Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Tja, dat kan tegenwoordig dus ook: jezelf laten verbouwen, tot iets, wat moet lijken op het andere geslacht.
Uiteraard is dat maar in beperkte mate mogelijk. Dat merk je aan alles, als je zo iemand in het echt tegen komt. Ik geloof echt niet dat de hersens van een verbouwde man vrouwelijk functioneren, om eens een voorbeeld te noemen.
L'être extraterrestre schreef:Mannen zullen geen vrouwenkleding dragen, en mannen mogen geen gemeenschap hebben met mannen. Uiteraard is het ook andersom zo.
Dat betekend dus dat je ook jezelf niet mag verbouwen.
God heeft dat jou gegeven, en om dat zo ontzettend rigoreus te veranderen vind ik tegen Gods wil ingaan.
Volgens mij staat dat ook in die Bijbeltekst.Aragorn schreef:Jij doet nogal wat dubieuze aannames en gevolgtrekkingen in één post..L'être extraterrestre schreef:Mannen zullen geen vrouwenkleding dragen, en mannen mogen geen gemeenschap hebben met mannen. Uiteraard is het ook andersom zo.
Hoezo 'uiteraard'?
Omdat, als je jezelf verbouwd, ga je in kleding van het andere geslacht lopen. Uiterlijk mag je lichaam dan veranderd zijn, de structuur van je DNA is nog steeds hetzelfde zoals je bent geboren. Wat dat betreft ben je dus nog het geslacht wat je voor de ingrepen was.Dat betekend dus dat je ook jezelf niet mag verbouwen.
Waarom 'dus'?
Ik baseer mijn uitspraken op de Bijbel, de manier waardoor God tot ons praat.God heeft dat jou gegeven, en om dat zo ontzettend rigoreus te veranderen vind ik tegen Gods wil ingaan.
Jíj vindt dat het tegen Gods wil ingaat.. en als God daar nu anders over denkt?
Aragorn schreef:Jij doet nogal wat dubieuze aannames en gevolgtrekkingen in één post..
L'être extraterrestre schreef:Maar. Die mensen hebben echt een psychisch probleem wat niet zomaar op te lossen is met gesprekken, dus wat dan?
Boekenlezer schreef:Als je, zoals ik, de ene keer hier werkt, en de andere keer daar, kom je allerlei mensen tegen. Zo is er op de plaats waar ik nu werk, iemand die zich van man tot 'vrouw' heeft laten ombouwen. Ik zet het maar opzettelijk even tussen aanhalingstekens, want een echte vrouw vind ik die persoon absoluut niet. Als ik de stem hoor, hoor ik toch echt een mannenstem.
In het begin vond ik het heel vreemd om met zo iemand van doen te hebben. Ik had echt zoiets van: 'ik weet niet hoe ik zo iemand aan moet kijken.' Maar nu stoor ik me er niet meer zo aan. Alleen zijn de verwarrende effecten wel eens wat vreemd. Als ik niet naar de persoon kijk, en ik hoor hem spreken, zegt mijn gevoel: 'een man.' (En terecht, want dat is die ook.) Maar in het uiterlijk heeft die persoon sommige vrouwelijke kenmerken, als gevolg van de verbouwing.
Tja, dat kan tegenwoordig dus ook: jezelf laten verbouwen, tot iets, wat moet lijken op het andere geslacht.
Uiteraard is dat maar in beperkte mate mogelijk. Dat merk je aan alles, als je zo iemand in het echt tegen komt. Ik geloof echt niet dat de hersens van een verbouwde man vrouwelijk functioneren, om eens een voorbeeld te noemen. (Probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen!! uhhh ) Of neem het haar: echt mannenhaar. En de stem heb ik al genoemd. Kortom: een man die zich bewust heeft laten verminken, een eunuch. Zo zie ik die persoon.
Ik zou er werkelijk niet aan moeten denken om mijzelf zoiets gruwelijks aan te doen! Brrr, afschuwelijk!
Gisteren zag ik in een advertentie van de ziektenkostenverzekering Pro Life, dat geslachtsverandering in één adem werd genoemd met abortus en euthanasie, als medische ingrepen die die verzekering niet vergoedt, en waarvoor je dan dus ook niet hoeft te betalen. Uit principiële overwegingen.
Hoe denkt men hier over geslachtsverandering?
Hippieblijhoofd schreef:Ik vind trouwens dat je niet echt met respect over deze mensen spreekt. Als je niet weet wat het inhoud om, wanneer je je vrouw voelt, in een mannenlichaam te zitten - of andersom - kun je ook niet weten wat iemand drijft tot zo'n operatie. En om iemand dan 'eunuch' te noemen en het 'brr, afschuwelijk' en te spreken van 'zoiets gruwelijks' vind ik niet kunnen. Waarschijnlijk hebben degenen die zich hebben laten ombouwen al kritiek genoeg, en worden ze genoeg bespot en uitgelachen.
L'être extraterrestre schreef:Volgens mij staat dat ook in die Bijbeltekst.Aragorn schreef:Jij doet nogal wat dubieuze aannames en gevolgtrekkingen in één post..L'être extraterrestre schreef:Mannen zullen geen vrouwenkleding dragen, en mannen mogen geen gemeenschap hebben met mannen. Uiteraard is het ook andersom zo.
Hoezo 'uiteraard'?
Omdat, als je jezelf verbouwd, ga je in kleding van het andere geslacht lopen. Uiterlijk mag je lichaam dan veranderd zijn, de structuur van je DNA is nog steeds hetzelfde zoals je bent geboren. Wat dat betreft ben je dus nog het geslacht wat je voor de ingrepen was.Dat betekend dus dat je ook jezelf niet mag verbouwen.
Waarom 'dus'?
Daarnaast, als je je laat verbouwen ga je dus je lichaam stuk maken, zonder dat daar een medische reden voor is. In de Bijbel staat dat ons lichaam een tempel is van de Heilige Geest. Daar moeten we heel goed voor zorgen. Ik geloof dat dus niet betekend dat we ons maar ziek moeten maken om een ander lichaam te krijgen.
Ik baseer mijn uitspraken op de Bijbel, de manier waardoor God tot ons praat.God heeft dat jou gegeven, en om dat zo ontzettend rigoreus te veranderen vind ik tegen Gods wil ingaan.
Jíj vindt dat het tegen Gods wil ingaat.. en als God daar nu anders over denkt?
Had je je al bedacht dat je mensen hiermee kan kwetsen? Vrijheid van meningsuiting, oke, maar sommige dingen kun je beter alleen denken!Boekenlezer schreef:Hippieblijhoofd schreef:Ik vind trouwens dat je niet echt met respect over deze mensen spreekt. Als je niet weet wat het inhoud om, wanneer je je vrouw voelt, in een mannenlichaam te zitten - of andersom - kun je ook niet weten wat iemand drijft tot zo'n operatie. En om iemand dan 'eunuch' te noemen en het 'brr, afschuwelijk' en te spreken van 'zoiets gruwelijks' vind ik niet kunnen. Waarschijnlijk hebben degenen die zich hebben laten ombouwen al kritiek genoeg, en worden ze genoeg bespot en uitgelachen.
En dat stuit mij dus juist weer tegen de borst: dat alles tegenwoordig allemaal netjes moet, politiek correct. Alsof je niet eens meer gewoon duidelijk mag zeggen dat je iets afschuwelijk vindt. En inderdaad, dat veroordeel je ook letterlijk. Op zo'n moment voel ík mij met mijn gevoelens in een hoek gedrukt. Zo van: jij mag je gevoelens niet uiten, want dat is niet netjes in dit geval.
Als ik erop uit zou zijn om iemand te schofferen, gebruik ik nog wel heel wat heftigere taal.
Derde optie: het komt doordat je iets wilt zien en niet positief wilt zijn.
En toch... als ik naar plaatjes van Kelly van der Veer kijk, vind ik toch een vreemd trekje in dat gezicht zitten. Ik vraag me een beetje af, of dat komt doordat ik weet dat het gaat om iemand die van oorsprong mannelijk is, of dat het een zuiver signaal is vanuit mijn intuïtie, die iets vreemds (mannelijk in dit geval) aanvoelt.
