En wat zij zegt over jongeren die op zoek zijn is waar. Iedereen zoekt toch naar een levensdoel. Maar helaas delen we die gedachtes niet vaak, iig ik heb niet echt vaak goede gesprekken over het geloof met niet-christenen

Moderator: Moderafo's
heiden schreef:Ik denk om maar 1 reden.........domhouden.
Napoleon schreef:[als ik 5 jaar geleden geweten had wat ik nu weet, namelijk hoe zinloos driekwart van de wereld is, en wie God is, dan had ik me ook wel wat anders gedragen.
parsifal schreef:Ik denk dat jij het liefst naar Driebergen zal gaan. Daar weet ik de website niet van. Je kunt eens kijken op www.jongerenavonden.nl
Lalage schreef:parsifal schreef:Ik denk dat jij het liefst naar Driebergen zal gaan. Daar weet ik de website niet van. Je kunt eens kijken op www.jongerenavonden.nl
Die staat er niet bij, het dichtste bij is in Veenendaal :-S. Waarom is het niet in Utrecht ofzo, dat is tenminste bereikbaar.
Kaw schreef:Lalage schreef:Tja, de lichtere kerken raken hun jeugd kwijt doordat de preken niet radicaal genoeg zijn.
En dat wordt dan weer als positief gezien. "Men wordt wakker."
Men valt juist in slaap.
Alles op z'n beloop laten is ongeloofwaardig, en dichtkitten maakt de groepering tot een fundamentalistisch fossiel.
Hij beveelt een derde weg aan: de evangelische route: moderne vormen, klassieke ideeen. Oftewel: behoud de inhoud, waar het om gaat bij je geloof, en wees flexibel in hoe je dat vormgeeft (bijvoorbeeld: welke media je gebruikt).
Wetticisme (= wetten en regels als uitgangspunt, 'do what you're told') is eigen aan de refozuil. Als dat wordt losgelaten, stort de zuil in.
Ik zie een grotere 3deling in de refo-jeugd. Er is een grote groep die de lijdelijkheid aangrijpt om eens flink uit z'n dak te gaan. Ik zie een kleine groep zogenaamde intelligentia die alles in twijfel trekken, maar wat eigenlijk niet meer is als puur ongeloof. En ik zie een groter wordende groep jeugd die God zoekt.
Klaas schreef:
KAW:Ik zie een grotere 3deling in de refo-jeugd. Er is een grote groep die de lijdelijkheid aangrijpt om eens flink uit z'n dak te gaan. Ik zie een kleine groep zogenaamde intelligentia die alles in twijfel trekken, maar wat eigenlijk niet meer is als puur ongeloof. En ik zie een groter wordende groep jeugd die God zoekt.
Ten eerste zou een groot deel van de 2e groep wel eens oprecht zoekend kunnen zijn. Jij schrijft ze wel erg makkelijk af.
Ten tweede is er nog een 4e groep. De groep die inderdaad de regels blijft houden omdat het nou eenmaal de regels zijn.
Klaas
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 43 gasten