Dominees uit de Chr. ger.kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Ds. Schenau

Berichtdoor Race406 » 11 jan 2007 23:24

blaarkop schreef:Denk ook eens aan Ds.M.Visser uit Siegerswoude/de Wilp

Ds. Visser is ook 62 jaar.........
Trouwens, die stond op 2-tal met ds. Schenau, en heeft het niet gehaald (wat stemmen betreft dan... :wink: )
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 jan 2007 23:27

Race406 schreef:

Trouwens, die stond op 2-tal met ds. Schenau, en heeft het niet gehaald (wat stemmen betreft dan... :wink: )

Dat is D. Visser uit broeksterwoude, M. Visser is een andere .....

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 11 jan 2007 23:29

Aardige man overigens D. Visser. En zondag hadden we de broer van M. Visser. Student B. Visser, ook prima :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 11 jan 2007 23:52

Speedy schreef:
Race406 schreef:

Dat is D. Visser uit broeksterwoude, M. Visser is een andere .....

Excuus... Het is al laat... :wink:
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 12 jan 2007 22:16

Race406 schreef:
rosekapje schreef:Ds. van Dijke te Ridderkerk
ds. S.B. van der Meulen (speciaal voor race 406)

Ds. Van der Meulen? Dank je dat je met me meedenkt! Je bent mijn reactie hierover dus nog niet vergeten... :mrgreen: :mrgreen:

Wat wil Petrus dan? Petrus wil ...... (vul maar in) :D

Was trouwens wél een goede preek, we hebben het er nog steeds wel eens over en die preek was ongeveer 2 jaar geleden.
Er zijn maar weinig preken die je na 2 jaar nog kan herinneren :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 12 jan 2007 23:56

columbus schreef:Wat wil Petrus dan? Petrus wil ...... (vul maar in) :D

Was trouwens wél een goede preek, we hebben het er nog steeds wel eens over en die preek was ongeveer 2 jaar geleden.
Er zijn maar weinig preken die je na 2 jaar nog kan herinneren :wink:

Of de preek was van een andere kwaliteit. Wij kunnen ons ook nog preken van een predikant herinneren, maar niet bepaald omdat ze zo goed waren...... :?

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 13 jan 2007 08:07

BJ schreef:Aardige man overigens D. Visser. En zondag hadden we de broer van M. Visser. Student B. Visser, ook prima :)

Lukt dat nog een beetje met de preekvoorziening in Delfzijl nu de gemeente vacant is en zo afgelegen ligt(in Nederlandse begrippen)??de diensten staan nooit in het RD vermeld ,vandaar de vraag!!

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 13 jan 2007 10:02

Hmm gaat, wel vaak dezelfde predikanten en ook regelmatig leesdiensten. Omliggende plaatsen zijn ook min of meer vacant dus soms zijn combinaties ook mogelijk.

En dat het niet in het RD vermeldt staat is denk ik wel logisch ;-)

Uit mijn hoofd zeg ik dat zondagochtend ds. Hulshof uit Leerwarden er is, oud predikant en die komt heel vaak.

blaarkop
Mineur
Mineur

Berichtdoor blaarkop » 13 jan 2007 13:16

En dat het niet in het RD vermeldt staat is denk ik wel logisch ;-).[/quote]

Waarom logisch?????

BJ
Moderator

Berichtdoor BJ » 13 jan 2007 13:51

Omdat het aantal lezers van het RD hier zeer beperkt is dan wel 0 is. Halverwege de jaren 90 heb ik die krant nog wel eens als invaller rondgebracht. Die kwam dan samen met het Frieschdagblad met de bus vanuit Groningen. Totaal ging het dan om 15 kranten door heel Delfzijl, meer dan een uur fietsen. En volgens mij was de verhoudin toen 2/3 FD en 1/3 RD.

hjd1980
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Zie pagina 37 voor Race406

Berichtdoor hjd1980 » 14 jan 2007 14:33

Nou Race 406 van mij hoeven beide dominees niet te komen.(Antwoord pagina 37)(Beetje laat, maar beter laat dan nooit) :wink:

Ik denk ook dat het niet zo goed zou zijn voor onze gemeente, maar goed we weten onze standpunten van elkaar :wink:

Ach er zal zeker wel weer een dominee in onze gemeente worden benoemd. Hier heb ik echt wel vertrouwen in. Ik hoop alleen dat mensen niet alleen aan zichzelf denken tijdens het beroepingswerk en tijdens het stemmen, maar ook denken aan de gemeente. Als dat gebeurd, dan zal het zeker allemaal wel goed komen.
Leer mij uw wil te volbrengen, U bent mijn God, laat uw goede geest mij leiden over geëffende gronden.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 14 jan 2007 20:07

TKF schreef:I.i.g. de ds. De Boer die ruzie kreeg met de kerk. Hij schijnt ook een rechtszaak te hebben gehad.

klopt en die rechtzaken zijn grotendeels door onze gemeente betaald omdat wij consulent waren. grrrrrrr jaarlijkse bijdrage ging mede daardoor foris omhoog

wat betreft sb van der meulen. Fijne dominee. Preekte hier regelm atig toen onze dominee nog gedeeltejlijk ziek was.

ZIt erg op 1 lijn qui preken met onze eigen dominee

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 15 jan 2007 08:52

moppie schreef:
TKF schreef:I.i.g. de ds. De Boer die ruzie kreeg met de kerk. Hij schijnt ook een rechtszaak te hebben gehad.

klopt en die rechtzaken zijn grotendeels door onze gemeente betaald omdat wij consulent waren. grrrrrrr jaarlijkse bijdrage ging mede daardoor foris omhoog

Hoho, niet alleen jullie kerk hoor. Alle kerken van de classis Amersfoort heeft moeten dokken en betalen nog want hoger beroep zaak speelt nog steeds. Tsja en als je dan nog bedenkt dat de classis voor een groot deel zelf veroorzaakt heeft omdat ze besluiten hebben genomen die niet helemaal in de kerkorde stonden dan is het helemaal zuur.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 15 jan 2007 18:29

Race406 schreef:

Ds. Van der Meulen? Dank je dat je met me meedenkt! Je bent mijn reactie hierover dus nog niet vergeten... :mrgreen: :mrgreen:

He, ik hoorde dat ds vd Meulen as zondag bij jullie komt preken (op beroep??)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 16 jan 2007 00:11

rosekapje schreef:
Race406 schreef:

He, ik hoorde dat ds vd Meulen as zondag bij jullie komt preken (op beroep??)

Hij komt preken, inderdaad. We zien het wel. Misschien was die preek over rotte vis een eenmalige actie van hem.... :|

Terug naar “Archief”