CVS

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 08 jan 2007 16:11

GeeruQu schreef:Overt algemeen heeft de dokter gezegd dat ik door moet gaan met gezond eten en sporten. Ik sport gemiddeld 2x in de week anderhlaf uur en fiets 5 dagen in de week 13 km heen, en 13 km terug.
Verder wil ik eerst zien hoe het t komende jaar gaat en vooral het zien te accepteren. Ik denk niet dat als ik het nu niet kan accepteren, er aan werken veel zin heeft..
Opzich valt het te proberen..
Thnx!

Ik zit vanuit een heel andere visie te reageren merk ik. Want sporten en fietsen kan ik niet meer, dus daarvandaan redeneerde ik. Als je dat nog wel kan, is het dat het beste wat je kunt doen! Hoe dan ook altijd blijven bewegen zoveel als je kunt, ookal is dat weinig, want als je stil gaat zitten gaat het alleen maar slechter met je! En gezond eten is prio nummer 1 bijna ;)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jan 2007 16:20

Ik heb Pfeiffer en 't cytomegalie-virus gehad,
en een trage schildklier.
Dus ik weet wel wat extreme vermoeidheid is.:|

De diagnose CVS wordt toch vastgesteld als ze niets anders kunnen vinden?
Ik zou gewoon naar een internist gaan, voor nog meer onderzoeken,
en hier geen genoegen mee nemen.

Bij mij wisten ze ook maar niet wat het was,
en pas na lang aandringen gingen ze verder met onderzoeken,
en kwamen ze er achter dat m'n schildklier niet goed werkt.

Na jarenlang thuiszitten gaat het nu weer (aardig) goed!
Dankzij medicijnen, maar vooral dankzij God. (Matt 11:28)

Edit: Oh, ik zie dat je nog kan sporten... Ik kon amper een trap oplopen,
dus misschien niet erg vergelijkbaar..
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 08 jan 2007 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 08 jan 2007 16:22

Ik zit erover te denken om te stoppen met sporten, maar nu ik dit lees doe ik het toch maar niet.. ;)
Volgend seizoen stop ik sowiezo, want ik kan t niet bolwerken met school..
Maar idd, gezond eten is goed (en lekkr..:P)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 08 jan 2007 16:32

GeeruQu schreef:Ik zit erover te denken om te stoppen met sporten, maar nu ik dit lees doe ik het toch maar niet.. ;)
Volgend seizoen stop ik sowiezo, want ik kan t niet bolwerken met school..
Maar idd, gezond eten is goed (en lekkr..:P)
Jij sport wel weer erg veel. Iedere dag 13 km fietsen, en 2 keer in de week sporten, hoe houd je het vol!

Als ik echt moe ben, kan ik mezelf nauwelijks de trap op krijgen :wink: Dat wil dus niet zeggen dat jij je aansteld! Ik vind het juist knap dat je alles zo volhoud!

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 08 jan 2007 16:51

Hoe ik het volhoud is een goeie vraag, die zelfs ikzelf niet kan beantwoorden. Het is gewoon, verstand op nul en naar volleybal, huiswerk maken, slapen.. enz, ;)
En als ik echt kapot ben, zoals na het gala, val ik vaak in slaap tegen iemand aan.. Wat soms grappige situaties opleverd.. ;)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 08 jan 2007 18:38

AikonGirl schreef:Ik heb Pfeiffer en 't cytomegalie-virus gehad,
en een trage schildklier.
Dus ik weet wel wat extreme vermoeidheid is.:|

Dus je kunt na cytomegalie ook nog Pfeiffer krijgen? :shock: *word bang*

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 08 jan 2007 19:04

marina87 schreef:Dus je kunt na cytomegalie ook nog Pfeiffer krijgen? :shock: *word bang*

Yup, kan beide hebben. Het is een broertje/zusje van Pfeiffer.
Je kunt volgens mij zelfs twee keer het CMV (cytomegalovirus) krijgen.

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 10 jan 2007 17:18

thnx mensen!

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 10 jan 2007 23:59

Als het waarschijnlijk psychisch is (volgens de huisarts in je openingspost), waarom probeer je dan niet een doorverwijzing te krijgen bij je huisarts naar een eerstelijnspsycholoog of een psychiater.

Je kunt wel de gevolgen van CVS bestrijden door minder te gaan doen, maar het lijkt me misschien ook wel een plan om wat aan de oorzaak ervan te gaan doen: de psyche. Het kan heel goed psychisch zijn. Soms uiten psychische klachten zich op een lichamelijke manier (bijvoorbeeld door pijn of vermoeidheid). Dat noemen ze psycho-somatische (psychisch-lichamelijke) klachten of problemen.

Als je via de psychische manier eraan kunt werken, kun je misschien op termijn wel weer meer dingen doen...

GeeruQu

Berichtdoor GeeruQu » 11 jan 2007 15:03

Ik zou het kunnen doen, maar mijn ouders zijn er een beetje op tegen..
Gister hoorde ik van mn nicht, die Pfeiffer heeft gehad, dat het niet altijd in het bloed te vinden is.. Maar dat is niet tegen mij gezegd.. (Tenminste, niet door de dokter)

Iig: ik krijg nu een afspraak met school.. Dat ik als mn hw niet af is geen problemen krijg..

