single....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 09 jan 2007 14:34

Code: Selecteer alles

Oh jawel  . Altijd als je zo'n besluit neemt komt er weer iets/iemand op je pad waardoor je besluit aan het wankelen gaat... 
Dus: zulke dingen moet je niet besluiten, ze moeten gewoon zo lopen

Dat gaat vanzelf allemaal lijkt mij! Als je een betrouwbaar iemand tegenkomt die je wel erg leuk vindt is dat besluit zo omver gevallen :wink:
Enne als je 15 bent zou ik daar nog niet moeilijk over doen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 09 jan 2007 15:21

precies... Je kan die chemische reactie niet even uitschakelen voor een poosje. Hooguit zou je als je wel verliefd wordt toch heel hard daar tegenin gaan.... maar het feit dat je een slechte ervaring hebt is natuurlijk een slechte reden om de boot vervolgens af te houden, want stel dat dat wel de juiste is, en die persoon je niet bedriegt, dan is het nogal vreemd om te zeggen: Ja maar we beginnen maar niks want ik ben door iemand anders wel ooit bedrogen. Alsof hij daar wat aan kan doen... of jij... Stel je voor dat jij heel veel van iemand houdt en die persoon zegt: Tja, de gevoelens zijn wederzijds maar een ander meisje heeft een keer me gekwetst, dus ik ga toch maar niks met jou beginnen. Dan zou je je ook gekwetst voelen, want dan word jij de dupe van de oneerlijkheid van een ander, waar jij niets aan kon doen.

Maar goed, aan de andere kant, je kan wel lekker rustig aan doen, je hoeft niet uitgebreid te gaan zoeken naar een nieuwe vlam ofzo.... laat gewoon de opties open, als het gebeurt, gebeurt het gewoon... en ga dat dan niet tegenwerken. Gebeurt er niets, dan is dat dus ook prima.

Roepen dat je hebt besloten een poosje single te blijven is in ieder geval zinloos :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 09 jan 2007 16:31

[Marnix zei]Je kan die chemische reactie niet even uitschakelen voor een poosje.[/quote]

Chemische reactie? Die ontstaan volgens mij vrij spontaan ja... Dus jezelf er tegen wapenen gaat dan beetje moeilijk worden. Hoeft volgens mij ook niet.
Niet alle jongens bedriegen toch :roll:

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jan 2007 16:36

Nou, je kunt jezelf best afsluiten voor een heleboel dingen en daarmee ook een berg gevoel afsluiten. Maar echte reacties kun je niet uitschakelen inderdaad. En dat is ook niet nodig. Als je maar weet hoe je er mee om moet gaan.
pobody's nerfect

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 09 jan 2007 19:10

Jo'tje schreef:Nou, je kunt jezelf best afsluiten voor een heleboel dingen en daarmee ook een berg gevoel afsluiten. Maar echte reacties kun je niet uitschakelen inderdaad. En dat is ook niet nodig. Als je maar weet hoe je er mee om moet gaan.

Hoe bedoel je 'echte reacties'? Als je 'de ware' tegen het lijf loopt?

Volgens mij kun je verliefdheid altijd wel onderdrukken, als je het maar hard genoeg wil. :)

Lina
Verkenner
Verkenner

Single

Berichtdoor Lina » 09 jan 2007 19:26

Allemaal bedankt voor je reacties. Kben inderdaad nog een beetje jong. Kheb nog tijd genoeg. :D Hahaha. Was een beetje depri gister! Nu niet meer hor! Je kunt er niet tegen vechten neej. das waar. Zo'n besluit had ik al eens eerder genomen. :!: :roll:
Als je spijt hebt van gisteren, bang bent voor morgen, wees dan vandaag gelukkig.

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Re: Single

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 09 jan 2007 19:45

Lina schreef:Zo'n besluit had ik al eens eerder genomen. :!: :roll:

dat bedoel ik 8)

;)

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 09 jan 2007 19:58

Charlotte schreef:
Jo'tje schreef:Nou, je kunt jezelf best afsluiten voor een heleboel dingen en daarmee ook een berg gevoel afsluiten. Maar echte reacties kun je niet uitschakelen inderdaad. En dat is ook niet nodig. Als je maar weet hoe je er mee om moet gaan.