Boekenlezer schreef:Aragorn schreef:Jij doet nogal wat dubieuze aannames en gevolgtrekkingen in één post..
Ik vind L'être extraterrestre niet zo dubieus in haar gevolgtrekkingen. De gedachtegang van 'God heeft in zijn schepping een bepaalde orde aangebracht waaraan je je moet onderwerpen' kom je bijvoorbeeld bij Paulus ook wel tegen, om eens een voorbeeld te noemen. En terecht, toch? Mag een maker de baas zijn over zijn eigen maaksel?
L'être extraterrestre schreef:Had je je al bedacht dat je mensen hiermee kan kwetsen? Vrijheid van meningsuiting, oke, maar sommige dingen kun je beter alleen denken!Boekenlezer schreef:Hippieblijhoofd schreef:Ik vind trouwens dat je niet echt met respect over deze mensen spreekt. Als je niet weet wat het inhoud om, wanneer je je vrouw voelt, in een mannenlichaam te zitten - of andersom - kun je ook niet weten wat iemand drijft tot zo'n operatie. En om iemand dan 'eunuch' te noemen en het 'brr, afschuwelijk' en te spreken van 'zoiets gruwelijks' vind ik niet kunnen. Waarschijnlijk hebben degenen die zich hebben laten ombouwen al kritiek genoeg, en worden ze genoeg bespot en uitgelachen.
En dat stuit mij dus juist weer tegen de borst: dat alles tegenwoordig allemaal netjes moet, politiek correct. Alsof je niet eens meer gewoon duidelijk mag zeggen dat je iets afschuwelijk vindt. En inderdaad, dat veroordeel je ook letterlijk. Op zo'n moment voel ík mij met mijn gevoelens in een hoek gedrukt. Zo van: jij mag je gevoelens niet uiten, want dat is niet netjes in dit geval.
Als ik erop uit zou zijn om iemand te schofferen, gebruik ik nog wel heel wat heftigere taal.
L'être extraterrestre schreef:Derde optie: het komt doordat je iets wilt zien en niet positief wilt zijn.Boekenlezer schreef:
En toch... als ik naar plaatjes van Kelly van der Veer kijk, vind ik toch een vreemd trekje in dat gezicht zitten. Ik vraag me een beetje af, of dat komt doordat ik weet dat het gaat om iemand die van oorsprong mannelijk is, of dat het een zuiver signaal is vanuit mijn intuïtie, die iets vreemds (mannelijk in dit geval) aanvoelt.
Je kunt ook eerlijk zijn zonder te kwetsen. Maar blijkbaar vind jij dat je alles mag zeggen. Ook al zegt de Bijbel: Hebt uw naaste lief als uzelf. En dat is ook de transseksuele mens.Boekenlezer schreef:L'être extraterrestre schreef:Had je je al bedacht dat je mensen hiermee kan kwetsen? Vrijheid van meningsuiting, oke, maar sommige dingen kun je beter alleen denken!Boekenlezer schreef:Hippieblijhoofd schreef:Ik vind trouwens dat je niet echt met respect over deze mensen spreekt. Als je niet weet wat het inhoud om, wanneer je je vrouw voelt, in een mannenlichaam te zitten - of andersom - kun je ook niet weten wat iemand drijft tot zo'n operatie. En om iemand dan 'eunuch' te noemen en het 'brr, afschuwelijk' en te spreken van 'zoiets gruwelijks' vind ik niet kunnen. Waarschijnlijk hebben degenen die zich hebben laten ombouwen al kritiek genoeg, en worden ze genoeg bespot en uitgelachen.
In een situatie waarin zo'n persoon zichtbaar aanwezig is, zal ik de dingen die ik gezegd heb niet zo snel zeggen. Maar zo'n plek als hier beleef ik als een heel wat algemenere plaats, waar uitspraken van eigen gedachten niet verboden zijn. (Uiteraard wel tot een bepaalde grens.) Mag je nog èrgens eerlijk zijn?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten