Hoi GeeruQu,
Wat balen voor je dat je waarschijnlijk CVS hebt!!
Een van mijn beste vriendinnen heeft het ook, en wat jij zegt, is ook wat zij mij vertelt..
Ook zij kan 's nachts niet slapen en kwam vanaf de derde altijd met enorme wallen op school

(tegenwoordig krijgt ze slaappillen die ze 3x per week in mag nemen zodat ze iig de hele nacht slaapt)
Maar goed, op een gegeven moment werd ze het zat en in de vijfde is geconstateerd door de dokter dat het toch echt niet goed was..
Toen heeft ze bloed laten prikken in het ziekenhuis maar daar kwam ook niets uit, toen zeiden ze dat het waarschijnlijk CVS is..
Tja, het was een naam voor de ziekte die zij al ruim 2 jaar had (toen)..
De school heeft tegen haar gezegd dat zij maar moet kijken wat ze aankan, ze komt nu bij elkaar denk ik 2 dagen op school, de rest van de tijd probeert ze thuis in te halen omdat ze het gewoon niet trekt om naar school te komen.
Eerst zei de dokter dat fysiotherapie waarschijnlijk wel zou helpen en ging ze 2x per week naar de sportschool (op van die fietsen enzo), maar ja, haar conditie werd er niet echt beter van dus is ze er na zo'n 7 maanden maar weer mee opgehouden..
Zij heeft zich wel bij de ziekte neergelegd omdat je er echt weinig aan kunt doen..
Wat zij doet, is prioriteiten stellen: wil ze overmorgen naar dat feest(je) dan kan ze de dagen daarna niets doen, heeft ze dat ervoor over, dan doet ze dat, is het feest niet leuk genoeg, dan doet ze dat niet..
Gelukkig voor haar hoeft ze niet altijd naar school en mag ze ook een paar van haar toetsen (examenjaar) voor of na de toetsweek maken zodat ze het nog wel een beetje volhoudt..
Een zus van een klasgenoot heeft CVS gehad en is er overheen gekomen door een alternatieve geneeswijze (kleine beetjes slangengif toegediend) en dit heeft geholpen..
Een kampgenootje van mij had het ook en die is naar een soort praatgroep gegaan (wel vanuit een ziekenhuis hor) en is er daardoor vanaf gekomen, waarschijnlijk is CVS namelijk een psychische ziekte -> je hersenen geven constant door dat je moe bent, dit is een foutje van binnen je hersenen en zij is er zo vanaf gekomen, weet ik verder niet zo precies..
Mijn beste vriendin wilde dit allebei niet proberen omdat ze al best veel geprobeerd heeft en er daardoor vanuit gaat dat ook dit bij haar niet aanslaat omdat deze "behandelingen" niet bij iedereen werken..
Uhm, als laatste, 2 jaar geleden is er een uitzending geweest in "na de diagnose" waarin mijn vriendin zich heel erg herkende, misschien heb je die nog niet gezien?? Is wel terug te vinden op internet..
Sorry voor dit lange verhaal

, ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Nogmaals veel sterkte!!