L'être extraterrestre schreef:Boekenlezer schreef:...(Uiteraard wel tot een bepaalde grens.)...
...Maar blijkbaar vind jij dat je alles mag zeggen. ...
Iets beter lezen graag. Dat vind ik dus helemaal niet.
Moderator: Moderafo's
L'être extraterrestre schreef:Boekenlezer schreef:...(Uiteraard wel tot een bepaalde grens.)...
Nee, jij vind dat je mensen mag afkeuren op een respectloze manier die tegen Gods geboden indruist.Boekenlezer schreef:L'être extraterrestre schreef:Boekenlezer schreef:...(Uiteraard wel tot een bepaalde grens.)...
L'être extraterrestre schreef:Nee, jij vind dat je mensen mag afkeuren op een respectloze manier die tegen Gods geboden indruist.Boekenlezer schreef:L'être extraterrestre schreef:Boekenlezer schreef:...(Uiteraard wel tot een bepaalde grens.)...
Dit is offtopic.
Harm-J schreef:Eerlijkheids halve geef ik toe, dat ik ook best wat angst heb voor mensen die omgebouwd
zijn. Veroordelen wil ik ze niet. Volgens mij gaat er aan een verbouwing (raar woord
eigenlijk) een wereld van psyghische ellende aan vooraf.
Boekenlezer schreef:k geloof echt niet dat de hersens van een verbouwde man vrouwelijk functioneren, om eens een voorbeeld te noemen. (Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen!!
MissF schreef:Ooit was er bij Jong (van de EO) een 'meisje' in de uitzending, die ook als jongetje geboren was. Ik kon me zo goed indenken, na haar verhaal te hebben gehoord, dat ze zich als meisje is gaan kleden. En zij heeft zich verder nog niet om laten bouwen, daar was ze nog te jong voor.
Maar stel je toch eens voor dat jij je jongen voelt en je hebt een vrouwenlichaam...Dat lijkt mij iets vreselijks! En dan zeggen dat je de 'pech' hebt dat je die last op je schouders hebt gekregen en je er mee moet leren leven want'het gaat tegen Gods geboden in' vind ik erg hard. (niet dat dat nu hier gezegd wordt, ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar helaas zijn er mensen in deze samenleving die dit wel zeggen).
Ik denk dat het goed is om verder te kijken dan alleen het theoretische. Er zit een mens achter dit lichaam.
Ik weet niet of ik het goed zou keuren of niet als iemand zich om laat bouwen, ik denk dat ook dit een vreselijk gevolg is van onze afkeer van God. Maar ik zou niet durven zeggen: jij hebt dit gekregen, draag dit kruis tot je dood. Ik denk dat ik toch meer neig naar de kant van het verbouwen...
Als ik me niet zou kunnen verplaatsen, zou ik niet eens de moeite nemen om te zeggen dat mensen die in zo'n situatie zitten het heel moeilijk heben, maar dan zou ik zeggen: dat is hun probleem, het mag gewoon niet, klaar.Denkertje21 schreef:Natuurlijk is het eng. Maar dat i zo met all dingen die je niet kan bevatten. In deze hele discussie merk ik dat mensen zich gewoon niet kunnen verplaatsen in mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren.
En ja hoor... Gooi er gewoon wat teksten over heen die nergens op slaan en je bent er weer uit!!!
Lekker makkelijk!
Boekenlezer schreef:In een situatie waarin zo'n persoon zichtbaar aanwezig is, zal ik de dingen die ik gezegd heb niet zo snel zeggen. Maar zo'n plek als hier beleef ik als een heel wat algemenere plaats, waar uitspraken van eigen gedachten niet verboden zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten