waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

peterskirt
Verkenner
Verkenner

waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

Berichtdoor peterskirt » 21 okt 2003 11:35

Mijn naam is peter en ik draag graag rokken en jurken met een panty of nylonkousen met mooie high heels ik ben geen travestie maar gewoon een man van 43 jaar
Waarom word in deze tijd nog steeds gek aan gekeken als een man een rok of jurk draagt ??
Een vrouw mag tegenwoordig alles dragen zelfs een mannen pak dat word deze winter de mode voor de vrouw en als mannen een rok of jurk dragen dan zijn het al gouw homo's of travetieten .
Maar als je naar de mode kijkt word het tijd dat mannen ook alles kunnen dragen waarom niet we leven in 2003 niett in de jaren 50/60 ik vind het heerlijk dragen hoor ook in de winter met een panty of nylons (kousen)
waarom niet.
Wanneer draagt een vrouw en rok of jurk meestal in de zomer als het warm is
of op een feestje maar nooit in de winter want dan moeten ze een lange broek aan want anders hebben ze het koud en nu dat mannenpak weer gewoon te gek .
Dus wat vinden jullie dat de mode vrij moet zijn het geeft niet wat je draag jurk rok panty's high heels broek plate schoen dit alles wat voor de vrouw allang mag en nu ook voor de mannen wie is er hier gemancipeerd
ik denk de mannen nu de vrouwen nog,
Laatst gewijzigd door peterskirt op 21 okt 2003 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
ik draag graag rokken en jurken

Hans
Verkenner
Verkenner

Re: waarom niet geaccepteert , dat mannen rokken en jurken d

Berichtdoor Hans » 21 okt 2003 11:47

peterskirt schreef:Mijn naam is peter en ik draag graag rokken en jurken met een panty of nylonkousen met mooie high heels ik ben geen travestie maar gewoon een man van 43 jaar
Waarom word in deze tijd nog steeds gek aan gekeken als een man een rok of jurk draagt ??
Een vrouw mag tegenwoordig alles dragen zelfs een mannen pak dat word deze winter de mode voor de vrouw en als mannen een rok of jurk dragen dan zijn het al gouw homo's of travetieten .
Maar als je naar de mode kijkt word het tijd dat mannen ook alles kunnen dragen waarom niet we leven in 2003 niett in de jaren 50/60 ik vind het heerlijk dragen hoor ook in de winter met een panty of nylons (kousen)
waarom niet.
Wanneer draagt een vrouw en rok of jurk meestal in de zomer als het warm is
of op een feestje maar nooit in de winter want dan moeten ze een lange broek aan want anders hebben ze het koud en nu dat mannenpak weer gewoon te gek .
Dus wat vinden jullie dat de mode vrij moet zijn het geeft niet wat je draag jurk rok panty's high heels broek plate schoen dit alles wat voor de vrouw allang mag en nu ook voor de mannen wie is er hier gemancipeerd
ik denk de mannen nu de vrouwen nog,

Je plaatst deze post in de slow chat dus veel serieuze reacties moet je niet verwachten hier.

Mijn eerste reactie is: "leert ook de natuur zelve niet ..."
Maar de tweede reactie vertelde mij dat dit natuurlijk wel een beetje subjectief alhoewel bijna iedereen daar dan een soort idee bij heeft van 'dit hoort zo niet'. Dan kan je jezelf afvragen hoe het komt dat mensen dit vinden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2003 12:00

uh, wat voor werk doe jij peterskirt?

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 21 okt 2003 12:52

Ja waarom accepteert niemand het?! Waarom staat er om de deur van het toilet een vrouw met een rok en een man in een broek??!! Ik vind het niet horen als een man in een rok/jurk loopt, kijk de vrouwen die in een broek lopen zeggen, we hebben een vrouwenbroek aan, maar heb jij wel eens een mannenrok gezien?! Ik niet......ik weet niet goed wat ik hierover moet zeggen, maar ik vind het belachelijk als je als man in een rok/jurk gaat lopen!!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 21 okt 2003 12:55

deut 22:5

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 12:57

Ach ja... En toch is het cultuurbepaald. In schotland is het geen schande om als man in een rok te lopen. In nieuw Gunea zitten vrouwen met ontblote borsten in de kerk. In Afrika wordt het orgel vervangen door de trommel. En in de tijd van Paulus was het een schande voor een vrouw om kort haar te hebben en een broek, want alleen de prostituees deden dat.

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 21 okt 2003 13:01

ds. Hoek geeft een duidelijk antwoord op een vraag hierover.

http://www.refoweb.nl/vragen@refoweb/an ... oek13.html

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 21 okt 2003 13:03

b. Waarschijnlijk droegen mannen in die tijd gewaden die wij nu als lange jurken zouden aanduiden en de pantalon voor vrouwen was onbekend. Waar het in werkelijkheid om gaat is dat mannen zich niet als vrouwen mogen verkleden en vrouwen niet als mannen. Dat gebeurde namelijk in het kader van ontucht rond de afgodstempels. Hier ligt dan ook de blijvende actualiteit van het verbod. Het is een verbod van travestie.

ik zal er een stukje van neerzetten.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 13:18

Waar is trouwens de schande van de man zonder baard gebleven in onze gelederen? De schande van de vrouw met kort haar en een broek is wel overgebleven.

Overigens ben ik het met ikke eens. Ik denk dat de diepste reden van God ligt in het onderscheiden van de man en de vrouw en dat heidenen tijdens afgodsfeesten dat onderuit haalden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2003 14:12

een baard kriebelt bij het zoenen, maar lang haar is juist aantrekkelijk ;)

Het spijt me zeer, maar ik neem de topicstarter niet serieus... Zijn bericht ziet er meer uit als getypt door een puber dan door een vent van 43.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 okt 2003 14:31

ahuibers schreef:deut 22:5

Dat is wel een heel erg selectief gekozen bijbeltekst. Waarom wel deze ceremoniële wet wel houden en andere niet? Er zijn namelijk ruim 613 van deze wetten.

De huwelijkswetten die vanaf vers 13 beschreven staan worden toch ook niet toegepast.

Zomaar te kust en te keur een bijbeltekst citeren die in het eigen straatje past vind ik dan ook een slechte en afkeurenswaardige zaak.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 21 okt 2003 14:38

dit is echter voor mij voldoende,

zelf geef je geen mening!
je valt mij aan op mijn antwoord maar wat vindt je er zelf van?

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 14:42

Lalage schreef:Het spijt me zeer, maar ik neem de topicstarter niet serieus... Zijn bericht ziet er meer uit als getypt door een puber dan door een vent van 43.

Ik denk dat je daar voorzichtig in moet zijn. Ik sluit het niet uit, maar het kan wel serieus zijn en dan moet je daar serieus op reageren.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 okt 2003 14:51

ahuibers schreef:dit is echter voor mij voldoende,

Op bijbelse gronden kan ik dit niet afkeuren, qua fatsoensnormen wel.

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 21 okt 2003 14:52

Sabra schreef:
ahuibers schreef:dit is echter voor mij voldoende,

Op bijbelse gronden kan ik dit niet afkeuren, qua fatsoensnormen wel.

Maar die zijn relatief en cultuurbepaald.

Terug naar “Archief”