waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 22 okt 2003 14:18

Memmem schreef:Eigenlijk is het gek dat er hier veel mensen zijn die zeggen dat vrouwen wel broeken (mannenkleding) mogen dragen maar mannen mogen geen rokken (vrouwenkleding) dragen.
Ik vind dit toch wel een beetje discriminerend. Wordt er natuurlijk direct gezegd er zijn vrouwenbroeken (dat zie ik er niet altijd aan), maar er zullen ook vast wel mannenrokken zijn.

hahah...laat jij maar is de 1e mannenrok zien? Ben zeer benieuwd waar die te verkrijgen zijn in ons kikkerlandje!!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 okt 2003 17:42

Ikke21 schreef:Zulke plaatjes geven alleen aan, hoe het altijd geweest is en hoe een vrouw te herkennen zou zijn...dat jij in een broek loopt zal mij een zorg wezen, al trek je er 4 aan :mrgreen:

Maar een man in een rok is toch belachelijk, zie jij je vader al in een rok lopen of je vriend??

Sorry hoor maar ik ga jou toch ook niet uitlachen als jij in een geruitte rokje loopt?

Mischien kan je het er wel niet mee eens zijn, maar laat iedereen wel in zijn waarde.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

peterskirt
Verkenner
Verkenner

waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken drag

Berichtdoor peterskirt » 22 okt 2003 21:14

ik wil toch weer ff reageeren ik wil gewoon dat de mensen wat toleranter moeten zijn en iedereen in zijn waarde moeten ik zet dit hier in dit forum het blijkt dat nog veel mensen tegen iemand dat wat anders wil en het straatbeeld wil verandere draag wat je wil doe wat je wil niet bij die grijze massa horen
De meeste mannen hebben 1 mening een rok is voor vrouw en een broek voor mannen EN VROUWEN dat is dus een éénzijdig beeld een vrouw mag gewoon alles.
Mannen stel je komt thuis je moet naar een vergadering je wilt dat mooie pak aan wat je pas gekocht en je kijkt in de kast en WEG PAK je vrouw komt binnen met jou pak aan vol parfum en nog meer luchtje wat doe jij dan wat ik zou doe dan ik zou van haar een mantelpakje aan trekken en zo naar die vergadering gaan en als ze zou vragen waarom ik dat mantelpakje aan zou hebbeb dan zou ik zeggen mijn vrouw heeft mijn pak dus dan doe ik haar mantelpakje maar aan opgelost toch.
Over het algemeen moeten de mensen tolranter worden ,van vrouwen krijg ik toch wel goede reactie's en veel tips hoe ik moet bukken en hoe ik moet gaan zitten ook tips hoe in en uit een auto stapt als je een beetje een korte rok draagt dus mannen kom op probeer het eens
ik draag graag rokken en jurken

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 22 okt 2003 21:15

nee, dank je.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

caprice

Re: waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dr

Berichtdoor caprice » 22 okt 2003 21:48

peterskirt schreef:ik wil toch weer ff reageeren ik wil gewoon dat de mensen wat toleranter moeten zijn en iedereen in zijn waarde moeten ik zet dit hier in dit forum het blijkt dat nog veel mensen tegen iemand dat wat anders wil en het straatbeeld wil verandere draag wat je wil doe wat je wil niet bij die grijze massa horen
De meeste mannen hebben 1 mening een rok is voor vrouw en een broek voor mannen EN VROUWEN dat is dus een éénzijdig beeld een vrouw mag gewoon alles.
Mannen stel je komt thuis je moet naar een vergadering je wilt dat mooie pak aan wat je pas gekocht en je kijkt in de kast en WEG PAK je vrouw komt binnen met jou pak aan vol parfum en nog meer luchtje wat doe jij dan wat ik zou doe dan ik zou van haar een mantelpakje aan trekken en zo naar die vergadering gaan en als ze zou vragen waarom ik dat mantelpakje aan zou hebbeb dan zou ik zeggen mijn vrouw heeft mijn pak dus dan doe ik haar mantelpakje maar aan opgelost toch.
Over het algemeen moeten de mensen tolranter worden ,van vrouwen krijg ik toch wel goede reactie's en veel tips hoe ik moet bukken en hoe ik moet gaan zitten ook tips hoe in en uit een auto stapt als je een beetje een korte rok draagt dus mannen kom op probeer het eens

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
(Sorry, ik liet me even gaan. :oops: )

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 22 okt 2003 21:56

even wat opmerkingen, vergelijking met broeken voor vrouwen gaat niet helemaal op

-Vrouwen willen zelf broeken dragen, mannen blijkbaar niet, aan reacties te zien
-Broeken hebben praktisch nut, rokken niet
-Vrouwen willen geen herenpantalons dragen. Zij willen gewoon vrouwenkleding dragen. Het zou dus nog een ander verhaal zijn als je het niet over 'rokken uit de kast van de vrouw' had

Ik vraag me sterk af wat het nut is van mannen die broeken gaan dragen. Is het om meer dan alleen om vrijheid te voelen dat iedereen alles kan wat anderen ook kunnen?
"That's noise!" some shrieked.

