Als nieuwe gebruiker kan ik me heel goed verplaatsen in wat RutgerN in zijn eerste reactie aan u allen voorlegde. Voordat ik me als gebruiker heb geregistreerd had ik al wat rondgekeken in de verschillende forums, en besloten dat ik me zou beperken tot de categorie 'Religie'. Dit ondanks de vele 'mag dit mag dat' onderwerpen (acht van de laatste tien!)
Iedereen die werkelijk met dit soort problemen zit, moet daar inderdaad over met anderen van mening kunnen wisselen. Leg nooit iemand het zwijgen op omdat je zijn/haar intentie niet goed vind.
Wat me echter opvalt is dat erg veel reacties inhoudelijk niets toevoegen aan de 'discussie'. Het is meer een chat, waarbij één persoon een mening verkondigd en 20 anderen iets schrijven als 'ja zo zie ik het ook'. Verder worden de argumenten erg vaak herhaald. Jammer is dan dat en geheel nieuw argument totaal over het hoofd wordt gezien:
Klaas:
Mijn bijdrage: als de zondagsrust gebaseert is op het sabbatsgebod dien je de zondag van 18.00h tot 18.00h te houden. Toch?
Zijn daarop ook reacties? Dit lijkt nl. een rationeel argument, in tegenstelling met 'voor mijn gevoel dit - voor mijn gevoel dat'.
De westerse cultuur is een absolute voorwaarde voor de zienswijze dat een dag een dag is van 0:00;00u tot en met 23:59;59u.
Groet,
Eelco