Stelling: als je een refocafe fout vindt behoor je ook een gewoon cafe fout te vinden.
Niet mee eens. Laat ik de stelling omdraaien. Als je een refocafe goed vind vind je een gewoon cafe ook goed. Waarom dan een refocafe.
Overigens heb ik niets tegen een cafe. Wel tegen refocafe.
s al eerder aan de orde geweest. Veel ouders denken refocafe....andere muziek....andere mentaliteit......geen zuipfestijn.... en laten hun kinderen gaan om ze maar uit de kroegen discotheken ed te houden.
Helaas blijkt het tegendeel waar te zijn. De muziek in een refocafe verschilt zeker niet van een gewoon cafe. Ik durf zelfs te stellen dat in bepaalde kroegen de muziek rustiger is dan in een refocafe. De mentaliteit in een refocafe is tres triest. Veel refojongeren voelen zich dan bevrijd en gaan op een schandelijk manier uit hun dak.
Je wilt niet weten hoe vreselijk veel liters bier geschonken worden in een refocafe. Ten tijde dat ik nog in de horeca zat, sprak ik daar over met de barman in dat refocafe dat toen achter OUwehand zat. ( ben de naam ff kwijt). Hij schonk beduidend meer bier op een refofeest dan op een ander feest zei hij.
Als je je daadwerkelijk refo voelt en dat wil zijn en je geloof wil belijden dan weet ik zeker dat jij niet in dergelijk cafe wil zijn.