Roodkapje schreef:Boekenlezer schreef:En wat Roodkapje hier zegt, is niks anders dan de omgekeerde versie van 'als de meeste vrouwen heel veel in je zien'. Oké, weliswaar een beter werkbare versie dan die veel te positieve, die ik nu noem. (Verwachtingen laag houden voorkomt immers een enorme hoop teleurstellingen.) Maar toch, het is een wijze van denken die ook zo zijn beperkingen heeft. Blanco beginnen, nergens vanuit gaan, en dan eerst eens goed opletten wat je te wachten staat, vind ik een wat betere methode. (Al zul je ongetwijfeld onbewust wel je verwachtingspatronen hebben. Dat zij dan zo. Streven naar perfectie wil ik ook weer niet als huiswerkopgave meegeven, want dat is ook nogal zinloos.)
Als je nou eens gewoon probeert om op mijn hele post in te gaan, zeg maar op de boodschap ervan, dan ga ik es proberen om inhoudelijk te reageren, want wat je nu zegt is geen reactie op datgene wat ik zei. Het heeft er helemaal niets mee te maken zelfs.
Ik ging inderdaad wel erg specifiek in op één bepaalde kant van de zaak. ('k Voelde blijkbaar een keertje behoefte om daar eens mijn hart over te luchten.) Waarbij ik overigens opmerk, dat er gereageerd is op mijn bijdrage waarin ik wat zei over transseksualiteit, en waarbij ik homofilie er als bijzaak bij haalde, ter vergelijking. En wel op de manier van: de bijzaak wordt onder het vergrootglas gelegd, en de hoofdzaak, daar wordt niet op ingegaan. off topique
Er lijkt nu ineens een discussie los te barsten over iets, waarvoor dit topic niet bedoeld is. Een discussie die beter zou passen in het genoemde homotopic. Een discussie waar ik overigens niet zoveel trek in heb.
Laat ik die bijdrage van mij nog maar eens herhalen. Nu zonder illustrerende bijzaken erbij.
Boekenlezer schreef:Overigens went een transseksueel op het werk wel redelijk, moet ik zeggen. Ik denk er eigenlijk niet meer over na hoe ik die persoon moet zien. De gedachte aan een langharige rocker vind ik eigenlijk nog steeds wel een aardige: gewoon een man met lang haar dus. Alleen klopt het lichaam er niet helemaal mee.
Het komt ook niet als bedreigend op mij over, want het gaat niet over de seksuele gerichtheid van zo iemand.
Binnen het onderwerp maar weer...