waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

plurk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor plurk » 23 okt 2003 17:08

joris schreef:toch shit dat Eva en Adam gezondigd hebben, anders hadden we nog lekker in ons nakie kunnen rondhuppen!!!!! GEen gezeur over kleren en helemaal nie over rokken!!!!!!
Echt wel kans gemist!

Bah, wat een klere-antwoord zeg.
Je zou het ook iets normaler kunnen verwoorden. :?

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 23 okt 2003 17:11

plurk schreef:
joris schreef:toch shit dat Eva en Adam gezondigd hebben, anders hadden we nog lekker in ons nakie kunnen rondhuppen!!!!! GEen gezeur over kleren en helemaal nie over rokken!!!!!!
Echt wel kans gemist!

mag ik lachen...? :)

tja, misschien is het voor sommigen ook wel een goed excuus om te zeuren, altijd stof te over :wink:

doe wat je doet in geloof, en als je iets niet in geloof kunt doen doe het dan niet (Paulus)
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 okt 2003 17:16

Heb ik iemand uitgelachen dan? hmm ik weet van niks en ik laat deze man in zn waarde, maar jij kan mij niet vertellen, dat als jij een man in een rok ziet lopen, niet moet lachen en hem voor gek verklaar!!

Waarschijnlijk droegen mannen in die tijd gewaden die wij nu als lange jurken zouden aanduiden en de pantalon voor vrouwen was onbekend. Waar het in werkelijkheid om gaat is dat mannen zich niet als vrouwen mogen verkleden en vrouwen niet als mannen. Dat gebeurde namelijk in het kader van ontucht rond de afgodstempels. Hier ligt dan ook de blijvende actualiteit van het verbod. Het is een verbod van travestie.

Een stukje waar Surfer het over had~!!!

Nou ja je komt een beetje minderwaardig over, ik verklaar deze man helemaal niet voor gek, maar ik vraag eerst waarom hij een rok wil dragen. Het lijkt me niet christelijk om iedereen die anders denkt/leeft uit te gaan lachen.

Ik heb ook gezegt dat ik vreemd opkijk als iemand extreem gelkeed is, maar daarom is zo iemand niet minder. De meeste doen het om op te vallen, of anders te zijn dan iemand anders. Maar dat neemt niet weg dat ze net zo goed gewoone mensen zijn.

Ik bedoel et niet verkeert maar ik vindt echt niet dat je dit kan maken
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 okt 2003 17:19

klere komt van cholera, wat een heel ernstige ziekte is.

plurk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor plurk » 23 okt 2003 17:38

Ik wilde maar even in de trant van de kleren blijven.

joris

Berichtdoor joris » 23 okt 2003 19:36

tja, misschien is het voor sommigen ook wel een goed excuus om te zeuren, altijd stof te over

haha we blijven in stijl. OP maat gemaakt zeg maar

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 okt 2003 21:29

plurk schreef:Ik wilde maar even in de trant van de kleren blijven.

Ja ik d8 dat ik jou ff terecht moest wijzen, omdat je zo iemand toespreekt op zijn taalgebruik, terwijl je zelf ook niet al te netten woorden gebruikt, in de zelfde zin nootabene :mrgreen: .

Maar: krijg nu de klere is het zelfde als krijg nu een erge ziekte.

Ik citeer ff een paar stukjes voor bewijs :shock:

Nu is AIDS ook in het spraakgebruik doorgedrongen. Luidde het vroeger "krijg de cholera"(verbasterd tot "klere"), van klere ging het naar tering, en van tering naar kanker. (Freek de Jonge zegt tijdens een voorstelling "Jules Croiset mag snel naar Afrika vertrekken, en gelijk AIDS krijgen".) In een interview zegt Rienk Kamer over de afgelopen beurskrach: "In oktober vorig jaar kreeg de beurs te horen dat hij Aids had. Met allerlei preparaten lijkt hij nu weer een beetje tot leven te komen, maar hij heeft nog steeds Aids. De Aids van de economie." En krassere voorbeelden van recentere datum zouden te noemen zijn.

http://www.xs4all.nl/~insights/lijf/gezgd29.htm

De dikke vandale vertaald dit woord overengens gewoon met: rot.
Ik ben benieuwt of kanker over 10 jaar ook in het woordeboek staat met de omschrijving rot.

Ik denk dat het beter is om dit woord niet meer te gebruiken ook al zullen er maar wijnig mensen wat van zeggen. Jezus zou het woord iig niet gebruikt hebben

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 okt 2003 07:17

Hijwel, excuus als het minderwaardig over komt, maar zo was het niet bedoeld.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 okt 2003 18:30

Ikke21 schreef:Hijwel, excuus als het minderwaardig over komt, maar zo was het niet bedoeld.

thx,

Maar je hoeft aan mij niet je excuus aan te bieden hoor, het ging mij er eigenlijk om dat je als Christen niet zo moet reageeren op iemand die anders denkt.
Jezus zou niet gelachen hebben, en de persoon zijn standpunt meer of meer belagelijk hebben gemaakt. God is goed! iedereen niet iemand uitgezondert kan bij hem komen, hoe je ook bent, wat je ook voor kleren aan hebt!

Ik denk dat peterskirt niet meer terug komt op refoweb, omdat zelfs hier niet wordt naged8 als iemand anders denkt.

Maar ik weet dat je het niet zo erg meent :wink:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2003 19:06

Ik denk dat peterskirt niet meer terug komt op refoweb, omdat zelfs hier niet wordt naged8 als iemand anders denkt.

je weet dat mensen vreemd opkijken als je anders bent dan een ander. in dit geval ben je man die graag rokken draagt. peter heeft zelf dit onderwerp aangesneden met in zijn achterhoofd dat mensen er negatief tegenover staan.

ik kijk er ook vreemd van op dat ik nog nergens deut 22:5 heb gelezen (of ik moet het over het hoofd hebben gezien), maar daar lezen: Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel. een rok is duidelijk een vrouwenkleed, dat vrouwen heden ook broeken dragen laten we even terzijde.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 okt 2003 19:24

je weet dat mensen vreemd opkijken als je anders bent dan een ander. in dit geval ben je man die graag rokken draagt. peter heeft zelf dit onderwerp aangesneden met in zijn achterhoofd dat mensen er negatief tegenover staan.

Ow oke, daarom lijkt het mij dat je daar normaal over praat en niet zo: "ha ha ha een man met een rok dat is toch belagelijk!"
Als iemand het over vloeken heeft en vraagt waarom het niet geacepteert wordt dat hij vloekt, dan zeg je toch ook dat hij of zij ons daar pijn mee doet en God ook.

ik kijk er ook vreemd van op dat ik nog nergens deut 22:5 heb gelezen (of ik moet het over het hoofd hebben gezien),

Dat heb je zeker :mrgreen:

maar daar lezen: Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel. een rok is duidelijk een vrouwenkleed, dat vrouwen heden ook broeken dragen laten we even terzijde.

Oke maar ik accepteer toch ook iemand die niet gelooft terwijl ongeloof juist de grootste zonde is. Het is niet verkeert om je te verplaatsen in iemand anders denkwereld.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2003 19:33

Ow oke, daarom lijkt het mij dat je daar normaal over praat en niet zo: "ha ha ha een man met een rok dat is toch belagelijk!"
Als iemand het over vloeken heeft en vraagt waarom het niet geacepteert wordt dat hij vloekt, dan zeg je toch ook dat hij of zij ons daar pijn mee doet en God ook.

er wordt ook serieus op ingegaan. dat er een paar tussen zitten die daar lacherig over doen moeten we maar op de koop toenemen. peter geeft zelf al aan dat er mensen op straat hem uitlachen, maar er ook bij zijn die het wel leuk vinden en het tips geven. gelijke beeld hier op het forum. er zijn er die serieus er over praten en er zijn er bij die er lacherig over doen. moet toegeven dat ik toen ik het eerste keer las ook moest lachen :oops:

Dat heb je zeker

je hebt gelijk. caprice heeft het al een keer aangehaald.

Oke maar ik accepteer toch ook iemand die niet gelooft terwijl ongeloof juist de grootste zonde is. Het is niet verkeert om je te verplaatsen in iemand anders denkwereld.

we moeten respect hebben voor iedereen of ze nu geloven of niet geloven of ze in dit geval graag in rokken loopt of niet, maar respect moeten we hebben voor elkaar. ik zeg niet dat we het eens moeten zijn maar wel wederzijds respect. ik zou me niet kunnen plaatsen in peter zijn denkbeeld, omdat ik het afkeur dat mannen in rokken lopen. en ik kan het me niet inbeelden omdat ik weet dat het God een gruwel is dus wil er niet eens indenken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 24 okt 2003 22:12

johannes1 schreef:ik kijk er ook vreemd van op dat ik nog nergens deut 22:5 heb gelezen (of ik moet het over het hoofd hebben gezien), maar daar lezen: Het kleed eens mans zal niet zijn aan een vrouw, en een man zal geen vrouwenkleed aantrekken; want al wie zulks doet, is den HEERE, uw God, een gruwel. een rok is duidelijk een vrouwenkleed, dat vrouwen heden ook broeken dragen laten we even terzijde.

Je wilt dus een man in een schotse rok, wat in de Schotse cultuur heel normaal is, vergelijken met een travestiet. Wat in de ene cultuur een vrouwenkleed is is in een andere cultuur een mannenkleed. Het gaat hier om travestie ( het opzettelijk als vrouw verkleden ), wat God een gruwel is, niet om kledingstijl dat immers toch maar iets tijdelijks is.
Laatst gewijzigd door everlastingman op 24 okt 2003 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 24 okt 2003 22:14

is tijdelijk God tarten minder erg dan altijd Hem te tarten?

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 24 okt 2003 22:26

johannes1 schreef:is tijdelijk God tarten minder erg dan altijd Hem te tarten?

Heb je mijn vorige bericht goed gelezen of niet?

Om maar eens een voorbeeld te noemen: Het mannetje dat op jouw atvatar staat draagt een brede hoed. In bepaalde Afrikaanse stammen wordt een dergelijke hoed enkel door vrouwen gedragen.

Vraag: Is het mannetje dat op jouw atvatar staat nu een travestiet?
Afbeelding

Terug naar “Archief”