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 11 jan 2007 18:38

Pfeiffer, cytomegalie, ziekte van Lyme enz. zijn inderdaad niet altijd in het bloed te zien. Met alternatieve geneeswijze is er vaak wel achter te komen, maar ik weet niet hoe je daar tegenover staat. Wil je dat wel, zoek dat een serieuze arts en geen hocuspocus-man.

wiets

Berichtdoor wiets » 11 jan 2007 21:02

Het is indd niet in het bloed te zien vaak, soms komt het na die tijd er uit! maar er zijn veel mogelijkheden, vooral bij artsen. dan denk ik aan een universitair medisch centrum waar wel mogelijkheden zijn om er achter te komen, ook d.m.v. testen

Roodkapje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Roodkapje » 12 jan 2007 14:03

marina87 schreef:Pfeiffer, cytomegalie, ziekte van Lyme enz. zijn inderdaad niet altijd in het bloed te zien. Met alternatieve geneeswijze is er vaak wel achter te komen, maar ik weet niet hoe je daar tegenover staat. Wil je dat wel, zoek dat een serieuze arts en geen hocuspocus-man.

Het probleem met alternatieve geneeswijzen is dat niet altijd duidelijk is welke heer ze dienen. Vandaar dat ik liever als christen naar de reguliere arts ga omdat ik dan weet dat die geen dingen met bovennatuurlijke krachten of theorieën doet (zoals bijvoorbeeld pantheïsme bij homeopathie).

Als je trouwens een infectieziekte gehad hebt, heb je altijd antistoffen in je bloed, alleen niet altijd in hoge concentraties.

Hannatjuh
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hannatjuh » 19 jan 2007 21:08

Hoi GeeruQu,
Wat balen voor je dat je waarschijnlijk CVS hebt!!
Een van mijn beste vriendinnen heeft het ook, en wat jij zegt, is ook wat zij mij vertelt..
Ook zij kan 's nachts niet slapen en kwam vanaf de derde altijd met enorme wallen op school :shock: (tegenwoordig krijgt ze slaappillen die ze 3x per week in mag nemen zodat ze iig de hele nacht slaapt)
Maar goed, op een gegeven moment werd ze het zat en in de vijfde is geconstateerd door de dokter dat het toch echt niet goed was..
Toen heeft ze bloed laten prikken in het ziekenhuis maar daar kwam ook niets uit, toen zeiden ze dat het waarschijnlijk CVS is..
Tja, het was een naam voor de ziekte die zij al ruim 2 jaar had (toen)..
De school heeft tegen haar gezegd dat zij maar moet kijken wat ze aankan, ze komt nu bij elkaar denk ik 2 dagen op school, de rest van de tijd probeert ze thuis in te halen omdat ze het gewoon niet trekt om naar school te komen.
Eerst zei de dokter dat fysiotherapie waarschijnlijk wel zou helpen en ging ze 2x per week naar de sportschool (op van die fietsen enzo), maar ja, haar conditie werd er niet echt beter van dus is ze er na zo'n 7 maanden maar weer mee opgehouden..

Zij heeft zich wel bij de ziekte neergelegd omdat je er echt weinig aan kunt doen..
Wat zij doet, is prioriteiten stellen: wil ze overmorgen naar dat feest(je) dan kan ze de dagen daarna niets doen, heeft ze dat ervoor over, dan doet ze dat, is het feest niet leuk genoeg, dan doet ze dat niet..

Gelukkig voor haar hoeft ze niet altijd naar school en mag ze ook een paar van haar toetsen (examenjaar) voor of na de toetsweek maken zodat ze het nog wel een beetje volhoudt..

Een zus van een klasgenoot heeft CVS gehad en is er overheen gekomen door een alternatieve geneeswijze (kleine beetjes slangengif toegediend) en dit heeft geholpen..
Een kampgenootje van mij had het ook en die is naar een soort praatgroep gegaan (wel vanuit een ziekenhuis hor) en is er daardoor vanaf gekomen, waarschijnlijk is CVS namelijk een psychische ziekte -> je hersenen geven constant door dat je moe bent, dit is een foutje van binnen je hersenen en zij is er zo vanaf gekomen, weet ik verder niet zo precies..

Mijn beste vriendin wilde dit allebei niet proberen omdat ze al best veel geprobeerd heeft en er daardoor vanuit gaat dat ook dit bij haar niet aanslaat omdat deze "behandelingen" niet bij iedereen werken..

Uhm, als laatste, 2 jaar geleden is er een uitzending geweest in "na de diagnose" waarin mijn vriendin zich heel erg herkende, misschien heb je die nog niet gezien?? Is wel terug te vinden op internet..

Sorry voor dit lange verhaal :(, ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Nogmaals veel sterkte!!

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 20 jan 2007 15:11

GeeruQu schreef:Oook heb ik veel slaap nodig, maar het probleem is dat ik niet KAN slapen. De afgelopen tijd lig ik tot half 3 wakker..

Maar als je zo weinig slaapt, raak je toch ook snel uitgeput? Even heel simpel gedacht hoor.

Terug naar “Archief”