"That's life," Cage shrugged.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 okt 2003 06:37

lizzz schreef:

Ik vraag me sterk af wat het nut is van mannen die broeken gaan dragen. Is het om meer dan alleen om vrijheid te voelen dat iedereen alles kan wat anderen ook kunnen?

eh doen ze dat niet altijd al... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dat is heel normaal... kweet niet waar jij woont :wink: :wink: :wink: :wink:

joepie

Berichtdoor joepie » 23 okt 2003 07:20

Waarom mannen geen rokken dragen? Omdat ze daar gewoon niet voor geschapen zijn. Denk alleen maar eens aan die haren op de benen, en zoals je zelf al aangeeft, mannen moeten tips krijgen hoe te gaan lopen, zitten enz.
Ik krijg sterk het idee dat het jou niet te doen is om mannen rokken, maar om mannen die zich graag gedragen als waren ze vrouw. Dus het dragen van vrouwen kleding en lopen en zitten als een vrouw.
Nu dat is dus iets geheel anders dan dat er ook rokken voor mannen zouden komen.
Wees nu maar gewoon man en gedraag je ook als man. En als je daarbij een rok wil dragen die voor mannen is, best.
Maar ga je niet als vrouw kleden en gedragen terwijl je man bent.

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 23 okt 2003 11:04

trijntjejohanna schreef:
lizzz schreef:

eh doen ze dat niet altijd al... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: dat is heel normaal... kweet niet waar jij woont :wink: :wink: :wink: :wink:

qua kleding blijkbaar nog niet :wink:

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 23 okt 2003 11:14

Mannen in een rok?? :mrgreen: Ik lag me rot.

meer een slow chat thema :wink:
Iedereen is gek behalve jij

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 okt 2003 11:18

hijwel schreef:
Ikke21 schreef:Zulke plaatjes geven alleen aan, hoe het altijd geweest is en hoe een vrouw te herkennen zou zijn...dat jij in een broek loopt zal mij een zorg wezen, al trek je er 4 aan :mrgreen:

Maar een man in een rok is toch belachelijk, zie jij je vader al in een rok lopen of je vriend??

Sorry hoor maar ik ga jou toch ook niet uitlachen als jij in een geruitte rokje loopt?

Mischien kan je het er wel niet mee eens zijn, maar laat iedereen wel in zijn waarde.

Heb ik iemand uitgelachen dan? hmm ik weet van niks en ik laat deze man in zn waarde, maar jij kan mij niet vertellen, dat als jij een man in een rok ziet lopen, niet moet lachen en hem voor gek verklaar!!

Waarschijnlijk droegen mannen in die tijd gewaden die wij nu als lange jurken zouden aanduiden en de pantalon voor vrouwen was onbekend. Waar het in werkelijkheid om gaat is dat mannen zich niet als vrouwen mogen verkleden en vrouwen niet als mannen. Dat gebeurde namelijk in het kader van ontucht rond de afgodstempels. Hier ligt dan ook de blijvende actualiteit van het verbod. Het is een verbod van travestie.

Een stukje waar Surfer het over had~!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 okt 2003 11:28

lizzz schreef:
trijntjejohanna schreef:
lizzz schreef:

qua kleding blijkbaar nog niet :wink:

ik bedoel mannen dragen toch altijd broeken... ik dacht dat jij bedoelde rokken of niet dan :mrgreen: :wink:

lizzz
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor lizzz » 23 okt 2003 11:38

ehm ja, eigenlijk wel :D

Maar ik zit even te bedenken, monniken dragen eigenlijk ook rokken... Dat staat toch niet verkeerd (al moeten ze niet met pantys en high heels etc gaan lopen)

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 23 okt 2003 16:45

lizzz schreef:ehm ja, eigenlijk wel :D

Maar ik zit even te bedenken, monniken dragen eigenlijk ook rokken... Dat staat toch niet verkeerd (al moeten ze niet met pantys en high heels etc gaan lopen)

ummmm ik houd het toch nog maar ff op mijn gerafelde spijkerbroekAfbeelding
Iedereen is gek behalve jij

joris

Berichtdoor joris » 23 okt 2003 17:01

toch shit dat Eva en Adam gezondigd hebben, anders hadden we nog lekker in ons nakie kunnen rondhuppen!!!!! GEen gezeur over kleren en helemaal nie over rokken!!!!!!

Echt wel kans gemist!

Terug naar “Archief”