Gezocht: Het Koninkrijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 23 okt 2003 13:25

Is er hier mischien iemand die mij de weg naar het koninkrijk aan kan wijzen? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek ernaar. Het word zovaak gezegt: "Zoek eerst het koninkrijk". Maar wat moet ik mij daarbij voorstellen? Wat kan ik daar vinden en hoe weet ik dat ik het gevonden heb :?:
Afbeelding

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Tirreg » 23 okt 2003 13:28

lees de bijbel, afgelopen catechesatieles is er bij ons nog verteld, de bijbel is met eerbied gesproken een soort handleiding om zalig te worden. daarin staat de weg ter zaligheid.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 okt 2003 13:28

de zaligheid/ je bekering of hoe je het ook noemen wilt, want dat is de enige manier om in het koninkrijk te komen
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 23 okt 2003 13:39

Het koninkrijk is niet te vinden op de aarde, daarmee wordt toch de hemel bedoeld?! Als wij dus wederomgeboren/bekeerd zijn, komen wij ook in het koninkrijk van God!! Dus zoek de dingen van God, voordat het te laat is.

joris

Re: Gezocht: Het Koninkrijk

Berichtdoor joris » 23 okt 2003 14:48

everlastingman schreef:Is er hier mischien iemand die mij de weg naar het koninkrijk aan kan wijzen? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek ernaar. Het word zovaak gezegt: "Zoek eerst het koninkrijk". Maar wat moet ik mij daarbij voorstellen? Wat kan ik daar vinden en hoe weet ik dat ik het gevonden heb :?:
Is niet zo moeilijk! tOF dat je zoeken wilt!

Waar rook is is vuur.

waar een koninkrijk is, is een koning!!!!

aanwijzing 1: zoek die koning!

Tirreg
Mineur
Mineur
Contacteer:

Re: Gezocht: Het Koninkrijk

Berichtdoor Tirreg » 23 okt 2003 14:49

joris schreef:
everlastingman schreef:Is er hier mischien iemand die mij de weg naar het koninkrijk aan kan wijzen? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek ernaar. Het word zovaak gezegt: "Zoek eerst het koninkrijk". Maar wat moet ik mij daarbij voorstellen? Wat kan ik daar vinden en hoe weet ik dat ik het gevonden heb :?:
Is niet zo moeilijk! tOF dat je zoeken wilt!

Waar rook is is vuur.

waar een koninkrijk is, is een koning!!!!

aanwijzing 1: zoek die koning!

aanvulling: in de bijbel.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 okt 2003 14:55

Er staan ook hints in de zaligsprekingen:

Mattheüs 5:3 Zalig zijn de armen van geest; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.
Mattheüs 5:4 Zalig zijn die treuren; want zij zullen vertroost worden.
Mattheüs 5:5 Zalig zijn de zachtmoedigen; want zij zullen het aardrijk beerven.
Mattheüs 5:6 Zalig zijn die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid; want zij zullen verzadigd worden.
Mattheüs 5:7 Zalig zijn de barmhartigen; want hun zal barmhartigheid geschieden.
Mattheüs 5:8 Zalig zijn de reinen van hart; want zij zullen God zien.
Mattheüs 5:9 Zalig zijn de vreedzamen; want zij zullen Gods kinderen genaamd worden.
Mattheüs 5:10 Zalig zijn die vervolgd worden om der gerechtigheid wil; want hunner is het Koninkrijk der hemelen.

Let op het volgende: er staat niet zalig WORDEN, maar zalig ZIJN zij...

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 23 okt 2003 16:11

Ikke21 schreef:Het koninkrijk is niet te vinden op de aarde, daarmee wordt toch de hemel bedoeld?

Er word op meerdere plaatsen in de bijbel gesproken over het Koninkrijk der hemelen. Jezus zegt bijvoorbeeld tegen zijn dicipelen dat het voor hen niet verborgen is, ergens anders zegt Jezus dat het koninkrijk in ons is. Wat moet ik mij daarbij voorstellen?
Afbeelding

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 23 okt 2003 16:58

Het antwoord staat hierboven. Als je de gerechtigheid zoekt, barmhartig bent, vreedzaam, dan is het koninkrijk van God in je.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Koninkrijk der hemelen

Berichtdoor Taytelbaum » 23 okt 2003 21:29

In de Miesjna, traktaat B'rachoth 2:2,5 (2e eeuw, eindredactie J'hoeda HaNasi) ook bekend "Malchoeth Sjamajjiem".
Eerst moeten we naar de term hemelen kijken:
We komen in T'NaCH de termen: A. Hemel. B. Hemelen. C. Hemel der Hemelen., tegen.
Ze worden geillustreerd door de Misjkan (= Tabernakel) en de Hechal (Tempel). Hier waren drie grote ruimten: Voorhof; Heilige en Heilige der Heiligen.
De hemel wordt voorgesteld door het heilige en de hemel der hemelen door het heilige der heiligen. Hier stond de Aron (Ark) met de tafelen en K'roeviem (Cherubs). Daar troonde G-d. Wie is de Koning? Is Hij het niet?
Het Koninkrijk der hemelen kon alleen betreden worden door de Engelen (hemel)/priesters (beeld op aarde).
Nu Jesjoea de weg voor ons bereid heeft om priesters te worden (niet in de orde van Ahharron en zonen, maar als in de geest, in de hemelen, in het hemelse heiligdom), kunnen wij, wanneer wij gehoorzaam zijn aan de weg in het priesterschap en de wijding daarin, intreden in MALCHOETH HASJAMMAJJIEM - het Koninkrijk der Hemelen.

Sam

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 okt 2003 12:24

Ikke21 schreef:Het koninkrijk is niet te vinden op de aarde, daarmee wordt toch de hemel bedoeld?! Als wij dus wederomgeboren/bekeerd zijn, komen wij ook in het koninkrijk van God!! Dus zoek de dingen van God, voordat het te laat is.

Volgens mij begint het hier beneden al. Maar hier slechts ten dele, want hier heb je altijd nog te strijden met de oude mens.

joris

Berichtdoor joris » 24 okt 2003 12:26

he tkoninkrijk is daar waar de Koning regeert. Dus hopelijk in jouw hart.

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 24 okt 2003 12:33

TheKeimpe schreef:
Ikke21 schreef:Het koninkrijk is niet te vinden op de aarde, daarmee wordt toch de hemel bedoeld?! Als wij dus wederomgeboren/bekeerd zijn, komen wij ook in het koninkrijk van God!! Dus zoek de dingen van God, voordat het te laat is.

Volgens mij begint het hier beneden al. Maar hier slechts ten dele, want hier heb je altijd nog te strijden met de oude mens.

dat ben ik met je eens ja, maar het konkinkrijk is op aarde niet zoals het echt koninkrijk bij God is.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 okt 2003 13:53

Ikke21 schreef:
TheKeimpe schreef:

dat ben ik met je eens ja, maar het konkinkrijk is op aarde niet zoals het echt koninkrijk bij God is.

hmm, soms al wel een beetje denk ik, maar dan ben je meestal niet echt in aardse sferen.

Terug naar “Archief”