Hah! Dat is idd een goeie. Het is alleen jammer dat dat bij niemand doordringt. Zo kan ik me flink irriteren aan de reclame van het Rijk of zo, met die 2 gasten op die dijk: ,,...als het misgaat, hebben we uitgebreide draaiboeken klaarliggen." Jaja. Tot er iets gebeurt idd. Dan wordt het met het vingertje wijzen: ja maar zij hadden... Nee hun moesten... Ja we wisten dat de conditie niet goed was maar de vervolgactie moest van hen komen... enz enzelbert schreef:Debor@ schreef:Zeker weten. Diverse waterschappen hebben het probleem al aangekaart bij de Provincies, van sommige dijken spreekt men zelfs van geluk dat die het gehouden hebben. Men houdt het hart echter vast bij dit seizoen. Maar ja, bij de Provincies beslissen ze helaas nooit zo snel. Daar moeten eerst gekke dingen gebeuren willen ze goed ingrijpen, en zeggen ze achteraf dat ze het wisten dat er iets moest gebeuren. Lekker makkelijkelbert schreef:In elk geval is het goed om de dijken nog eens goed te inspecteren voor een eventuele volgende storm.
Sowieso vind ik dat de politiek de kustverdediging hoger op de agenda moet zetten. Blijkbaar wacht men op een echte ramp, voordat er actie ondernomen wordt. Aangezien Nederland steeds dichtbevolkter wordt, wordt onze verdediging tegen overstromingen ook steeds belangrijker. Voeg daarbij de zeespiegelrijzing enerzijds en bodemdaling anderzijds (zowel in het westen van Nederland (veengrond), als in Groningen (aardgas)) en dan is het toch duidelijk dat we ons hiermee bezig moeten houden.
Een citaat om over na te denken (afkomstig van een Nederlandse dijkgraaf):
"Statistisch gezien is water voor ons een grotere bedreiging dan terrorisme.’’

@ Kat: *herinnert zich smsje over dijkdoorbraak in Zeeland door feesten* dus wacht maar af jij, ik ben regelmatig in 't Zeeuwsche land