Ik ben ook vaak gepest vroeger, omdat ik een zacht karakter had, en pestkoppen voelen dat. Het begon al op de kleuterschool. Toen ik 13 was, is het opgehouden, omdat ik toen op een andere school kwam, en door mijn pubertijd heel agressief werd, ik kon er niet meer tegen en dacht, als ze me toch stom vinden, bekijken ze het maar, en de eerste de beste pestkop geef ik een gemene schop, al is hij/zij 2 meter lang (niet echt als een Christen gedacht, natuurlijk, maar ik was jong). Vanaf die tijd, toen ik me dus anders opstelde, zoals ik eigenlijk niet was, hield het op. Maar mijn geest had natuurlijk een behoorlijke knauw gekregen. Ik dacht dus: dit nooit meer, want je wil dood als je door iedereen getreiterd of genegeerd wordt. Later (vanaf een paar jaar terug) was er weer een vreselijke pestkop (een vriendin van mijn man) die ook mijn eigenwaarde behoorlijk heeft aangetast. Dan ben je op een leeftijd en in een zakelijke sitiatie, dat je geen gemene schop kan geven. Ik wist niet wat te doen, dan alleen maar bidden, en ik probeer de plaats waar die vrouw is, te ontlopen. Ik ga liever niet mee. Ze pest me op zo'n geraffineerde manier, dat mijn man het nooit doorheeft, en die denkt ook dat ik overdrijf, hij snapt het nu wel een beetje, want ik heb er veel met hem over gepraat. Hij zegt dat ik boven haar moet staan en maling aan haar moet hebben, maar ze is zoooooo gemeeeeeeen, dat wil je niet weten......