Een refocafé: goed of fout?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijne
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Een refocafé: goed of fout?

Berichtdoor Lorijne » 04 nov 2002 21:07

Nu ik toch aan het denken ben over de meeting: direct een topic over een refocafé. Ff voor de mensen onder ons die hiermee onbekend zijn: dit is een vervanging van een 'normaal' café voor refojongeren. Is uitgaan in een refocafé wel goed?? Mijn mening: ik vind het schijnheilig als iemand tegen uitgaan is maar wel de beest uithangt in een refocafé. Alleen de naam al......En dan niet vanwege de muziek ofzo, ze draaien daar echt geen psalmen. En er wordt vast net zo veel alcohol gedronken als in een normaal café.........Zijn dit verkeerde conclusies? Geef je mening!
NIHIL AGENDO HOMINES MALE AGERE DISCUNT!!

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 nov 2002 21:16

een vergelijkbaar topic (volgens mij) is Hotel Gorinchem in het forum refo-agenda.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 05 nov 2002 14:50

een REFOcafé???!!! whahahaha!
dat woord alleen al>spreekt tegen!
Dus, dat.

Marjolijn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Marjolijn » 05 nov 2002 15:32

Volkomen goed of fout zal ik het niet noemen,
but it`s not the place to be.

Ben er zelf ook wel es geweest hoor, maar je hebt t snel gezien :roll:

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 05 nov 2002 16:15

Stelling: als je een refocafe fout vindt behoor je ook een gewoon cafe fout te vinden.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 nov 2002 16:16

helemaal mee eens, dus ik vind een refocafe niet fout

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 05 nov 2002 16:18

zit wel wat in Night...Overigens kan ik qua refocafe's alleen afgaan op de verhalen ervan (die trouwens over het algemeen vrij negatief waren) want ik ben er zelf nog nooit geweest. Ik denk dat het per refocafe ook weer anders ligt...de ene staat erom bekend dat het te druk is, met lallende mensen, maar misschien staan de anderen wel heel goed bekend... Met cafe's is dat net zo! Kijk,als jij naar een cafe gaat om daar een leuke vriend(in) te ontmoeten, is dat niet zo slim om in een gewoon cafe te doen, aangezien je dan al voor bijna 100% zeker bent dat deze onchristelijk is. Bij refocafe's ligt dat feit weer een beetje anders.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 nov 2002 16:23

Stelling: als je een refocafe fout vindt behoor je ook een gewoon cafe fout te vinden.

Niet mee eens. Laat ik de stelling omdraaien. Als je een refocafe goed vind vind je een gewoon cafe ook goed. Waarom dan een refocafe.

Overigens heb ik niets tegen een cafe. Wel tegen refocafe.

s al eerder aan de orde geweest. Veel ouders denken refocafe....andere muziek....andere mentaliteit......geen zuipfestijn.... en laten hun kinderen gaan om ze maar uit de kroegen discotheken ed te houden.

Helaas blijkt het tegendeel waar te zijn. De muziek in een refocafe verschilt zeker niet van een gewoon cafe. Ik durf zelfs te stellen dat in bepaalde kroegen de muziek rustiger is dan in een refocafe. De mentaliteit in een refocafe is tres triest. Veel refojongeren voelen zich dan bevrijd en gaan op een schandelijk manier uit hun dak.
Je wilt niet weten hoe vreselijk veel liters bier geschonken worden in een refocafe. Ten tijde dat ik nog in de horeca zat, sprak ik daar over met de barman in dat refocafe dat toen achter OUwehand zat. ( ben de naam ff kwijt). Hij schonk beduidend meer bier op een refofeest dan op een ander feest zei hij.

Als je je daadwerkelijk refo voelt en dat wil zijn en je geloof wil belijden dan weet ik zeker dat jij niet in dergelijk cafe wil zijn.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 05 nov 2002 16:24

refocafe is :?
Kan je veeeel beter naar een normaal cafe gaan veel gezelliger en rustiger en je word niet vergast door rook (tenminste die cafees waar ik heen ga :mrgreen: ) en heb je tenminste en leuk rustig muziekie op de achtergrond!! (ik spreek over de cafees waar ik heen ga)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 nov 2002 16:24

moppie:

Ik heb van refocafees gehoord dat ze er helemaal geen muziek draaien...

Al die bezwaren die jij noemt tegen een refocafe gelden ook voor een normaal cafe, en dus blijft night's stelling overeind.
Laatst gewijzigd door TheKeimpe op 05 nov 2002 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 nov 2002 16:43

ik ben er ooit geweest.
het was deprimerend.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 nov 2002 16:44

vertel verder surfer. Misschien kan je het wat verduidelijken?

Misschien is het wel goed om een onderscheid te maken tussen het refocafe en de praktijk van het refocafe.

Het idee op zich is toch niet verkeerd? De praktijk is alleen heel triest...

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 05 nov 2002 17:03

surfer schreef:ik ben er ooit geweest.
het was deprimerend.

Waarom deprimerend?
~Get out and do what we were meant to do~

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 nov 2002 17:07

In Rhenen werd wel degelijk muziek gedraaid. IK weet het weer Casa deloro.

Het grootste bezwaar is dat onder de naam refo dingen schijnen te kunnen waar men anders de grootste heibel overmaakt.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 05 nov 2002 18:01

ah, ik heb mensen nieuwsgierig gemaakt over mijn escapades.. :mrgreen:
Nou, het leek wel een soort veemarkt, om het oneerbiedig te zeggen. De meiden op een rij, met afwachtende blik in de ogen, en de jongens quasi onverschillig glazen bier naar binnen gietend. Je merkt: hier wordt gezellig gedaan.
Dus niet! Maar het gaat mij daarbij niet om refocafe's, je ziet het net zo goed in gewone cafe's. Hier zijn we, het is weekend, we zijn uit, kijk eens hoeveel lol we hebben etc. Ik vind dat een beetje vermakelijk.. :mrgreen:
Ik heb geen moeite met refocafe's. Ook niet met gewone trouwens. Zolang mensen zich maar gedragen. Maar het is niet mijn favoriete tijdsbesteding ;-)

Terug naar “Archief”