Aaragon
Wat er mis is met de opmerking is, dat Boekenlezer alles vanuit zijn eigen ik opschrijft. Hij
heeft blijkbaar niet het vermogen, om iets vanuit een neutrale of andere persoon te bezien?
Even voor de duidelijkheid tussen de regels door, nee ik ben zeker geen transseksueel.
Vb: Boekenlezer (Erik) schreef: "
maar je kunt daarna helaas ook niet zeggen dat alles 100%
vrouwelijk functioneert". Prik mij er niet aan vast, zover ik weet kan een transseksueel na de
operatie gewoon geslachtsverkeer hebben en een hoogtepunt bereiken. De transseksueel zal
zich m.i. na de operatie juist vrouw of man voelen, omdat hij/zij van iets af of er bij gekregen
heeft wat hem/haar psychisch last bezorgde. Dus wat nou niet volledig man of vrouw?
Daarbij gaat het er mij niet om, wat er mis is met zijn opmerkingen, maar meer van hoe je
iets schrijft. Iemand kan schrijven, ik vind jou niet zo aardig , iemand kan schrijven ik moet
jou niet. Komt op het zelfde neer maar is toch van andere inhoud.
Idem met het verhaal over zijn vorige relatie, wat als zij nu hier eens zou lezen? Ik lees in zijn
verhaal genoeg dingen, waar ik waarschijnlijk het zelfde etiket als wat Gerswin zou gebruiken
op zou plakken. Ware het niet dat elke verhaal meerdere kanten heeft. Nu leest het verhaal
zich uit als, zij mankeerde van alles en hij was het slachtoffer. Het is nog altijd het world wide
web waar wat behoedzaam schrijven soms niet verkeerd is.
De ene dag bied Boekenlezer zijn excuses aan voor zijn vrouw onvriendelijk opmerkingen, dat
sierde hem. Na enige overweging had ik besloten om er nog even mee te wachten om dat te
uiten. Het bleek inderdaad juist te zijn geweest.!
Misschien dat hij in reallife anders is? Voor als nog komen zijn teksten op het scherm 'op zijn
zachts geschreven' af en toe behoorlijk onnadenkend, schoferend, vrouwonvriendelijk over.
Misschien dat hij het zelf niet doorheeft, dat kan?
Mijn bijl (lees toetsenbord) kan soms vlijmscherp zijn, daarom laat ik een tekst soms wel
eens een dag liggen of helemaal liggen. Het is een kwestie van aanleren. Daarbij als ik
twijfel aan een tekst, laat leg ik het vaak eerst voor aan een ander.
Ben ik te scherp of te bot, dan mogen mensen mij daar altijd op aanspreken.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.