan mee doe) En dat vind ik wel erg jammer.
waarom mag dan dat ene wel en dat andere niet... ?????
Je mag van een dominee geen afgod maken.
Evelien schreef:Maar als een dominee niet het woord van God predikt kun je dan nog onder die predeking zitten? Ik in ieder geval niet. Dan zeg ik van: Aju paraplu..... Ik ga naar een andere kerk toe. Om wel het Woord van God te horen.
trijntjejohanna schreef:Evelien schreef:Maar als een dominee niet het woord van God predikt kun je dan nog onder die predeking zitten? Ik in ieder geval niet. Dan zeg ik van: Aju paraplu..... Ik ga naar een andere kerk toe. Om wel het Woord van God te horen.
nee dan kun je dat niet... maar wat wordt er dan aangedaan om die dominee dat inzicht te geven!?!?
Evelien schreef:trijntjejohanna schreef:Evelien schreef:Maar als een dominee niet het woord van God predikt kun je dan nog onder die predeking zitten? Ik in ieder geval niet. Dan zeg ik van: Aju paraplu..... Ik ga naar een andere kerk toe. Om wel het Woord van God te horen.
nee dan kun je dat niet... maar wat wordt er dan aangedaan om die dominee dat inzicht te geven!?!?
Er word niks aan gedaan omdat ze dan gewoon mee praten met die dominee. Want je dat is wel goed.
Ik zal een voorbeeld geven waarvan er wel wat is van gezegd.
Het was na een kerkdienst waar een student (inmiddels dominee) voorging bij ons in de gemeente.
Na de dienst gingen de student, ouderlingen en diakenen terug naar de consistorie (k weet niet of ik het goed schrijf). Een van die ouderlingen was het niet met die student eens. (qua zijn predeking) Maar hij durfde daar niet direct op te reageren omdat zijn medebroerder(s) hem al voor waren en die vertelden dat die student goed had gepredikt. Die ouderling heeft die student een brief geschreven over hoe hij het gevonden had om onder zijn predeking te zitten.
Een paar weken later ging die student weer voor. Hij predikte wel anders.
Het is moeilijk om op te schrijven om het duidelijk weer te geven wat er is gebeurd.
joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt
plicht 2 ; als hij niet luisteren wil gfa je naar de kerkenraad
plicht 3 als die niet luisteren wil of hem gelijk geeft ga je weg.
Evelien schreef:joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt
Dan zijn er vele weinig gemeentens waar ik dan terrecht kan (gezien de gereformeerde gemeenten)
trijntjejohanna schreef:Evelien schreef:joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt
Dan zijn er vele weinig gemeentens waar ik dan terrecht kan (gezien de gereformeerde gemeenten)
maar noem dan eens concreet een voorbeeld van wat hij dan zegt wat tegen Gods woord ingaat.....
Evelien schreef:trijntjejohanna schreef:Evelien schreef:joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt
maar noem dan eens concreet een voorbeeld van wat hij dan zegt wat tegen Gods woord ingaat.....
Alleen maar verdoemenis........ Is dat Gods Woord?
trijntjejohanna schreef:Evelien schreef:trijntjejohanna schreef:Evelien schreef:joris schreef:plicht 1: zeg die dominee dat hi onbijbels is en dat je verdrietig van hem wordt
Alleen maar verdoemenis........ Is dat Gods Woord?
maar jij zegt dus dat je dan naar weinig andere kerken kan... waarom zit je dan nog bij de ger.gem?!?
Omdat God mij daar een plek heeft gegeven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten