Geslachtsverandering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2007 22:49

L'être extraterrestre schreef:
Boekenlezer schreef:...(Uiteraard wel tot een bepaalde grens.)...

...Maar blijkbaar vind jij dat je alles mag zeggen. ...

Iets beter lezen graag. Dat vind ik dus helemaal niet.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 12 jan 2007 22:51

Boekenlezer schreef:

Nee, jij vind dat je mensen mag afkeuren op een respectloze manier die tegen Gods geboden indruist.

Dit is offtopic.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 12 jan 2007 22:55

Boekenlezer schreef:

Nee, jij vind dat je mensen mag afkeuren op een respectloze manier die tegen Gods geboden indruist.

Dit is offtopic.

Onzin! Schuif me geen dingen in de schoenen waar ik me totaal niet in herken!! :x
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 jan 2007 22:56

Waar ik ook dan wel eens een mening van Boekenlezer over wil horen is over de aan-
gehaalde term hermafrodiet door Agagorn die mij goed aan het denken zette daarmee.

Dit vooral omdat de mening(en) van Boekenlezer mij ook wel wat irriteerde, niet de
woorden hij gebruikt...(dat kan ik veel beter :puh: ) maar het "vooroordeel" dat mensen en
ook Boekenlezer zo snel op tafel (lees forum) gooit. Zo ook over Kelly...nu is Kelly
wel een geval apart... Toch zijn er ook vele omgebouwde aziatishe mensen waarvan
ik zeker weet dat iemand het absoluut niet aan hun kan zien.

Dat je het ergens niet mee eens bent, grondslag op grondslag van de bijbel of wat
dan ok, veroordelen is geen liefde tonen aan je naaste.!

Eerlijkheids halve geef ik toe, dat ik ook best wat angst heb voor mensen die omgebouwd
zijn. Veroordelen wil ik ze niet. Volgens mij gaat er aan een verbouwing (raar woord
eigenlijk) een wereld van psyghische ellende aan vooraf.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 jan 2007 23:47

Natuurlijk is het eng. Maar dat i zo met all dingen die je niet kan bevatten. In deze hele discussie merk ik dat mensen zich gewoon niet kunnen verplaatsen in mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren.

En ja hoor... Gooi er gewoon wat teksten over heen die nergens op slaan en je bent er weer uit!!!

Lekker makkelijk!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 jan 2007 23:55

Harm-J schreef:Eerlijkheids halve geef ik toe, dat ik ook best wat angst heb voor mensen die omgebouwd
zijn. Veroordelen wil ik ze niet. Volgens mij gaat er aan een verbouwing (raar woord
eigenlijk) een wereld van psyghische ellende aan vooraf.

Daar is zeker weten heel veel ellende aan voor af gegaan, en blijft ook deels wel bestaan, denk ik.
Zelf kan ik me niet in denken hoe zoiets zou zijn, maar veroordelen, nee dat is nooit juist.
'k Ben niet bang om zo iemand tegen te komen, dat heb ik vroeger in m'n werk wel meegemaakt, het lastige vind ik wel, dat de stem meestal niet klopt, dan krijg je echt de neiging om in de lach te schieten, dat kun je natuurlijk niet maken.

Jullie hebben het steeds over ombouwen/verbouwen, is daar geen ander woord voor te bedenken, dit klinkt zo koud zakelijk alsof het om een ding gaat, in plaats van om een mens :wink:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 12 jan 2007 23:59

Transeksueel maar doen dan.... ?
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 13 jan 2007 00:05

L'être extraterrestre schreef:God heeft dat jou gegeven, en om dat zo ontzettend rigoreus te veranderen vind ik tegen Gods wil ingaan.

Waarom heeft God hem/haar dan niet het juiste lichaam gegeven???

Atheist1984

Re: Geslachtsverandering

Berichtdoor Atheist1984 » 13 jan 2007 00:11

Boekenlezer schreef:k geloof echt niet dat de hersens van een verbouwde man vrouwelijk functioneren, om eens een voorbeeld te noemen. (Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen!!

Dat is expirimenteel aangetoond. Daar gaat je hypothese. Maar ja, jij zegt waarschijnlijk hierna. Maar ik geloof het. Einde filosofie.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 13 jan 2007 00:12

Denkertje21 schreef:En ja hoor... Gooi er gewoon wat teksten over heen die nergens op slaan en je bent er weer uit!!!

Lekker makkelijk!

Welkom in de wereld van religie.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jan 2007 00:15

Ooit was er bij Jong (van de EO) een 'meisje' in de uitzending, die ook als jongetje geboren was. Ik kon me zo goed indenken, na haar verhaal te hebben gehoord, dat ze zich als meisje is gaan kleden. En zij heeft zich verder nog niet om laten bouwen, daar was ze nog te jong voor.
Maar stel je toch eens voor dat jij je jongen voelt en je hebt een vrouwenlichaam...Dat lijkt mij iets vreselijks! En dan zeggen dat je de 'pech' hebt dat je die last op je schouders hebt gekregen en je er mee moet leren leven want'het gaat tegen Gods geboden in' vind ik erg hard. (niet dat dat nu hier gezegd wordt, ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar helaas zijn er mensen in deze samenleving die dit wel zeggen).
Ik denk dat het goed is om verder te kijken dan alleen het theoretische. Er zit een mens achter dit lichaam.
Ik weet niet of ik het goed zou keuren of niet als iemand zich om laat bouwen, ik denk dat ook dit een vreselijk gevolg is van onze afkeer van God. Maar ik zou niet durven zeggen: jij hebt dit gekregen, draag dit kruis tot je dood. Ik denk dat ik toch meer neig naar de kant van het verbouwen...
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 13 jan 2007 00:21

MissF schreef:Ooit was er bij Jong (van de EO) een 'meisje' in de uitzending, die ook als jongetje geboren was. Ik kon me zo goed indenken, na haar verhaal te hebben gehoord, dat ze zich als meisje is gaan kleden. En zij heeft zich verder nog niet om laten bouwen, daar was ze nog te jong voor.

http://i5.photobucket.com/albums/y196/bart1984/FotoboekJongAchterdeschermen.jpg

Het waren er 2 geloof ik. Jong heette dat programma. Met een beetje mazzel kan je het nog streamen via de site van de EO.

[/edit]

Ik kan hem helaas niet meer vinden :cry:

Maar stel je toch eens voor dat jij je jongen voelt en je hebt een vrouwenlichaam...Dat lijkt mij iets vreselijks! En dan zeggen dat je de 'pech' hebt dat je die last op je schouders hebt gekregen en je er mee moet leren leven want'het gaat tegen Gods geboden in' vind ik erg hard. (niet dat dat nu hier gezegd wordt, ik heb het niet helemaal doorgelezen, maar helaas zijn er mensen in deze samenleving die dit wel zeggen).

De volgende vraag kan je stellen. Waarom heb ik wel het juiste lichaam gekregen en een ander niet?? Lekker eerlijk :?

Ik denk dat het goed is om verder te kijken dan alleen het theoretische. Er zit een mens achter dit lichaam.

:?:

Ik weet niet of ik het goed zou keuren of niet als iemand zich om laat bouwen, ik denk dat ook dit een vreselijk gevolg is van onze afkeer van God. Maar ik zou niet durven zeggen: jij hebt dit gekregen, draag dit kruis tot je dood. Ik denk dat ik toch meer neig naar de kant van het verbouwen...

|:)|

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 13 jan 2007 08:29

Denkertje21 schreef:Natuurlijk is het eng. Maar dat i zo met all dingen die je niet kan bevatten. In deze hele discussie merk ik dat mensen zich gewoon niet kunnen verplaatsen in mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren.

En ja hoor... Gooi er gewoon wat teksten over heen die nergens op slaan en je bent er weer uit!!!

Lekker makkelijk!
Als ik me niet zou kunnen verplaatsen, zou ik niet eens de moeite nemen om te zeggen dat mensen die in zo'n situatie zitten het heel moeilijk heben, maar dan zou ik zeggen: dat is hun probleem, het mag gewoon niet, klaar.

Wat betreft Bijbeltekst gooien, ik geef een mening, en die onderbouw ik. Dat is niet met Bijbelteksten gooien.

Nogmaals, ik zit zelf niet in zo'n situatie, ik vind het echt heel erg voor die mensen, en ik begrijp het ook niet. Net zo min als ik de kwestiehomoseksualiteit niet begrijp. God zegt in de Bijbel: Het mag niet, en vervolgens worden er wel zulke mensen geboren, en daar kunnen ze niets aan doen?!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 jan 2007 08:38

Boekenlezer schreef:In een situatie waarin zo'n persoon zichtbaar aanwezig is, zal ik de dingen die ik gezegd heb niet zo snel zeggen. Maar zo'n plek als hier beleef ik als een heel wat algemenere plaats, waar uitspraken van eigen gedachten niet verboden zijn.

Je weet natuurlijk nooit wie hier allemaal meeleest. EN buiten dat, vreemd is het wel een beetje natuurlijk. Hoef je ineens geen rekening met die ander meer te houden alleen maar omdat hij/zij niet meer fysiek/virtueel in dezelfde ruimte is? Ik vind van niet. Dat je moeite hebt met haar keuze, dat kan ik me natuurlijk wel indenken, maar dan ga je met haar openlijk in gesprek lijkt me. Dat is beter dan je eigenlijke mening hier ventileren.

Het is echt een goede oefening om eens een dag alleen te praten over mensen die bij je in dezelfde ruimte zijn. Dan merk je pas hoe snel wij mensen geneigd zijn tot roddelen. (ik kan je voorspellen, dat wordt een dagje waarin weinig zal worden gezegd).

Verder is de vraag natuurlijk wat het geslacht van een persoon bepaalt. Ik geloof de hersenen. Als je dus vrouwelijke hersenen hebt in een mannelijk lichaam, of vice versa, dan geeft dat een onvoorstelbare hoeveelheid psychisch leed. Je zou eigenlijk moeten vieren dat we tegenwoordig techniek hebben om voor die mensen dat leed te verzachten.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 13 jan 2007 08:41

@Etre: Mannen mogen geen vrouwenkleding dragen en volgens jou andersom ook. Daar wil ik net als Aragon ook wel even de Bijbelplaats van zien, maar goed. Volg jij al die andere regeltjes van het OT ook? Dus geen kleding van 2 stoffen en altijd kwastjes aan de hoekjes? Het is natuurlijk niet eerlijk die regeltjes te gebruiken als stok om mee te slaan als je ze zelf ook niet allemaal netjes naleeft.

Terug naar “Archief”