Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 25 jan 2007 01:22

Dank voor de recepten!

Ik heb vanavond die Aldi-kerriesaus geprobeerd Annet, en ik vond 'm echt niet lekker (eufemisme). Bah. Erg chemisch en weinig kerriesmaak.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Abdijbiertje om 1:00
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 jan 2007 01:22

Hoeft in dit geval niet... witlof ís gewoon ranzig.
Ceterum censeo Amstelodamum esse delendum

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jan 2007 01:24

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hoeft in dit geval niet... witlof ís gewoon ranzig.

Nee, valt wel mee. Je kunt ook je neus dicht knijpen en aan iets lekkers denken. Dat zegt mn baas altijd als de klanten vragen of de cake lekker is. :P

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 jan 2007 01:28

Ghe, ik eet omdat ik iets lekker vind, niet omdat ik mn maag moet vullen :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 25 jan 2007 01:31

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Ghe, ik eet omdat ik iets lekker vind, niet omdat ik mn maag moet vullen :wink:

[-X Als je een paar dagen niet eet, ben jij maar al te blij met witlof kerel, je lust ze rauw. 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 jan 2007 01:32

Abdijbiertje om 1:00 schreef:Hoeft in dit geval niet... witlof ís gewoon ranzig.

Als het goed gekookt is is het best lekker. Vooral als het dan gewoon als stronk gekookt is en dan met ham en kaas erover; niet zo fijngesneden en bittergekookt.

Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Abdijbiertje om 1:00 » 25 jan 2007 01:40

Hm nee, als ik zou moeten kiezen tussen rauw en gekookt, kies ik toch echt voor rauw. Witlof is gewoon mijn ding niet. Wel gek, want normaal kan ik groente juist wél eten als het is gecombineerd met kaas en/of ham.

Nee, ik bedoel dus niet een tosti met wat rauwkost... 8)

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2007 08:47

Wij eten elke week bijna wel een keer rauwe witlof. (vanavond staat het ook weer op het menu met saté snitzel.) Doe er dan vaak een dikke plak ham doorheen, eitje koken of ook wel gewoon een bakje eiersalade of komkommersalade. Alhoewel dat laatste weer lekkerder is bij sla.

Lalage: wij koken altijd de groenten! Roerbakken doe ik ook wel es, bijv. met macaroni groenten en dan gooi ik scheutje sla olie erbij.

Geballen aardappels wil ik wel met boter, net als met pannekoeken. Dan smaakt het echt veel lekkerder. En die caloriën extra of iets meer of minder ongezond boeit mij echt niet.

Hoe vinden jullie trouwens het eten van je moeder??

Dat is echt goed! Mijn moeder staat erom bekend goed te kunnen koken. Mijn man zegt het ook. Mijn schoonzussen hebben het kookboek van mijn moeder geleend en vragen haar ook vaak om raad.

Het gaat hier trouwens veel meer over koken dan over bakken. Ik zou willen dat mijn appeltaart (die ik 1 keer per jaar maak, het is zoveel werk) net zo lekker smaakt als die van mijn oma. Hetzelfde recept en toch smaakt het anders.
ja, dat is mijn mening dan he.....

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 25 jan 2007 08:50

Maak jij maar een keer per jaar appeltaart?
Dat is ook zonde!

Ik probeer het deeg zo dun mogelijk te houden en doe tussen de appels vaak een scheutje vla.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2007 09:14

leclerc schreef:Maak jij maar een keer per jaar appeltaart?
Dat is ook zonde!

Ik probeer het deeg zo dun mogelijk te houden en doe tussen de appels vaak een scheutje vla.

Weet je wel hoeveel werk dat is????

Ik wil altijd 1001 dingen doen en vaak doen ik ook wel een en ander tegelijk. Wordt beetje zootje als ik appeltaart wil bakken en gelijkertijd strijken!

Bak vaak een tulbandcake, gaat stuk sneller. De jongens vinden het leuk om te mixen (als ze daarna die dingen af mogen likken) en gelijkertijd gooi ik alles in die bak. Wel met roomboter uiteraard en niet met wagensmeer!!

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 25 jan 2007 09:19

ach toe! Deze vader van drie kinderen is daar echt niet meer dan 20 minuten aan kwijt.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2007 09:21

leclerc schreef:ach toe! Deze vader van drie kinderen is daar echt niet meer dan 20 minuten aan kwijt.

ach so! Maar ik ben moeder en van vrouwen is bekend dat ze meerdere dingen gelijk (kunnen) doen! :mrgreen: :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 25 jan 2007 09:33

enne, buiten die 20 minuten om moet je ook nog minimaal 10 minuten je handen wassen voordat die bacterie vrij zijn om het deeg te kneden. Ben je net bezig gaat de telefoon of bel of er komt iemand binnen die wat van je moet. Ken je weer je handen gaan wassen :cry:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 jan 2007 09:34

Over witlof: lekkere groente! Alleen als je het kookt moet je wel die binnenste stronk eruit halen, want daar wordt het bitter van! En gewoon 10 minuutjes koken en niet langer. Maar dat geldt voor bijna alle groenten! En inderdaad, rauw kan ook! Heel dun snijden, lekkere dressing maken, mandarijnpartjes en wat noten erdoor, mjum! :P

Over hoe ik het eten van mijn moeder vindt: prima, maar niet geweldig. Altijd erg standaard groente, aardappels, vlees. Als ze wil kan ze wel beter! Ze kan bijvoorbeeld heerlijk bami zelf maken. Niks uit een pakje, alles zelf. Daar is ze dan wel drie uur mee bezig, maargoed ;) En haar rundvlees... heerlijk! :)

En wat betreft appeltaart: die moet je inderdaad veeeeeel vaker maken dan 1 keer in het jaar :mrgreen: Ik vind het nog niet eens zo heel veel werk. Het appels schillen vind ik eigenlijk nog het meeste werk! Maar al met al denk ik dat ik een half uur maximaal kwijt ben eraan. Morgenavond visite, misschien maak ik er wel weer eentje... :wink:

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 25 jan 2007 09:35

*Annet* schreef:enne, buiten die 20 minuten om moet je ook nog minimaal 10 minuten je handen wassen voordat die bacterie vrij zijn om het deeg te kneden. Ben je net bezig gaat de telefoon of bel of er komt iemand binnen die wat van je moet. Ken je weer je handen gaan wassen :cry:

Hahaha niet zo overdrijven ;)

Terug naar “Archief”