Het weer

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 13 nov 2006 19:17

elbert schreef:
Debor@ schreef:
elbert schreef:In elk geval is het goed om de dijken nog eens goed te inspecteren voor een eventuele volgende storm. :roll:
Zeker weten. Diverse waterschappen hebben het probleem al aangekaart bij de Provincies, van sommige dijken spreekt men zelfs van geluk dat die het gehouden hebben. Men houdt het hart echter vast bij dit seizoen. Maar ja, bij de Provincies beslissen ze helaas nooit zo snel. Daar moeten eerst gekke dingen gebeuren willen ze goed ingrijpen, en zeggen ze achteraf dat ze het wisten dat er iets moest gebeuren. Lekker makkelijk :roll:

Sowieso vind ik dat de politiek de kustverdediging hoger op de agenda moet zetten. Blijkbaar wacht men op een echte ramp, voordat er actie ondernomen wordt. Aangezien Nederland steeds dichtbevolkter wordt, wordt onze verdediging tegen overstromingen ook steeds belangrijker. Voeg daarbij de zeespiegelrijzing enerzijds en bodemdaling anderzijds (zowel in het westen van Nederland (veengrond), als in Groningen (aardgas)) en dan is het toch duidelijk dat we ons hiermee bezig moeten houden. :roll:

Een citaat om over na te denken (afkomstig van een Nederlandse dijkgraaf):
"Statistisch gezien is water voor ons een grotere bedreiging dan terrorisme.’’
Hah! Dat is idd een goeie. Het is alleen jammer dat dat bij niemand doordringt. Zo kan ik me flink irriteren aan de reclame van het Rijk of zo, met die 2 gasten op die dijk: ,,...als het misgaat, hebben we uitgebreide draaiboeken klaarliggen." Jaja. Tot er iets gebeurt idd. Dan wordt het met het vingertje wijzen: ja maar zij hadden... Nee hun moesten... Ja we wisten dat de conditie niet goed was maar de vervolgactie moest van hen komen... enz enz :x

@ Kat: *herinnert zich smsje over dijkdoorbraak in Zeeland door feesten* dus wacht maar af jij, ik ben regelmatig in 't Zeeuwsche land 8)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 dec 2006 22:44

'k Ben wel blij dat mijn motor nu niet buiten staat. :)

KNMI geeft weeralarm

DE BILT (ANP) – Het KNMI waarschuwt zaterdag voor zeer zware windstoten en heeft in verband daarmee een weeralarm afgegeven wegens de grote schade die mogelijk is.

Later zaterdagavond en in het begin van de nacht moet er boven land rekening worden gehouden met zeer zware windstoten tot 110 km per uur. Rond het hoogtepunt, tussen 23.00 en 02.00 uur, staat er langs de westkust en het westelijke Waddengebied storm en is er een kleine kans op zware storm.

De wind wordt veroorzaakt door een kleine, maar actieve storing die over het noorden van ons land trekt. De precieze koers van de storing is nog onzeker, zodat nog verandering kan komen in het gebied waar de meeste wind wordt verwacht.

Bron
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 jan 2007 09:38

Eindelijk... Het is winter. Het sneeuwt, de strooidiensten rijden. Het is koud. Dus nu is het winter, hebben we dat tenminste ook weer gehad dit jaar.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 23 jan 2007 10:45

Ja, héérlijk! Dit is echt zo veel beter dan die regen en storm! Lekker frisse kou, het voelt gezond, en je ziet tenminste ein-de-lijk de sterren weer!

André

Berichtdoor André » 23 jan 2007 13:30

Nog geen lente nee, het was hier -9,3 op vliegbasis Twenthe de afgelopen nacht. :shock:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2007 14:23

Op station Arnhem -8 en 45 minuten op de trein moeten wachten :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2007 14:26

www.alternatiefweer.nl

Tja en zoals zo vaak bij de voorzienige WP-man kun je hier de verwachting 7-10 dagen laten staan en dat is hypereconomisch werken natuurlijk. Immers, de tot -8 graden, hier al geprognosticeerd/gelanceerd op de 12e, kwam eindelijk dik uit de bus met -8/-9 in een deel van Oost-Nederland en ook de hier een dag of tien terug geannonceerde sneeuw was van de partij. Vrijdag met name zou het wel eens een aantal uren fors kunnen gaan sneeuwen met veel verkeersoverlast en een mogelijk WEERALARM.