Volgens mij kun je verliefdheid altijd wel onderdrukken, als je het maar hard genoeg wil. :)

Nou nee, dat houdt een keer op...
pobody's nerfect

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 jan 2007 01:09

Jo'tje schreef:
Charlotte schreef:

Als een liefde mogelijk is en er kans is op vastigheid dan valt er weinig meer te onderdrukken natuurlijk. Maar als je verstandelijk weet dat er om wat voor reden dan ook geen 'hoop' is, dan ben ik ervan overtuigd dat verliefdheid te onderdrukken valt.
Al wil ik niet ontkennen dat dat gepaard kan gaan met pijn. Veel pijn..

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 10 jan 2007 11:40

Corine schreef:
Jo'tje schreef:
Charlotte schreef:

Als een liefde mogelijk is en er kans is op vastigheid dan valt er weinig meer te onderdrukken natuurlijk. Maar als je verstandelijk weet dat er om wat voor reden dan ook geen 'hoop' is, dan ben ik ervan overtuigd dat verliefdheid te onderdrukken valt.

Precies, als het niet hoeft, waarom zou je het dan doen?
Maar als je ervan overtuigd bent dat het om de een of andere reden moet, lukt het, daar ben ík weer van overtuigd.

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 10 jan 2007 16:03

Corine schreef:Als een liefde mogelijk is en er kans is op vastigheid dan valt er weinig meer te onderdrukken natuurlijk. Maar als je verstandelijk weet dat er om wat voor reden dan ook geen 'hoop' is, dan ben ik ervan overtuigd dat verliefdheid te onderdrukken valt.

Je kunt het van je af proberen te zetten. Maar ik geloof niet dat je er even tijdelijk voor kunt zorgen dat je niet verliefd wordt.
pobody's nerfect

Eefje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Eefje » 10 jan 2007 16:38

Corine schreef:

Je kunt het van je af proberen te zetten. Maar ik geloof niet dat je er even tijdelijk voor kunt zorgen dat je niet verliefd wordt.

Is het erg om verliefd te zijn dan? Lijkt mij niet, tenzij je er traumatische gevolgen aan overgehouden hebt :(
En verliefde zijn of verkering hebben kan altijd nog los van elkaar staan! (niet altijd, maar toch!)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 10 jan 2007 17:24

Eefje schreef:
Corine schreef:

Is het erg om verliefd te zijn dan? Lijkt mij niet, tenzij je er traumatische gevolgen aan overgehouden hebt :(
En verliefde zijn of verkering hebben kan altijd nog los van elkaar staan! (niet altijd, maar toch!)

Volgens mij heb ik niet gezegd dat het erg is om verliefd te zijn. Mits je verliefd word op de juiste persoon he. En nee, geen traumatische ervaringen, ik ben al 2.5 jaar getrouwd. Alleen was er eens een prins op het witte paard met mooie manen..
Naja, ontopic maar weer. Ik als nietsingle heb hier ook niks te zoeken feitelijk :mrgreen:

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 10 jan 2007 17:34

*grumpf* verkeerde topic

Catootje21

Berichtdoor Catootje21 » 13 jan 2007 18:03

Hippieblijhoofd schreef:
leclerc schreef:Lijkt mij nog niet zo'n desastreus besluit als je 15 bent..

Oh jawel jaknikken . Altijd als je zo'n besluit neemt komt er weer iets/iemand op je pad waardoor je besluit aan het wankelen gaat... :?
Dus: zulke dingen moet je niet besluiten, ze moeten gewoon zo lopen 8)

Toch vind ik het een logische reactie! Je wilt dat het je niet meer overkomt! Je wilt jezelf beschermen! Ik heb het mezelf ook zo vaak gezegd nu niet meer! Maar toch je vertrouwd weer iemand en je gaat er weer voor en dan denk je dat het goed is maar helaas het gebeurt je nog een keer. In ieder geval dat is mijn ervaring. Dus een beetje afstand houden vind ik dan niet zo gek. Want het is iets heel gevoeligs.

Terug naar “Archief”