Moderator: Moderafo's
WAT ZIJN BLOESEM REMEDIES
Bloesem Remedies, een zeer verfijnde natuur-geneeswijze, gemaakt van de bloesems van wilde of biologisch geteelde planten, bomen of struiken. De remedies worden gebruikt voor gemoedsgesteldheden of emoties die uit evenwicht zijn geraakt. Zo zal b.v. een voortdurende angst de levens-kracht en vitaliteit van de persoon aantasten. Bloesem remedies zijn katalysators, die ons helpen met het verkrijgen van inzicht in ons bewustzijn. Zo is b.v. een angst, geen angst, maar het ontbreken van moed. De bloesem remedies duwen niet de angst weg maar helpen ons de weg te wijzen en het inzicht te geven hoe men zijn/-haar moed weer kan ontwikkelen. Nadat men het evenwicht van de geest weer in balans heeft gebracht kan eventueel ook het lichaam zichzelf weer op natuurlijke wijze herstellen.
Kaveck schreef:Hoi!
Omdat ik het allemaal een beetje vaag vind, kwam ik op het idee om hiet hier eens te vragen...
Mn zoontje van bijna 2 is veel ziek geweest en kiss syndr gehad. Vorige week was hij hard gevallen en moest weer terug bij de osteopaat. Ik heb hele goede ervaringen bij deze behandelmanier en vind het ook echt te aanvaarden (geen vage of rare dingen).
Maar omdat mn zoontje door zn slechte start en gevoeligheid niet lekker in zn vel zit, adviseerde ze me te gaan naar een natuurgeneeskundige praktijk. Prima, ik heb niks tegen homeopathie.
Maar dit was geen homeopathie (gaf ze zelf toe), maar gaat uit van energievelden. Ze deed eerst een test en daarna maakte ze een potje druppels voor hem klaar. Hij had vooral last van omgevingsstress.
Ik las de beschrijvingen en ben op internet gaan zoeken hierover, maar ik vind het allemaal errrrug vaag! Ik vroeg ook aan haar hoe ze te werk gingen... In de druppels zit absoluut geen plant, maar de plant ligt een poosje in een soort water en daar zit dan de levenskracht van die plant in... De plant zelf dus niet (dit in tegenstelling tot de normale homeopathische druppels). Op internet zag ik ook telkens verband met bachbloesem en wicca enz.
Ik geef de druppels niet (maar bij de osteopaat heeft hij ze toen wel gehad, omdat hij zo overstuur was. Ik wist toen absoluut niet wat het was). Wie heeft hier meer ervaring mee?
Hoe moet ik hier mee omgaan??
Karin
L'être extraterrestre schreef:Ik weet dat het niet echt bewezen is, maar hoe verklaar jij dan dat Bachbloesemtherapie bij paarden toch echt werkt?
Het uiteindelijke geboortemoment van de remedie is het moment, wanneer het water waar de bloemen in hebben gelegen, bij de cognac komt. Dit is het moment van geboorte van de bloesemremedie en daar kun je een geboortehoroscoop van maken. Eén dag verschil in het maakproces kan een totaal andere horoscoop geven, de basispatronen zijn vaak wel dezelfde, maar de diepere lijnen en verbindingen kunnen totaal anders zijn. In het maakproces zullen ook je intenties tot uitdrukking komen. Ben je nog aan het onderzoeken en sta je open voor nieuwe manieren en ideeën, dan komt dit ook tot uitdrukking in de remedies en deze remedies zullen dan ook dit zoekende karakter bij zich dragen. Zo zullen remedies, die gemaakt zijn vanuit onderzoek, een meer open karakter hebben en zullen ze, wanneer je deze gaat gebruiken in je geest zich ook op deze manier manifesteren. Ze zijn gemakkelijker toegankelijk voor de nieuwe ontwikkelingen van jezelf, en helpen je te onderzoeken en te openen voor het nieuwe.
Bram Zaalberg werkt vanaf 1979 met bloesemremedies. In Horst is de tuin met planten waar veel van zijn bloesemremedies worden gemaakt. Hij probeert daarbij zoveel mogelijk samen te werken met deva’s, dit zijn de plantenwezens. Hieruit is een nieuwe manier van prepareren ontstaan: het ombuigen van de bloem in water. Op deze manier behoudt de bloem haar oorspronkelijke kracht en wordt de werking van de bloesemremedie verdiept en versterkt.
De remedies gemaakt van paddestoelen werken op diepe niet verwerkte en vergeten emoties.
De Bloesem Remedies Nederland bezitten een grote zuiverheid en zijn zeer krachtig in hun werking.
Voor meer info verwijs ik u graag naar het boek ”Spiegel je met Bloesem Remedies.”
L'être extraterrestre schreef:Hierbij word er vanuit gegaan dat planten een wezen hebben. Gevoel. Ik noem dat occult, maar ben er wat kortzichtig in misschien.
L'être extraterrestre schreef:@Roodkapje, ik zei niet dat het genezend werkt. Bij paarden word het vooral rustgevend gebruikt. Dus, en word een concentraat van een plant gebruikt om de rustgevende werking. En het werkt. Niet omdat ze willen dat het werkt, want ook hun eigenaren gebruiken het soms en merken verschil.
Overigens, hoe sta je tegenover kamille- en venkelthee? Beide rustgevend, ontspannend...
Roodkapje schreef:Als iets echt werkt kun je aanwijzen waarom het echt werkt (namelijk doordat je weet wat de stof doet). Verder dan wat New Age-achtig geleuter komen de mensen van Bachbloesem niet. Ze hebben het over het in balans brengen van emoties, maar leggen niet uit hoe dat precies in z'n werk gaan. Er is een therapie, maar er zit geen deugdelijke theorie achter. Hoe wil je zo'n therapie werkend krijgen als de theorethische basis bagger is?
Aragorn schreef:Roodkapje schreef:Als iets echt werkt kun je aanwijzen waarom het echt werkt (namelijk doordat je weet wat de stof doet). Verder dan wat New Age-achtig geleuter komen de mensen van Bachbloesem niet. Ze hebben het over het in balans brengen van emoties, maar leggen niet uit hoe dat precies in z'n werk gaan. Er is een therapie, maar er zit geen deugdelijke theorie achter. Hoe wil je zo'n therapie werkend krijgen als de theorethische basis bagger is?
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Vaak komt de theoretische basis pas achteraf - nadat men ontdekt heeft dat het werkt, zoals bijvoorbeeld bij de ontdekking van peniciline.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten