Gerdien B. schreef:Wat jij nu post is idd een GerGem uitspraak!
Als jij beter leest, dan zie je dat ik niet God de schuld geeff dat er mensen niet bekeerd worden. Wij hebben een eigen verantwoordelijkheid ook aangaande het behoudt van onszelf.
Ik kan iedereen een kado aanbieden, maar als mensen hem niet willen, dan ligt die verantwoording bij hun en niet bij mij.
God biedt iedereen ZIjn genade aan. Jezus is voor iedereen ana het kruis gestorven en niet alleen voor een klein groepje mensen.
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn Enig geboren Zoon gegeven heeft, oopdat een ieder die in Hem geloofd, niet verloren gaat maar het eeuwige leven heeft!
Het bloed van Jezus kan de hele wereld reinigen, maar de mensen die in Hem willen geloven maken gebruik van deze reiniging.
Ik hoop dat je GerGeminNed uitspraak bedoelt?
Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven.
Die gezond zijn hebben de Medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn.
Hongerigen heeft Hij met goederen vervuld, en rijken heeft Hij ledig weggezonden.
Zomaar een aantal teksten, de lijst is eindeloos, die aangeven dat er een vóórwaarde is. Je moet eerst iets missen voor je het nódig kunt hebben. Als alles goed is en je niets mist, dan heb je God ook niet nodig. Je moet eerst inzien dat je een schuld hebt door je zonden, die door Christus vergeven kunnen worden. God biedt aan díegenen Zijn genade aan. Aan diegenen die Hij door de Heilige Geest heeft overtuigd van hun verlorenheid. Ook alleen díegenen worden getrokken, waarom zou iemand getrokken (willen) worden als hij toch niet van zijn plaats wil?
Er moet echter wel aan iedereen de weg naar het heil gepredikt worden. Niemand wordt van die prediking uitgesloten, zodat niemand ooit te verontschuldigen zal zijn. Maar wel op die manier dat de genade er alleen is voor degenen die ook die genade nodig hebben. In jouw woorden: alleen een cadeau aan mensen die dat ook echt willen, degenen die het niet willen/ nodig hebben geef je bij voorbaat al geen cadeau.