Zeer sterke rugopbouw via Ierland naar IJsland even en een noordelijke glijbaan richting Noordzee met een laagste waarde tot c.a min 40 graden op 5 km. hoogte.
Boven het zeldzaam warme Noordzeewater kans op enkele pittige (sneeuw)buien (polarlow-achtig) en later kans op MATIGE vorst in de nacht tot -6/-7 graden, mogelijk iets lager nog. (Deze prognose hierboven opgesteld al op 12-15 januaar jl.)

Vooral Midden-Europa geraakt volop in de sferen van Thialf in de loop van komende week en dat zal daar gaan vrij lang gaan duren. In Zuid-Duitsland en de Alpen kunnen later temperaturen gaan optreden tot ruim -25 graden en bovendien gaat daar regionaal veel sneeuw vallen. Zie subpagina weerprimeur voor meer info!

Weerprimeur:

Er is een toenemende kans op sneeuwval komende vrijdag met mogelijk een weeralarm in het land en zeer verkeershinderlijke condities.
De kans dat er louter natte sneeuw en/of regen valt in Midden - en Oost-Nederland is thans (di. klokke 12u.) slechts 30%.
Vrijdagnamiddag is de winterse speldenprik alweer verleden tijd en bekomen we een zachter wordend weekeinde met temperaturen op zondag alweer dicht tegen de 10 graden en ook de gehele volgende week is er geen zicht op een fractie winterweer
met temperaturen die eerder in de dubbele cijfers geraken.
De eerste fase van februari gaan we over op een iets frisser weerbeeld met meer hogedrukinvloed en grotere nachtelijke vorstkansen.
Rond de tiende komt er een serieuze en mogelijk felle winterprik, eerst uit het noorden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 23 jan 2007 14:35

brrrr kkkoud maar eindelijk 's normaal weer voor januari!

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 jan 2007 14:35

BJ schreef:Eindelijk... Het is winter. Het sneeuwt, de strooidiensten rijden. Het is koud. Dus nu is het winter, hebben we dat tenminste ook weer gehad dit jaar.

Daar heb ik hier, gelukkig nog geen last van
19 graden en heerlijk in de zon
http://webcam.comunitatvalenciana.com/w ... _camara=31

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 jan 2007 15:07

BJ, het ziet er naar uit dat het echter van hele korte duur is :)

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 23 jan 2007 20:49

BJ schreef:Eindelijk... Het is winter. Het sneeuwt, de strooidiensten rijden. Het is koud. Dus nu is het winter, hebben we dat tenminste ook weer gehad dit jaar.
Het sneeuwt?! Stuur dat eens héél gauw hierheen ;)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 23 jan 2007 22:02

Vanavond moest ik nog even naar Uithuizen. In tegenstelling tot Delfzijl lag daar en ook in Roodeschool op de stoep nog een laagje sneeuw :) Helaas geen fototoestel of iets dergelijks in de buurt, anders had ik het bewijs even gepost, hadden jullie kunnen meegenieten.

@Marnix, volgens Piet Paulusma:

Zaterdag en zondag wordt het weer kouder met sneeuw(buien). Het kwik ligt dan overdag weer rond 1 of 2 graden en in de nachten kan het opnieuw matig vriezen.

Dus wie weet ;-)

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 23 jan 2007 23:39

11 Km door dit weer is niet lekker, kom je daar met koude tenen op school aan.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 jan 2007 23:59

Bibbberr, ik vind het koud :(
Vanmorgen mn autoruiten krabben, vanavond, na een uurtje em niet gebruikt hebben, alweer! Grr, nare dingen, die autó's.
Ach, van binnenuit vind ik het best gezellig, kou enzo. Maar buiten vind ik het niks
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 24 jan 2007 09:59

Gewoon in Zeeland komen wonen, hier was het beetje ijs op m'n autoruiten al gesmolten toen ik om half negen vertrok. Niks te krabben/spuiten dus. :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”