hijwel schreef:Ikke21 schreef:Zulke plaatjes geven alleen aan, hoe het altijd geweest is en hoe een vrouw te herkennen zou zijn...dat jij in een broek loopt zal mij een zorg wezen, al trek je er 4 aan
Maar een man in een rok is toch belachelijk, zie jij je vader al in een rok lopen of je vriend??
Sorry hoor maar ik ga jou toch ook niet uitlachen als jij in een geruitte rokje loopt?
Mischien kan je het er wel niet mee eens zijn, maar laat iedereen wel in zijn waarde.
Heb ik iemand uitgelachen dan? hmm ik weet van niks en ik laat deze man in zn waarde, maar jij kan mij niet vertellen, dat als jij een man in een rok ziet lopen, niet moet lachen en hem voor gek verklaar!!
Waarschijnlijk droegen mannen in die tijd gewaden die wij nu als lange jurken zouden aanduiden en de pantalon voor vrouwen was onbekend. Waar het in werkelijkheid om gaat is dat mannen zich niet als vrouwen mogen verkleden en vrouwen niet als mannen. Dat gebeurde namelijk in het kader van ontucht rond de afgodstempels. Hier ligt dan ook de blijvende actualiteit van het verbod. Het is een verbod van travestie.
Een stukje waar Surfer het over had~!!!